![]() |
Nu wij rechtstreeks de burgemeester mogen kiezen kunnen wij ook een rechtstreekse gouverneur ook moeten kunnen kiezen . Want deze mijnheer zit heel zijn leven op rozen en dat is de bedoeling niet.
|
hopelijk.
|
Citaat:
|
de kiezer moet beslissen, volgens de behaalde stemmen... dat is het eerlijkste :P
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil nu geen mier neuken, maar ik denk dat het moet zijn 'Of gewoon president noch koning', zonder die 'geen'. :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
@S.: De rechtstreekse verzieking[size=1](geen schrijffout) [/size]van de burgemeester is er nog niet, het is zelfs niet zeker of het er voor de verkiezingen komt. |
Citaat:
'K HOOP HET WEL ? FILIP VOOR BURGEMEESTER :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stel je voor dat het grootste deel van een stadspopulatie zélf haar bestuurder zou kiezen! Walgelijk gewoon. Véééééél beter laten we de politieke elite bepalen wie er leiding mag geven. Dan hoeft er met de stemmen van de burgers niet echt rekening gehouden te worden. Stel je voor dat het grootste deel van de inwoners haar zin zou krijgen en tevreden achteroverleunen na een kiezing! |
Die rechtstreekse verkiezingen en referenda, ik ben er niet echt een voorstander van. We kiezen ons parlement /gemeenteraad / provincieraad al rechtstreeks en daaruit wordt de regering / best. deputatie / schepencollege gedistilleerd. Als je burgemeesters rechtstreeks laat verkiezen in België dan moet dat ook zo zijn voor de gouverneurs en de eerste minister, anders is het systeem niet logisch. Maar zoals gezegd, voor mij hoeft het niet omdat het de bevolking geen meerwaarde biedt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uw vastgeroest elitaristisch denkpatroon, alsof alle heil van politici komt en alle kwaad van de o zo domme burger, stoelt op een aangeleerde angst. Kijk liever naar de praktijkgevallen en constateer waar directe democratie bestaat, de burger tevredener is, wijzere beslissingen genomen worden, zuiniger met gemeenschapsgeld wordt omgesprongen, en geen enkele van uw doemscenario's bewaarheid wordt. |
Citaat:
En rechtstreekse burgemeesterverkiezing is directe democratie? M.i. kies je daarbij nog altijd iemand die U vertegenwoordigt, waarna hij nog steeds zijn voeten kan vegen aan wat hij voor de verkiezingen beloofd heeft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be