![]() |
Zijn er bij de komende verkiezingen nu provinciale of arrondissementele kringen en wat gaat men nu doen met Brussel-Halle-Vilvoorde?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is nog altijd niet duidelijk of er nu provinciale of arrondissementele kieskringen gaan komen? Ik dacht dat de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde vandaag ging beslist worden in het parlement.
|
Citaat:
|
@ Antoon
Ik heb het al terug aangepast.. :wink: |
Citaat:
|
@ Tacitus
Ik heb geen idee. Er staat een artikel op de site van "De Standaard", maar er zit een slot op. En op de site van "De gazet van Antwerpen" vind ik er niets van terug. |
De bevoegde commissie in het Vlaams parlement heeft een voorstel van decreet van de N-VA goedgekeurd om provinciale kieskringen in te voeren bij de Vlaamse verkiezingen in juni.
Het decreet kreeg een tegenstem van CD&V, Groen! en het Vlaams Blok onthielden zich. Het decreet gaat nu naar de voltallige vergadering van het Vlaams parlement. Die moet zich uitspreken op 14 januari. Het is nog onzeker of de nodige tweederde meerderheid kan worden gehaald. Groen! heeft immers een probleem met de strenge kiesdrempel die de regering wil invoeren. Copy paste SEBA ! maar betrouwbaar www.vrtnieuws.net |
Dat wist ik reeds. En over Brussel-Halle-Vilvoorde?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet er nu iemand iets van Brussel-Halle-Vilvoorde?
|
Citaat:
allez speciaal voor u :wink: De bevoegde commissie in het Vlaams parlement heeft een voorstel van decreet van de N-VA goedgekeurd om provinciale kieskringen in te voeren bij de Vlaamse verkiezingen in juni. Het decreet kreeg een tegenstem van CD&V, Groen! en het Vlaams Blok onthielden zich. Het decreet gaat nu naar de voltallige vergadering van het Vlaams parlement. Die moet zich uitspreken op 14 januari. Het is nog onzeker of de nodige tweederde meerderheid kan worden gehaald. Groen! heeft immers een probleem met de strenge kiesdrempel die de regering wil invoeren. Copy paste SEBA ! maar betrouwbaar www.vrtnieuws.net |
Citaat:
|
Tacitus, wat is de Belgicistische visie met betrekking tot Brussel-Halle-Vilvoorde?
|
Ik heb me steeds uitgesproken voor één Brabantse kieskring (waarin Nederlandstalige partijen kunnen opkomen in het zuiden en Franstalige in het noorden).
|
In ieder geval is de groei naar provinciale kieskringen tegen de groeiende nood aan verdere verfijning van bepaalde kieskringen! :!:
|
Citaat:
Ik begrijp dat je zo een mooi plaatje voor de Francophones niet wilt laten liggen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be