Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Antwerps gerecht veroordeeld zware criminelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=80259)

duveltje382 15 februari 2007 14:55

Antwerps gerecht veroordeeld zware criminelen

Kijk mee naar het filmpje van en over de zware criminaliteit in het Antwerpse,één iemand is vrij gesproken,de rest is veroordeeld tot het betalen van zware boetens
(voor de mensen die het filmpje niet kunnen zien)
Citaat:

[400 Bijzitters die bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober niet kwamen opdagen, moeten voor de rechter verschijnen. Het was vandaag de beurt aan de eerste zestig. Ze riskeren een boete van 275 euro. Excuses waren er vanmorgen alvast genoeg.

the_dude 15 februari 2007 14:59

die mensen kennen blijkbaar het tactisch te laat komen niet. ;)

duveltje382 15 februari 2007 15:03

Tja,de gewone man is blijkbaar een gemakkelijk slachtoffer,zou men nu elke inwoner van Anwerpen op de zelfde manier beoorden/veroordelen?:roll:
Ik zag daar ook nieumand van vreemde afkomst bij zitten hoor,o ja die doen zoiets nooit:roll:

the_dude 15 februari 2007 15:05

uiteraard niet, simpelen. Je moet over uw burgerrechten beschikken om te mogen zetelen in zo'n kiesdinges of telkantoor. Bij mijn weten hebben hier nog steeds maar een klein gedeelte vreemdelingen stemrecht, laat staan dat er reeds voldoende vertrouwen is om ze ook te laten meetellen.

+ dan moet je ook nog eens gaan bedenken dat het hier over Antwerpen gaat waar 1/3 die da kieshokje binnenstapt op het vb stemt. Je gaat die mensen toch niet onnodig pesten door ze hun stembrief aan een allochtoon te laten afgeven?

duveltje382 15 februari 2007 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 2437300)
uiteraard niet, simpelen. Je moet over uw burgerrechten beschikken om te mogen zetelen in zo'n kiesdinges of telkantoor. Bij mijn weten hebben hier nog steeds maar een klein gedeelte vreemdelingen stemrecht, laat staan dat er reeds voldoende vertrouwen is om ze ook te laten meetellen.

+ dan moet je ook nog eens gaan bedenken dat het hier over Antwerpen gaat waar 1/3 die da kieshokje binnenstapt op het vb stemt. Je gaat die mensen toch niet onnodig pesten door ze hun stembrief aan een allochtoon te laten afgeven?

Nochtans bij ons in het bureau zat een moslima met hoofddoek waar ik mijn paske moest aan geven hoor........

the_dude 15 februari 2007 15:21

ah, dan ben'k verkeerd of heb jij uw paske aan een Belg gegeven en heb je't moeilijk met haar geloofsovertuiging. ;)

Bierke 15 februari 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2437294)
Tja,de gewone man is blijkbaar een gemakkelijk slachtoffer,zou men nu elke inwoner van Anwerpen op de zelfde manier beoorden/veroordelen?:roll:
Ik zag daar ook nieumand van vreemde afkomst bij zitten hoor,o ja die doen zoiets nooit:roll:

Euh ... daar vegis je je effe:
Slecht ingeburgerd
Karim Choual beweerde dat hij zijn oproepingsbrief niet begrepen had. "Waren dit uw eerste verkiezingen? ", vroeg rechter Walter De Smedt. "Nee, ik ben al 16 jaar Belg, maar ik ben nog niet zo goed ingeburgerd", verklaarde de man.

Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=homeArt15

Die man denkt niet goed ingeburgerd te zijn, maar door z'n afwezigheid bewijst hij net nog meer ingeburgerd te zijn dan de gemiddelde Vlaming ;)

duveltje382 15 februari 2007 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 2437349)
ah, dan ben'k verkeerd of heb jij uw paske aan een Belg gegeven en heb je't moeilijk met haar geloofsovertuiging. ;)

Ach ik weet niet,een hoofdoek in een stembureau,is dat niet wat provoceren?

ERLICH 15 februari 2007 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2437252)
Kijk mee naar het filmpje van en over de zware criminaliteit in het Antwerpse,één iemand is vrij gesproken,de rest is veroordeeld tot het betalen van zware boetens
(voor de mensen die het filmpje niet kunnen zien)

Verplicht bijzitten, verplicht stemmen. Klinkt "zeer democratisch" dat woord verplicht. En als het dan zo is, zoals men na elke "verplichte" verkiezing hoort, dat men de "democratische kl...." veegt aan een plus minus 1000.000 kiezers moet men niet verwonderd zijn dat er zijn die hun dik "verdiende" vrije zondag niet gaan opofferen aan een on-democratisch iets zoals verplicht stemmen en bijzitten. En die ervan uitgaan dat die nep democraten voor de verandering de bevolking hun kl.... eens kunnen kussen. kan iemand hen ongelijk geven, denk het niet worden zij veroordeeld is dit weeral het zoveelste bewijs in welke nep democratie wij leven iets dat men niet meer moet bewijzen dat algemeen bekend is.

the_dude 15 februari 2007 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2437496)
Ach ik weet niet,een hoofdoek in een stembureau,is dat niet wat provoceren?

ik ga altijd stemmen in een t-shirtje 'perverted by satan' als verdediging tegen die met een kruis rond hun nek. Volgens mij zal dat ook wel goed werken tegen die met een sluier. ;)

duveltje382 15 februari 2007 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 2437876)
ik ga altijd stemmen in een t-shirtje 'perverted by satan' als verdediging tegen die met een kruis rond hun nek. Volgens mij zal dat ook wel goed werken tegen die met een sluier. ;)

We kunnen mss. de volgende keer in de moskee gaan kiezen hé :roll:

Bazilfunk 15 februari 2007 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2437332)
Nochtans bij ons in het bureau zat een moslima met hoofddoek waar ik mijn paske moest aan geven hoor........

Awel da's dus waarschijnlijk de reden waarom ge haar niet in de beklaagdenbank zag zitten. :roll:

duncan 26 augustus 2007 15:45

Zen die niet terug vrij ondertussen ?
:-D

HAMC 26 augustus 2007 16:27

Als die 60 mensen daar voor de rechter staan en die hebben allemaal een advokaat bij die een uurtje of drie pleit zou het rap gedaan zijn met die mensenkloterijen. Ik bedoel maar die 60 mensen laten voorkomen zou dan zo een 6 tal jaren duren.

duncan 27 augustus 2007 08:55

Aah het was maar een boete voor het niet stemmen en dan te denken dat er mensen zijn die WILLEN stemmen maar niet weten hoe of kunnen stemmen.

Hopla weer nen hoop mensen die uitgesloten worden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be