Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ook buitenlandse criminelen zijn welkom in België voor de 'open-vld' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=79764)

De Prof 11 februari 2007 19:20

Ook buitenlandse criminelen zijn welkom in België voor de 'open-vld'

open-vld wil haar nieuwe naam alle eer aan doen.
Zo is de partij voor meer migratie.
Gezinshereniging, geen enkel probleem.
immigratie van asielzoekers, geen probleem.
immigratie van nieuwe werkkrachten, geen probleem
immigratie van criminelen met een strafblad, geen probleem.

Dit laatste probeerde Leduc nog even tegen te houden, maar het lukte niet.

Open-vld, is open vld.

de partijleden keurde dit zaterdag goed tijden het congres.

uit:
'de zondag'

Cynicus 11 februari 2007 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 2424818)

Open-vld, is open vld.

uit:
'de zondag'

De keuze voor de kiezer is zeer duidelijk : langs de ene kant hebben we de xenocratische sleurpartijen die hun onbekwaamheid reeds ten overvloede bewezen hebben, langs de andere kant hebben we die éne partij die nog ondubbelzinnig durft op te komen voor de belangen van het Vlaamse volk. Mijn keuze is alvast gemaakt.

another brick 11 februari 2007 19:55

Open zoals de gevangenis in Dendermonde?:-P

AyneRand 11 februari 2007 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 2424931)
De keuze voor de kiezer is zeer duidelijk : langs de ene kant hebben we de xenocratische sleurpartijen die hun onbekwaamheid reeds ten overvloede bewezen hebben, langs de andere kant hebben we die éne partij die nog ondubbelzinnig durft op te komen voor de belangen van het Vlaamse volk. Mijn keuze is alvast gemaakt.

Het bestaan van een Vlaams Volk is een mythe, of een leugen, al naar gelang, er bestaan alleen vlaamse individuen.

another brick 11 februari 2007 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2424944)
Het bestaan van een Vlaams Volk is een mythe, of een leugen, al naar gelang, er bestaan alleen vlaamse individuen.

Dat is wat u zelf graag wil geloven.

AyneRand 11 februari 2007 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 2425043)
Dat is wat u zelf graag wil geloven.

Wat hebben u en mezelf met elkaar gemeen? Niets.

K. De Baerdemaeker 11 februari 2007 20:38

Citaat:

Open-vld, is open vld.

uit:
'de zondag'

Waarschijnlijk zijn dat de (nieuwe) normen & waarden van het progressivisme, de (nieuwe) koers die de (nieuwe) VLD wenste in te slaan...

another brick 11 februari 2007 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2425052)
Wat hebben u en mezelf met elkaar gemeen? Niets.

Dat weet u niet: u heeft me nog niets gevraagd.

AyneRand 11 februari 2007 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 2425056)
Dat weet u niet: u heeft me nog niets gevraagd.

Daar gaat het net over. U interesseert mij niet, ik heb u niets te vragen. Stort uw leefwereld nu in omdat er iemand in u geen interesse heeft?

another brick 11 februari 2007 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2425080)
Daar gaat het net over. U interesseert mij niet, ik heb u niets te vragen. Stort uw leefwereld nu in omdat er iemand in u geen interesse heeft?

Het is eerder een opluchting.
Mijn wereld stort daar zeker niet door in, ik heb nog een leven buiten dit forum.
Aan uw reactie te zien heeft u een zakdoekje nodig.

Den Ardennees 11 februari 2007 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2424944)

In feite is dit correct, al die individuen verschillen, maar hebben toch een aantal punten gemeen. Die Vlaamse individuen hebben ook vele punten gemeen met bvb de Nederlanders en de Duitsers. Er is echter nauwelijks overeenkomst met bvb Noord-Afrikaanse individuen, die plooien zich terug op hun volksgenoten, met wie ze op hun beurt veel gemeen hebben. Zo ontstaan tegenstellingen.

Wil men aldus nog migranten toelaten, dan dienen dit minstens mensen te zijn met wie er genoeg gemeenschappelijke punten zijn betreffende onze cultuur. Gewoon om problemen te vermijden.

BitterSweet 11 februari 2007 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2425080)

Neen,hij staat hier te springen van plezier hij dacht dat ge het niet meende

AyneRand 11 februari 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2425111)
In feite is dit correct, al die individuen verschillen, maar hebben toch een aantal punten gemeen. Die Vlaamse individuen hebben ook vele punten gemeen met bvb de Nederlanders en de Duitsers. Er is echter nauwelijks overeenkomst met bvb Noord-Afrikaanse individuen, die plooien zich terug op hun volksgenoten, met wie ze op hun beurt veel gemeen hebben. Zo ontstaan tegenstellingen.

Wil men aldus nog migranten toelaten, dan dienen dit minstens mensen te zijn met wie er genoeg gemeenschappelijke punten zijn betreffende onze cultuur. Gewoon om problemen te vermijden.

