![]() |
Persvrijheid en de Verenigde Staten
Er is een diplomatieke rel uitgebroken tussen Egypte en de VS. Aan de basis van het conflict ligt de Amerikaanse eis om de TV-zender al-Zawraa uit de lucht te plukken.
De zender maakt gebruik van een Egyptische sateliet en brengt nieuws over de bezetting van Irak. al-Zawraa TV toont duidelijk sympathie voor het Soenietische Verzet. De VS trachten al geruime tijd de Egyptische autoriteit te overhalen de zender uit de lucht te halen. Voor de Egyptische overheid is de kwestie echter louter commercieel en een zaak tussen al-Zawraa en het managment van Nilesat. freedom of the press belongs to those who own one |
Ik ben er zeker van dat JBH ons wel zal kunnen uitleggen dat een beperking van de nationale soevereiniteit en de persvrijheid in ons aller belang is.
|
Het is niet zo dat we het hier over een zender als CNN, BBC of Aljazeera hebben. Deze "nieuwszender" steunt openlijk het soenitisch verzet. Lijkt me niet meer dan normaal dat men het propaganda apparaat van de vijand probeert uit te schakelen. Ik stel me zo voor dat in bijvoorbeeld Belgie dit soort 'journalistiek' gezien zou worden als het aanzetten tot geweld.
|
Ja, en? Het volledige amerikaanse media kartel steunt openlijk een illegale imperialistische bezetting. Ik heb Egypte nog niet horen eisen dat de VS CNN of Fox News uit de lucht zou moeten halen. Als objectiviteit van oorlogsverslaggeving een criterium is dan mogen ze daar allemaal hun boeltje pakken.
|
Citaat:
Lijkt me juist dat links hier veel begrip voor zou moeten hebben aangezien ze het besluit van Chavez een maand geleden om een tv zender uit de lucht te halen zo bejubeld hebben. |
Ik heb weinig affiniteit met Chavez en heb zeker zijn besluit niet bejubeld. Wat mij gewoon stoort in deze kwestie is dat de VS hoe langer hoe meer haar eigen wil opdringt aan de rest van de wereld en daarmee haar oorspronkelijke idealen (waaronder persvrijheid) steeds meer verloochend.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die man is dus veel objectiever dan Fox News die "Fair and balanced" beweert te zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je een discussie wilt over wat persvrijheid en wat vrijheid van meningsuiting is kun je misschien beter een nieuw onderwerp beginnen in een ander subforum aangezien je hier nu gewoon de discussie aan het ontsporen bent. |
Hou er rekening mee dat de één hier praat over wat is en de andere over wat zou moeten zijn aangaande de persvrijheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dubbel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is toch stuitend dat een natie die andere landen binnenvalt onder het mom van de invoering van de democratie en wat daar bij hoort (zoals persvrijheid dus) zich het recht toeëigent de sluiting van zenders te eisen omdat de berichtgeving hen niet bevalt. Het is al de derde Irakese TVzender die onder censuurmaatregelen valt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be