![]() |
B-H-V burgemeesters starten actie 2007
Woensdag 14 Februari 2007: Burgemeesters voeren druk op voor splitsing B-H-V (bron Het Laatste Nieuws)
Het dossier werd door de federale regering in de ijskast gelegd. Een aantal gemeentebesturen uit Halle-Vilvoorde gaat opnieuw acties ondernemen om de federale regering ertoe te bewegen nog voor 10 juni een wettelijk initiatief te nemen om de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde te splitsen. Dat werd vandaag beslist tijdens een vergadering in Liedekerke waarop een 20-tal gemeentebesturen vertegenwoordigd was - in de meeste gevallen door de burgemeester. In eerste instantie zullen de gemeentebesturen weigeren de kieslijsten op te vragen bij de FOD Binnenlandse Zaken. Dat moet voor 31 maart gebeuren via een formele vraagstelling en is noodzakelijk opdat de betrokken gemeenten de oproepingsbrieven voor de verkiezingen kunnen versturen. De gemeenten kregen zopas van Binnenlandse Zaken de nodige documenten om die aanvraag te doen. (belga) Halle-Vilvoorde Komitee 02/14/07 Bravo. Deze verkiezingen moeten we tegenhouden, zij zijn onwettig. Voor meer info : www.haviko.org |
Eindelijk!:-D
Waar gaat de eerstvolgende betoging door? :evil: |
Leuk dan gebeurt er nog eens iets!;-)
|
Ik Wil Betogen!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Same HERE
|
Leuk voor even, maar wat haalt het uit. :cry:
Iemand een peptalk? |
Weer duidelijk geval van hou me tegen of ik... geen woorden maar daden.
De vlaamse regering heeft overigens 1001 drukkingsmiddelen om die splitsing af te dwingen. van de eenzijdige aflossing vand e federale staatsschuld tot de financiering van het franstalig onderwijs in vlaanderen( het omgekeerde bestaat gewoonweg niet...). |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Geen zin om mijn wapenvergunningen te grabbel te gooien in een mogelijke politieke vechtpartij. |
Eigenlijk zouden jullie beter een keertje op straat komen om dit politiek misbaksel uit de wereld te helpen.
Met die uitzending van de RTBF heeft de Vlaming enkel maar gewonnen. De Waal is tijdens die uitzending op internationaal vlak er als verliezer uitgekomen. Net nu we wat internationaal medeleven hebben, net nu is hét moment om met de hamer op tafel te slagen en te eisen, de internationale pers staat klaar. Maar ja, de Vlaming is een couch-potato. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kunnen we deze discussie niet beter verderzetten in een bestaande draad, we verspillen onze energie?
Moeten de burgemeesters van B-H-V de verkiezingen boycotten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik lach mij een deuk met al die protesten van jullie,als Elio Di Rupo no zegt is het no.........
|
Citaat:
zal Knuppel en bijzijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be