Er is toch niets mis met Vlaamse individuen die veel gemeen hebben met franstaligen, italianen, portugezen, spanjaarden of whatever individuen waar ze ZELF voor kiezen?

Boadicea 11 februari 2007 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2425111)

Juist, zo denk ik er ook over.

In ieder geval vrees ik dat de liberalen met deze standpunten, voorgoed kunnen inpakken bij vele van hun oude kiezers.

Wie zich nog steeds liberaal wil noemen, hoeft niet terug te vallen op het VB. Tegenwoordig is er ook nog Lijst Dedecker en VLOTT, voor wie de stap naar het VB te groot vind.

K. De Baerdemaeker 11 februari 2007 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2425236)
Juist, zo denk ik er ook over.

In ieder geval vrees ik dat de liberalen met deze standpunten, voorgoed kunnen inpakken bij vele van hun oude kiezers.

Wie zich nog steeds liberaal wil noemen, hoeft niet terug te vallen op het VB. Tegenwoordig is er ook nog Lijst Dedecker en VLOTT, voor wie de stap naar het VB te groot vind.

Dat wil ik graag geloven maar dat valt af te wachten. De versnippering binnen de vlaams liberalen is niet echt gunstig voor het vertrouwen bij hun electoraat, eigen lijsten of niet. Vele ontevreden VLD stemmers zullen denk ik sneller teruggrijpen naar het VB ipv te kiezen voor één van de nieuwe lijsten.

De schoofzak 11 februari 2007 22:34

Wel, ik viel ook van mijn stoel toen ik dat hoorde, dat het amendemant van Leduc het niet haalde.
Hebben jullie dat goed door ?
Leduc wou dus dat een nieuwkomer geen strafblad zou hebben in zijn land van herkomst, die immigrant mocht geen krimineel zijn.
Niets daarvan zegt de open-VLD !!

Wie begrijpt dat nu?

Trouwens, wat een open doelkans voor het (on)Belang en voor de andere partijen !!

DannyS 11 februari 2007 22:36

Citaat:

Belangrijke zaken liever eerst: ik heb ooit een advocaat ten openbare zitting horen samenzweren met de edelachtbare Belgische rechter dat een strafblad uit "die" landen geen aanwijzing kon zijn. De beklaagde had de helft van zijn leven in gevangenissen doorgebracht wegens doodslag, en gewapende overvallen (meervoud), en had vervolgens op slechts een paar dagen tijd een pas met zakenvisum verworven. De eewige kleine diefstal en de daaraan blijkbaar toch onlosmakend verbonden, want evneens vreemd aandoende nationaliteit stond echter weer in onze gazetten, madamekke, en weer niets over dat bord voor zijn kop van de zakenman, ... waar ie hier m.i. alleen maar slechter van kan worden.

Marlboro 11 februari 2007 22:41

HET WORD EENS HOOGTIJD DAT MEN HIER ALLEMAAL EENS BEGINT TE BESEFFEN DAT HET VB Z'N KANS MOET KRIJGEN.Dit is nog maar eens het zoveelste bewijs dat niet het vb maar alle andere partijen een gevaar zijn voor vlaanderen en onze waarden en normen,die takelen meer en meer af.
Als ik naar gent ga naar de markt dan vraag ik mij af;in welk land zit ik nu in feite?Welke taal moet ik nu in feite gaan spreken?

En het zal er niet op verbeteren,ook de moskeeen blijven beetje bij beetje aan groeien,achja,wat kan het kwaad dat wij er maar voor moeten opdraaien?

En lopen er hier al niet genoeg autochtone en allochtone zotten rond dat ze hier nog eens lakser dan ooit willen worden?

Met dedecker zal je ook niet ver geraken,das iemand die steeds luid roept maar uiteindelijk geen bal doet als het er op aan komt.

DannyS 11 februari 2007 23:14

Tja, tegen Jean-Marie en zijn bedrijf lopen een paar rechtzaken, maar de status van crimineel kan je pas genieten als de rechter dat heeft beslist. Vraag maar aan het blok.

Dogbert 11 februari 2007 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker (Bericht 2425314)
Dat wil ik graag geloven maar dat valt af te wachten. De versnippering binnen de vlaams liberalen is niet echt gunstig voor het vertrouwen bij hun electoraat, eigen lijsten of niet. Vele ontevreden VLD stemmers zullen denk ik sneller teruggrijpen naar het VB ipv te kiezen voor één van de nieuwe lijsten.

Dat denk ik niet ... veel ex-VLD'ers onder de nieuwe mensen bij Lijst Dedecker ... en onder de symphatisanten :-) VB'ers die geen alternatief hadden vroeger, zullen nu eerder naar LDD komen :-P

Trouwens uw kartelpartner deed er in het nieuws een schepje bovenop. Yves Leterme steunt het idee voor migratie van de VLD ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be