![]() |
Nederland: Wilders geeft kritiek op meerpaspoortigheid
Het moest er van komen, "gefundenes Fressen": PvV protesteert tegen de beëdiging van 2 meerpaspoortige allochtone hoogwaardigheidsbekleders (Marokkaan en Turkse).
De meerpaspoortigheid werd hier al eens besproken in een draad over België en als ik mij juist herinner, is daar inmiddels de oplossing getroffen om meerpaspoortigheid voor autochtonen eveneens toe te staan (einde aan discriminatie van Eigen Volk) ... ? Ik vind het onzorgvuldig van de gezeten partijen dat zij hierop niet hebben geanticipeerd, bijvoorbeeld door het tijdig volgen van het Belgisch voorbeeld. Bron: Nederlandse Radio-1. |
Geldt de kritiek van Wilders ook op de dubbele nationaliteit van Nederlanders/Israëlis?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dubbele nationaliteit is gewoon belachelijk.
|
Citaat:
Overigens hebben zowel Maxima als de koningin van Nederland een dubbele nationaliteit. |
Citaat:
|
Zie hieronder aub..
Dank U ;-) |
In Duitsland is dubbele nationaliteit alleszins verboden...
Vragen waarom een dubbele nationaliteit niet zou mogen, is bijna hetzelfde als vragen waarom men wettelijk niet met twee vrouwen mag getrouwd zijn (in het westen natuurlijk)... Dubbele nationaliteit Het was in Europa gebruikelijk om bij naturalisatie als voorwaarde te stellen dat men afstand doet van de vorige nationaliteit. Dit is langzaam aan het veranderen. Italië en Zwitserland bijvoorbeeld hebben in 1992 op dit punt hun wetgeving aangepast. Ook in Nederland werd het in dat jaar toegestaan de vorige nationaliteit te behouden. Deze situatie hield echter maar enkele jaren stand, wantIn het Verenigd Koninkrijk was een dubbele nationaliteit altijd al toegestaan. Ook in België, Frankrijk, Griekenland, Ierland en Portugal hoeft men geen afstand te doen van de vorige nationaliteit. Duitsland staat dubbele nationaliteit toe voor etnische Duitsers (Aussiedler). In de overige landen moet iemand die zich wil laten naturaliseren verplicht afstand doen van de vorige nationaliteit. http://www.nidi.knaw.nl/web/html/pub...s/dm98051.html |
Citaat:
Ik wil hier trouwens bij opmerken dat er bijna geen enkel staat is die controleert op dubbele nationaliteit. Dit komt alleen maar bij naturalisaties ter sprake. |
In Nederland toch heel eenvoudig eigenlijk: meervoudige nationaliteit is den autochtoon verboden maar wordt gedoogd voor "cultuurverrijkers".
Hierdoor wordt het Eigen Volk achtergesteld ten opzichte van indringers, kan minder creatieve inkomens/belasting-constructies realiseren en tzt zal de uittocht ter ontsnapping aan "enig totalitair systeem" moeilijk of niet gelukken. |
Citaat:
![]() Een voorbeeld hiervan: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lees je eens in, ipv in het wildeweg alles "pro forma" te ontkennen. |
Citaat:
Als u zelfs dat niet gelooft. Het is natuurlijk wel zo dat een dubbele nationalitiet veel vaker voorkomt bij allochtonen dan bij autochtonen, maar dat heeft niets met discriminatie te maken. Edit: stomme fout, ik had autochtonen en allochtonen omgedraait.:oops: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Hier heeft u de rijkswet op het Nederlanderschap: http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/se...javascript=yes Kunt u mij eens aanwijzen waar het door u gestelde racisme op autochtonen voorkomt in deze wet? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be