![]() |
Openbaar Vervoer.
Geachte,
Ik zelf woon buiten het centrum van een gemeente en kan pas na een toch van 5 km gebruik maken van het openbaar vervoer. En als ik op familie bezoek ga met het OV dan ben ik voor een enkele rit meer dan 2 uur onderweg om een afstand van 30 km af te leggen. Ook stel ik vast, dat er vaak zeer zware voertuigen gebruikt worden op plaatsen waar kleine voertuigen veel rendabeler zouden zijn. En dat de diensten die het OV verzorgen elkaar meer beconcurrenen dan dat ze samen werken. Vaak lopen buslijnen zelfs gewoon naast spoorlijnen. |
Volgens het decreet basismobiliteit zou u korter bij uw woning recht moeten hebben op een halte meen ik. Ik zie oplossingen in belbus/taxicheques. Dit is Vlaamse materie (Vlaams parlement). Als je je de concrete situatie beschrijft, wil ik het wel doorgeven aan de Vlaamse collega's.
|
je zegt terecht dat bus en spoor vaak naast elkaar werken. Ook hier zou het verstandiger zijn de bevoegdheden op één politiek niveau te leggen. Nu wil de Lijn (Vlaams) zich profileren t.o.v. de NMBS (federaal), dit is geen gezonde situatie, zo worden verkeerde keuzes gemaakt.
|
Citaat:
Wat is de oplossing? Een Vlaams spoor? Waarschijnlijk is dit wenselijk als je de jarenlange wafelijzerpolitiek bekijkt die onder druk van Wallonië gevoerd werd. |
Citaat:
Als ik dan verder ga met het OV ben ik zelfs te voet nog sneller bij mijn zuster die slechts 25 km van de afstap plaats van de belbus woond. Dus volgens mij was het totaal fout om het OV gedeeltelijk naar Vlaanderen te halen. Het OV moet immers in de eerste plaats met grote verbindingsassen werken en van daaruit verder uitgebouwd worden. In de steden rijden zo de bussen en trams van de lijn in filles en eens buiten de steden, kan men te voet lopen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be