![]() |
Ooit had ik eens een leraar economie ...
Ooit had ik eens een leraar economie die ons deed noteren wat volgt :
"import van gastarbeiders = import van werkloosheid". Ik vrees dat in het huidige onderwijs dergelijke waarheden heden niet meer mogen worden onderwezen, en dat dergelijke moedige onderwijzers wel eens moeilijkheden zouden kunnen krijgen met het multiculfascistische CGKR. |
Zoiets wordt misschien gewoon niet onderwezen omdat het niet waar is?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lees bijvoorbeeld het werk van Javier Ortega. Een ander artikel - dat in mijn ogen een beter genuanceerd beeld schetst- is dat van Marc Chesney et al. http://ideas.repec.org/p/ebg/heccah/0673.html De vroegere hypothese dat immigratie zou leiden tot meer werkloosheid werd pas recent aan empirisch onderzoek onderworpen. Het is dan ook niet meer dan normaal dat dergelijke onwaarheden niet meer verkondigd worden. |
Ik begrijp Cynicus toch niet goed hoor,Gastarbeider is een gast die komt arbeiden,juist het tegenovergestelde van werkloosheid :roll:
Leg uit aub....... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Los daarvan zorgt immigratie sowieso voor een aantal ongewenste nevenverschijnselen zoals allerhande samenlevingsproblemen, evenals hogere vastgoed- en huurprijzen zodat comfortabel wonen voor ons eigen volk meer en meer onbetaalbaar dreigt te worden. |
Mijn leerkracht economie was een groentje!:lol::lol:;-)
|
Citaat:
|
maar de export blijkbaar wel. Je kent die amerikanen é, eenmaal ze denken dat er ergens winst gemaakt kan worden, gaan ze over lijken. En krijg ze dan maar eens buiten.
|
Citaat:
En zo kunnen die gastarbeiders terugpesten, door de Amerikanen op een of andere creatieve manier te overtuigen van hier niet met hun fabrieken af te komen, want de Belgen vinden dat de gastarbeiders niet mogen werken, en dus gaan de gastarbeiders er waarschijnlijk voor zorgen dat de Belgen ook niet meer mogen werken. Eindeloos pesten en terugpesten, en dat pesterijsysteem gaat natuurlijk voor de nodige verknoeiingsfenomenen zorgen, waardoor er niemand in Belgie ook nog maar iets aan geld verdient; en de Belgen gaan dan eindelijk krijgen waar ze om gevraagd hebben: de Marokkanen gaan terug naar Marokko. En de Belgen gaan dan terug naar Belgie. Oeps. Ze zitten daar al. Voila. Exact zoals het hoort. Ga dan zelf als Belg wel niet naar het land van de buitenlanders, het buitenland, want daar gaan ze zich natuurlijk herinneren dat gij slechte punten hebt verdiend, he. Om dit scenario te bewaarheiden, dienen de Marokkanen eigenlijk niet veel te doen. De Belgen zijn immers zelf voor de nodige verknoeiingsfenomenen aan het zorgen. Het kan uiteraard geen kwaad van ze daar een handje bij te helpen. Als goede en loyale ge.belg.de Marokkaan moogt ge zoiets natuurlijk niet weigeren. Dat spreekt voor zich. |
Citaat:
Korte termijn: instroom van arbeidskrachten doet de lonen dalen tot een nieuw evenwicht op de arbeidsmarkt bereikt wordt (d.w.z. tot de werkloosheid verdwenen is; d.w.z. tot iedereen, ook de nieuwkomer, een job heeft.) Lange termijn: door de toegenomen tewerkstelling stijgt de totale productie van goederen en diensten in de economie, en dus het reële loon. Uiteindelijk is ook een buitenlander een producent en een consument. |
Citaat:
Pro memorie: de V.S. is volledig opgetrokken uit immigranten. Natuurlijk is het wel zo, dat die immigranten makkelijker aan een job zouden raken indien ze geen beroep mochten doen op "onze" sociale voorzieningen, en indien we zouden afstappen van die hopeloos contraproductieve arbeidswetgeving e.a. |
Citaat:
![]() Zo; dat moest er eventjes uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be