![]() |
Poll: pro of contra cordon sanitair?
De vraag luidt: Wilt u, ja dan neen, dat het cordon sanitaire effectief wordt opgedoekt zodat het (racistische) Vlaams belang door de (democratische)politieke partijen niet langer kan worden uitgesloten van regeringsdeelname?
|
Citaat:
|
Geen cordon wat mij betreft,trek ze maar eens één maal mee in het badwater, daarna zal er geen VB meer overblijven ;-)
|
Ik wéét dat de 'democratische' partijen het cordon sanitaire in stand willen houden. Meer nog, zij hebben het voordeel dat zij het volk al jarenlang onbeperkt hun eigen mening terzake hebben kunnen opdringen via de media.
Ik zal de vraag dus anders stellen: Indien we er een BROV over MOCHTEN organiseren, en de bovenstaande vraag werd daarin gesteld, zou jij dan 'ja' of 'neen' stemmen? |
Op federaal vlak moet het cordon zeker en vast blijven bestaan.
Op Vlaams niveau mag dit verdwijnen. Waarom niet op federaal niveau? I don't give a fuck about 'federaal belgie'. |
Citaat:
|
Citaat:
Als VB lid zou ik dit onaanvaardbaar vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zou dan weer net iets te Belgisch zijn, niet?! In Frankrijk zouden ze het over het zoveelste "C´est une histoire belge!" hebben |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uw leiders zullen net als Van Severen een nieuwe marsjrichting aankondigen en België gaan verdedigen eens ze zicht krijgen op een federaal kabinet. :twisted: |
Het is een zetel voor het VB ... ze kunnen alle negativisme uit de maatschappij opvangen zonder ooit tot verantwoording te worden geroepen. Waarom denk je dat ze zich anders weren als een duivel in een wijwatervat nu het cordon doorbroken is door een nieuwe politieke partij? :)
Het zou veel nuttiger zijn de extreme stanpunten van het VB er af te vijlen in een regeerakkoord en ze dood te regeren ... daar is maar één legislatuur voor nodig :) |
Citaat:
|
Citaat:
Vreemdelingen en andere pijnpunten zijn er enkel maar bijgekomen omdat wij een oppositiepartij zijn welke vollenbak op de problemen kunnen wijzen. Het VB zal enkel maar 'iets' kunnen doen als Vlaanderen onafhankelijk is. Dus quit te bullshit door altijd maar over vreemdelingen te beginnen, vanuit de oppositie kan het VB genoeg drukken op de meerderheid om langzaam de VB standpunten door te drukken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be