![]() |
De zin van het leven.
Wat moeten wij hier ijgenlijk berijken, waarom zou het uitmaken als ik is een gat door mijn kop schoot (;-) )?
Valt er mischien niets te berijken en is alles gewoon een toevalige samenloop van omstandigheden. Moeten we gewoonweg aanemen dat er wel iets is maar dat we het niet kunnen begrijpen en dat dan maar projecteren in een geloof? |
Als je jezelf door het hoofd wil schieten, doe je maar eh.
|
Oh juist ja mijn recht als individu, bijna vergeten.
|
De zin van het leven is u amuseren tiens. Ge hebt er maar een 80 jaar dus ik zou er het beste van maken.
|
Citaat:
Dieren willen eten, slapen, paren en voordat ze het weten liggen ze onder de grond, punt. Is dat de rede waarom we hier rondlopen, om onze behoeftes te voldoen, moet er geen rede zijn waarom we dat dan doen? |
Moet er een reden zijn? Verzin dan een reden en ge kunt weeral een tijdje voort.
|
Er is geen reden. We hebben geen "taak".
|
De reden van het leven is wat je het leven waard maakt.
|
42
(ik dacht dat iedereen dat allang wist) |
Citaat:
|
De zin van het leven. 8-)
Citaat:
|
Eten en drinken. Schijten en pissen en tussendoor volop wippen. :lol:
|
man man man, wat een vraag, de zin van het leven? Ik denk dat elk individu dit voor zichzelf moet uitmaken wat dit is...
|
De zin van het leven ligt in het louter bestaan ervan.
Het zijn heeft zin omdat het is, en dus omdat het niet niet is. Deze objectieve zin of betekenis van het leven staat los van de subjectieve individuele zingeving. Daarmee doe je wat je wilt. |
zometeen ga ik nog in een soort tekst terechtkomen die men gebruikt zoals in de film the matrix, alhoewel?;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Je gaat gaan stemmen maar ze luisteren toch niet?Waarom in godsnaam nog gaan stemmen? Met dit ben ik het ook eens;Eten en drinken. Schijten en pissen en tussendoor volop wippen. |
Mmm de zin van ons leven? Kunnen we van dit tranendal niet een warme maatschappij te maken. Zin in vooruitgang, in bruggen bouwen, in levenskwaliteit voor ons lichaam, onze geest en onze samenleving.
Als je de Godsvraag zou (durven) stellen dan merk je gauw reliëf in het leven. Want wie weet heeft alles wat we hier uitmeten juist wél veel zin. En misschien is dat besef een genade die we krijgen. |
Citaat:
Dus vertel eens over de zin van het leven zonder er geloofsperikelen bij te betrekken, als dit voor een gelovige tenminste zou lukken. Toch een beetje zwak om geloofskwesties in dit debat te betrekken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be