![]() |
NJSV voert actie aan Sint-Jan Berchmans
Citaat:
De hysterische reacties van sommige leerkrachten van het Sint-Jan Berchmans tonen ook dat dit soort acties zeker geen overbodige luxe zijn. |
Citaat:
Het is dus beter om naar school te gaan in een klas waar tweederde amper verstaat wat de leerkracht zegt? Het is dus beter dat je amper met je medeleerlingen contact krijgt? Of is het beter dat je ondertussen op vijf uur les evenveel krijgt als vroeger op één uur omdat de rest van de klas gewoon niet kan volgen? Het is dus beter dat de leerkracht geen authoriteit meer heeft omdat de mens anders op slag als racist wordt gebrandmerkt en een blaam krijgt? Het is dus NU beter en daarom dat de aboriginals hun kinderen liever buiten de stad naar school sturen dan in hetgeen vroeger de crème de la crème scholen waren? Kan iemand me een definitie van "beter" geven? Ben weer eens kluts kwijt denk ik. Of ligt het in dezelfde lijn als het woord "verrijkt"? zoals in: "In een verrijkte buurt is je huis nog maar de helft waard tegenover de tijd dat de buurt nog niet verrijkt was". |
Het is dus NU beter en daarom dat de aboriginals hun kinderen liever buiten de stad naar school sturen dan in hetgeen vroeger de crème de la crème scholen waren?
Kan iemand me een definitie van "beter" geven? Ben weer eens kluts kwijt denk ik. Of ligt het in dezelfde lijn als het woord "verrijkt"? zoals in: "In een verrijkte buurt is je huis nog maar de helft waard tegenover de tijd dat de buurt nog niet verrijkt was". Juist ja, volledig juist. Ik weet nog goed toen ik een school zocht voor mijn zoontje (als Nederlandstalige in Jette mag je dus al beginnen zoeken als je kind 4 maand oud is), ik in de wijkschool te horen kreeg: "Ga met je kind nog naar Wemmel, daar vind je nog een paar Vlamingen en nog wat deftig volk". In die wijkschool (toch nog in één van de betere buurten van Jette) waren er nog welgeteld 2 (TWEE) Vlaamse kinderen. Wat de waarde is van zo'n onderwijs, God mag het weten. |
Antwerpen is naar de knoppen, lang leve de dwaze multicul en zijn aanhangers.
Hoezee, hoezee. Dit noemt men verrijking van de maatschappij, kben dan nog liever arm. |
Citaat:
|
Men blijft de problemen echter ontkennen of minimaliseren.
Volgens de cijfers zijn de helft van de min-dertigers van de marokkanen en turken werkloos. (Ingeschreven werkzoekenden) Andere vormen van steuntrekken niet meegerekend natuurlijk. Ziek,invalide, ocmw. Kundeloos, diplomaloos de school verlaten is schering en inslag bij die groepen. Spreken we nog niet over de attitude. Dat belooft voor later. Welke ouder vind het nu verstandig om zijn kind scholing te geven tussen 80% losers? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn studenten in het Universitair onderwijs met velerlei etnische achtergronden die afstuderen, graden halen, aan wetenschappelijk onderzoek doen en onze maatschappij op velerlei manieren vooruithelpen.
De tweede, derde en vierde generaties kinderen van vooral buiteneuropese immigranten hebben een achterstand : de oorzaken hiervan zijn een andere discussie. De argumenten die in deze draad op tafel komen zijn in het kort dezelfde als waarmee de zgn. "burgerlijke elite" de democratizering van het onderwijs trachtte tegen te gaan. De aanwezigheid van "lagere klassen" zou nl. het niveau van de scholen naar beneden halen. Van belang is vanzelfsprekend een hoog niveau aan te houden : in het licht van een toenemende etnische en cultureel-religieuze diversiteit is dit een noodzaak. Ik meen dan ook dat het ten onrechte is dat er schooldirecties zijn die aan een bewuste afzwakking van de schooleisen doen ten einde een integratieproces te bespoedigen. Dat dit moet gebeuren in een klimaat waarin er geen gedifferentieerde scholen mogen ontstaan nl. "elitescholen met hoge eisen" tegenover "scholen met lagere eisen om-toch-maar-diploma's af te leveren" is vanuit een democratizeringsproces in het onderwijs evident. Dat dit problematisch is en hoge eisen stelt aan het onderwijzend personeel is zeker. Stellen dat de toestand hopeloos is en het bijltje er dan maar bij neerleggen is zeker geen alternatief. |
Citaat:
|
Citaat:
En wat het onderwijs betreft, welke alternatieven moeten er nog zijn, na een drie tal generaties weten de allochtonen (vooral de Marokkanen en Turken) het nog niet hoe het moet. |
Citaat:
|
Toen ik op Sint Jan in Antwerpen zat, was het nog uitsluitend een jongensschool. Nu zie ik dat daar een zekere Aurélie in het zesde middelbaar zit.
Dingen veranderen nu eenmaal. |
Citaat:
Citaat:
|
Directeur Jac Van Loon had na de lezersbrief de vijfdejaars en de zesdejaars samengeroepen om over de zaak te praten. ,,Die gesprekken zijn louterend geweest'', aldus Van Loon. ,,Iedereen heeft zijn mening kunnen zeggen. De meesten schaarden zich trouwens vierkant achter de school.''
HAHAHA ... kan je je dat zo een beetje voorstellen ? leerlingen van de retorica die moeten debateren met de directeur (die binnen drie maanden hun rapporten moet uitreiken) ... dat zal wel vlotjes gegaan zijn voor de directeur ... als volwassene debateren met 16-17-18 jarigen is sowieso al tamelijk makkelijk hé ... het doet mij denken aan de democratische verkiezingen in de USSR en de DDR ... |
Citaat:
Ik zie nu wel niet in waarom er vraag zou zijn naar de franstalige afdeling uit de tijd dat België nog verfranst werd, terwijl men nu met open armen de arabische, turkse, berberse, farsi etc. afdelingen willen openen in de tijd dat Belgie verislamiseerd wordt. Waarom zo men nog onderwijs in het Nederlands willen aanbieden als 2/3 die taal niet begrijpt? Kunnen ze toch evengoed op Sint Jan bij de Jezuieten in de taal van Allah onderwezen worden? |
Citaat:
met alle respect , maar die van sintjan 100% echte jezuïeten noemen is er teoch wat over hoor, dat is altijd al zowat minder geweest daar hé ... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be