![]() |
Voor de geïnteresseerden: er is een project opgestart dat ITV (Internacia Televido of Internationale TV ) heet: een on line televisiezender in het Esperanto dat binnenkort van start zou moeten gaan.
http://gxangalo.com/televido/ |
ikkeno verstondero gen kloto van! :(
|
Bovenaan is er een nederlands vlaggeske :wink:
|
Jamaar dat is hollands!
|
Citaat:
|
Bestaan er ook Esperantoaanse vlaggetjes?
|
Citaat:
Indien niet: ![]() |
(staat spontaan recht, met de rechterhand op de borst en de linkerhand aan het voorhoofd :wink: )
Citaat:
Iemand nu eigenlijk de tekst gelezen? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geldklopperij? Ten eerste gaat ge geen tv zender uit de grond stampen zonder geld. Ten tweede, dit is gericht aan de esperantisten, die waarschijnlijk met plezeier naar die tv zender zouden kijken. Zijt gij een Esperantist? Nee, dacht ik. Ik heb dit hier niet geplaatst om jullie aan te sporen uw 25 euro te storten, ik heb dit geplaatst om te laten zien dat het Esperanto wel degelijk leeft.
|
Citaat:
Allee, omdat je toch serieus wilt babbelen : Esperanto is naar mijn mening zo dood als een pier. Er zijn wel esperantisten, maar je hebt ook mensen die Latijns en Grieks studeren. Ik heb zelfs eens een Asterix en Obelix stripboek gekregen in het Latijn. De internationale talen (zeker in Europa) zijn Engels, Spaans en tot op bepaald niveau voorlopig nog het Frans. Ik denk niet dat morgen alle Europeanen met elkaar in Esperanto communiceren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt voor het plaatsen van de informatie Pelgrim. :wink: Ben je eigenlijk lid van een Esperanto club? |
Zowel Pelgrim als Dies.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het mooi dat er mensen zijn die een taal als Esperanto (de eerste artificiële taal) leren en praten, en zelfs een tv zender willen starten. Al zijn ze met heel erg weinig. Ik denk alleen dat de oorsronkelijke doelstelling, namelijk het Esperanto als Europese taal voor alle Europeane mislukt is. Het project is gewoon dood. Wat betret de andere talen, Chinees is in de wereld waarschijnlijk het meest gesproken, en na het Engels zal Duits inderdaad meer gekend zijn in Europa dan Spaans of Italiaans. Maar officieel zijn noch het Duits noch het Italiaans 'Internationale talen'. Voor de rest, succes met de TV zender. Geen nare discussie hierover aub. |
Ergens wel, als die zender dan ook effectief producties in Latijn maakt, films draait, muziek, ...
En er is een verschil: Latijn geldt nu als een academische taal, terwijl Esperanto wordt gesproken en gebruikt in dagdagelijkse activiteiten, in kunst en cultuur, ook bij gewone mensen. |
Citaat:
Zelf heb ik nooit iemand tegengekomen die dat kon. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be