Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nederlandse kinderen best af, Britse slechtst, België negende plaats (https://forum.politics.be/showthread.php?t=80153)

evilbu 14 februari 2007 16:12

Nederlandse kinderen best af, Britse slechtst, België negende plaats

Nederlands kind is beter af dan Belgisch

wo 14/02/07 - Kinderen die in Nederland wonen, zijn het beste af. Dat blijkt uit een rapport van Unicef, het kinderfonds van de Verenigde Naties, over het welzijn van kinderen in 21 industrielanden.

België staat op de tiende plaats in het lijstje. Bovenaan staan na Nederland nog Zweden, Denemarken en Finland.
Helemaal onderaan staan de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Veel Britse organisaties spreken schande over de regering omdat hun land op de laatste plaats staat.
De Britse minister van Welzijnshervorming Jim Murphy zegt dat de cijfers achterhaald zijn. Ook in de VS reageren de beleidsmakers ontstemd op het rapport.
Unicef onderzocht veertig indicatoren van zes criteria: onderwijs, materieel welzijn, subjectief welzijn, gezondheid en veiligheid, familie- en vriendenrelaties, gedrag en gevaren.

De lijst van 21 landen

1. Nederland
2. Zweden
3. Denemarken
4. Finland
5. Spanje
6. Zwitserland
7. Noorwegen
8. Italië
9. Ierland
10. België
11. Duitsland
12. Canada
13. Griekenland
14. Polen
15. Tsjechië
16. Frankrijk
17. Portugal
18. Oostenrijk
19. Hongarije
20. Verenigde Staten
21. Groot-Brittannië

---------

Ik vraag me af op welke plaats Vlaanderen zou staan?:oops: :?

Chipie 14 februari 2007 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2434390)

Nederlands kind is beter af dan Belgisch

wo 14/02/07 - Kinderen die in Nederland wonen, zijn het beste af. Dat blijkt uit een rapport van Unicef, het kinderfonds van de Verenigde Naties, over het welzijn van kinderen in 21 industrielanden.

België staat op de tiende plaats in het lijstje. Bovenaan staan na Nederland nog Zweden, Denemarken en Finland.
Helemaal onderaan staan de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Veel Britse organisaties spreken schande over de regering omdat hun land op de laatste plaats staat.
De Britse minister van Welzijnshervorming Jim Murphy zegt dat de cijfers achterhaald zijn. Ook in de VS reageren de beleidsmakers ontstemd op het rapport.
Unicef onderzocht veertig indicatoren van zes criteria: onderwijs, materieel welzijn, subjectief welzijn, gezondheid en veiligheid, familie- en vriendenrelaties, gedrag en gevaren.

De lijst van 21 landen

1. Nederland
2. Zweden
3. Denemarken
4. Finland
5. Spanje
6. Zwitserland
7. Noorwegen
8. Italië
9. Ierland
10. België
11. Duitsland
12. Canada
13. Griekenland
14. Polen
15. Tsjechië
16. Frankrijk
17. Portugal
18. Oostenrijk
19. Hongarije
20. Verenigde Staten
21. Groot-Brittannië

---------

Voor Nederland... Plaats 0 dus.. ;-)

evilbu 14 februari 2007 16:16

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ef/index.shtml

ik ben mijn bron vergeten ;-)

Heftruck 14 februari 2007 16:26

Is 't wedstrijd ofzo?

Lof der Zotheid 14 februari 2007 16:31

Als men naar het aantal allochtonen criminelen die het straatbeeld bepalen kijkt, vind ik het wel zonderling dat het in de wanconstructie belgikske beter is dan in het Verenigd Koninkrijk...

Hertog van Gelre 14 februari 2007 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2434390)

Zoals in elke poll van de laatste jaren zullen Vlaanderen en Nederland elkaar niet ver ontlopen.

evilbu 14 februari 2007 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2434661)
Zoals in elke poll van de laatste jaren zullen Vlaanderen en Nederland elkaar niet ver ontlopen.

Ik denk dat op het gebied van onderwijs Vlaanderen boven Nederland zal staan. Hertog, hoe zou het met de vergelijking zitten op andere vlakken?

Enter 14 februari 2007 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 2434455)
Als men naar het aantal allochtonen criminelen die het straatbeeld bepalen kijkt, vind ik het wel zonderling dat het in de wanconstructie belgikske beter is dan in het Verenigd Koninkrijk...

Mag ik u erop wijzen dat dit nu eens niet over allochtonen ging.

Hertog van Gelre 14 februari 2007 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2434678)
Ik denk dat op het gebied van onderwijs Vlaanderen boven Nederland zal staan. Hertog, hoe zou het met de vergelijking zitten op andere vlakken?

Deze?
Citaat:

zes criteria: onderwijs, materieel welzijn, subjectief welzijn, gezondheid en veiligheid, familie- en vriendenrelaties, gedrag en gevaren.
Ik denk ongeveer hetzelfde. Trouwens ook op onderwijsgebied. Onderwijs in Vlaanderen is gewild omdat er anders, en gestructureerder, les wordt gegeven. De resultaten ontlopen elkaar niet veel. Grof gezegd: Vlamingen hebben meer parate kennis, nederlanders leren creatiever.

Asshen Sukar 14 februari 2007 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 2434455)

In het VK zitten percentueel meer allochtonen dan in Belgie(Polen meegerekend voor beide).

Trouwens dit ging om kinderen niet om criminelen.

In het VK hebben ze het prive en het public onderwijs. Het public heeft er nooit om bekend gestaan echt goed te zijn, alleen goedkoop. Daarmee een deel van de slechte cijfers.

Lof der Zotheid 15 februari 2007 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2434743)
Mag ik u erop wijzen dat dit nu eens niet over allochtonen ging.

Dat deed het ook niet. Maar één van de voornaamste redenen waarom het Verenigd Koninkrijk zo zwak scoort, is de criminaliteit. En daar hebben de allochtonen, hoewel niet exclusief, het overgrote aandeel in...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be