Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Is België gered? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=79947)

Tantist 12 februari 2007 23:26

Is België gered?

België zal verder blijven bestaan. Zowel de VLD als de CD&V wijzen separatisme voor 2007 volledig af. Sinds usurpator Albert I zijn de sossen ook duidelijk geïncorporeerd in het Belgische systeem.

Waar maken de belgicisten zich dus eigenlijk druk over?

Catalyst 13 februari 2007 00:10

Nergens. Alles gaat goed.

En met U? ;)

Hertog van Gelre 13 februari 2007 01:40

Is België gered?

Ja, 't is klaar. Opdoeken maar.

stab 13 februari 2007 07:21

Als er een knik komt in de groei vh VB of zijn resultaat van 2004 niet weet te evenaren is de kans groot dat België nog voor een lange tijd blijft bestaan.
Evident.

lordoffaith 13 februari 2007 07:36

Ik blijf erbij, ik ben er van overtuigd dat binnen de 30-40 jaar belgie zal uiteenvallen

Sneta 13 februari 2007 10:49

Is Belgie gered ?
Nog niet helemaal, al zijn er de laatste tijd een paar goeie aanzetten geweest.

Nu nog de bevoegdheden juist herverdelen en de financieringswet herbekijken en we staan al een stap verder.

Jarno 13 februari 2007 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneta (Bericht 2429638)
Is Belgie gered ?
Nog niet helemaal, al zijn er de laatste tijd een paar goeie aanzetten geweest.

Nu nog de bevoegdheden juist herverdelen en de financieringswet herbekijken en we staan al een stap verder.

Een stap terug, bedoel je...

Hans1 13 februari 2007 11:15

Het is zoals je het bekijkt. Ik vind grenzen slopen nog altijd een vooruitgang voor de mensheid. Dat doen we in België en de E.U..

Hans1 13 februari 2007 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith (Bericht 2429307)
Ik blijf erbij, ik ben er van overtuigd dat binnen de 30-40 jaar belgie zal uiteenvallen

2029, man. Grote meteoriet.:-D

liberalist_NL 13 februari 2007 12:16

Dit is dus heel typisch voor traditionele partijen, zoals we die ook in Nederland hebben. Jarenlang oppositie voeren, plannen verkondigen die tegenover gesteld staan aan de regering, en als het erop aankomt, met inhoudsloze plannen aankomen. Zo kan ik het ook. Maar ik zeg het maar nogmaals: Het wordt weer het zoveelste dealtje. Stem nou eens op een partij die iets wil. Hoeft lang niet altijd seperatisme te zijn, unitarisme zou ook kunnen werken.

Patriot! 13 februari 2007 13:14

Alles verloopt volgens plan, dank voor uw interesse.

Prettige dag verder. ;)

Jan van den Berghe 13 februari 2007 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2429712)
Het is zoals je het bekijkt. Ik vind grenzen slopen nog altijd een vooruitgang voor de mensheid. Dat doen we in België en de E.U..

Blijkbaar heeft u nog steeds niet door dat de EU geen grenzen "sloopt", maar wel een harmoniseringspolitiek voert waardoor de nationale wetgevingen gelijk(end) worden. De grenzen blijven weldegelijk bestaan, maar de hindernissen aan die grenzen verdwijnen langzaam aan. Dat is een groot verschil. De EU heft de administratieve grenzen geenszins op (dus ook niet de staatsgrenzen).

liberalist_NL 13 februari 2007 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2430156)
Alles verloopt volgens plan, dank voor uw interesse.

Prettige dag verder. ;)

De BUB heeft een best idealistisch programma. Verdraagzaamheid en efficiency. Als alles goed ingericht wordt en de mensen een beetje verstandig gaan stemmen (=NIET PS) dan komt het wel in orde denk ik.;-)

amydal 13 februari 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2428855)
België zal verder blijven bestaan. Zowel de VLD als de CD&V wijzen separatisme voor 2007 volledig af. Sinds usurpator Albert I zijn de sossen ook duidelijk geïncorporeerd in het Belgische systeem.

Waar maken de belgicisten zich dus eigenlijk druk over?

Is het CD&V zijn kar gedraaid? Of lees jij die rechtse krant waar Verstrepen het over heeft:roll:?

Patriot! 13 februari 2007 13:25

De kaloten blijven kazakkendraaiers. Liegen en bedriegen om aan de macht te geraken, en ondertussen ons Belgisch volk uitverkopen. Niks goeds kan van die verderfelijke anti-Belgische machtspartij komen. Hopelijk rotten ze na 2007 weg in de oppositie.

lordoffaith 13 februari 2007 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2430195)
De kaloten blijven kazakkendraaiers. Liegen en bedriegen om aan de macht te geraken, en ondertussen ons Belgisch volk uitverkopen. Niks goeds kan van die verderfelijke anti-Belgische machtspartij komen. Hopelijk rotten ze na 2007 weg in de oppositie.

anti-belgisch?

anti-vlaams zal u bedoelen

evilbu 13 februari 2007 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2429712)

Die grens tussen België en Nederland is de eerste om te slopen uiteraard.Separatisme, dat hoort u niet graag.;-)

Patriot! 13 februari 2007 14:04

Misschien ooit, in de verre toekomst. De tijd moet er rijp voor zijn om zulk een confederatie aan te gaan.

In tussentijd, begin eerst maar eens in eigen land.

Dronkoers 13 februari 2007 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2430342)
Misschien ooit, in de verre toekomst. De tijd moet er rijp voor zijn om zulk een confederatie aan te gaan.

In tussentijd, begin eerst maar eens in eigen land.

inderdaad, eerst dat waals aanhangsel afknippen ;-)

Tantist 13 februari 2007 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst (Bericht 2428963)
Nergens. Alles gaat goed.

En met U? ;)

Goed goed! En hoe zit het met het mediacomplot?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be