Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Allochtone vrouwen goed voor 40 procent abortussen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=80368)

marijke taffein 16 februari 2007 08:39

Allochtone vrouwen goed voor 40 procent abortussen

Allochtone vrouwen goed voor 40 procent abortussen ...bron het volk

BRUSSEL - Van alle vrouwen die een abortus ondergaan in ons land is 40 procent van allochtone afkomst. Dat leert een bevraging van de KU Leuven. ,,Het gaat voornamelijk om jonge vrouwen uit Midden- en Oost-Europa en uit West-, Midden- en Oost-Afrika'', zegt Vlaams parlementslid Vera Jans (CD&V) in Het Belang Van Limburg.

Volgens de Nationale Evaluatiecommissie voor Zwangerschapsonderbreking werden in 2005 in ons land 17.314 abortussen uitgevoerd. Daarvan gebeurden er 6.200 bij meisjes jonger dan 24.

,,Een opvallende trend is het aandeel allochtone meisjes en vrouwen dat bijzonder hoog ligt'', zegt Jans. ,,Een licentiaatsverhandeling aan de KU Leuven leert immers dat 40 procent van alle vrouwen die tussen 15 september 2003 en 15 februari 2004 een abortus ondergingen van allochtone afkomst waren''.

Van hen is 27,5 procent een eerste generatie allochtoon die minder dan vijf jaar in ons land woont. Het gaat voornamelijk om jonge vrouwen uit Midden- en Oost-Europa en uit West-, Midden- en Oost-Afrika. ,,Velen onder hen hebben in de bevraging toegegeven dat ze in precaire omstandigheden leven'', aldus Jans.
avb (belga)16/02/2007

LeMmOnN 16 februari 2007 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein (Bericht 2439478)
Allochtone vrouwen goed voor 40 procent abortussen ...bron het volk

BRUSSEL - Van alle vrouwen die een abortus ondergaan in ons land is 40 procent van allochtone afkomst. Dat leert een bevraging van de KU Leuven. ,,Het gaat voornamelijk om jonge vrouwen uit Midden- en Oost-Europa en uit West-, Midden- en Oost-Afrika'', zegt Vlaams parlementslid Vera Jans (CD&V) in Het Belang Van Limburg.

Volgens de Nationale Evaluatiecommissie voor Zwangerschapsonderbreking werden in 2005 in ons land 17.314 abortussen uitgevoerd. Daarvan gebeurden er 6.200 bij meisjes jonger dan 24.

,,Een opvallende trend is het aandeel allochtone meisjes en vrouwen dat bijzonder hoog ligt'', zegt Jans. ,,Een licentiaatsverhandeling aan de KU Leuven leert immers dat 40 procent van alle vrouwen die tussen 15 september 2003 en 15 februari 2004 een abortus ondergingen van allochtone afkomst waren''.

Van hen is 27,5 procent een eerste generatie allochtoon die minder dan vijf jaar in ons land woont. Het gaat voornamelijk om jonge vrouwen uit Midden- en Oost-Europa en uit West-, Midden- en Oost-Afrika. ,,Velen onder hen hebben in de bevraging toegegeven dat ze in precaire omstandigheden leven'', aldus Jans.
avb (belga)16/02/2007

Dat is dan zoals de cijfers van de gevangenissen, daar pakken de allochtonen ook bijna de helft van het totaal in.

Op school scoren ze niet zo goed, maar ze halen hun schade toch in met criminaliteit en abortussen.
Lang leve de integratie en de oneindige immigratie!

Ozymandias 16 februari 2007 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 2439589)
Dat is dan zoals de cijfers van de gevangenissen, daar pakken de allochtonen ook bijna de helft van het totaal in.

Op school scoren ze niet zo goed, maar ze halen hun schade toch in met criminaliteit en abortussen.

Gevangenissen, criminaliteit en abortussen, da's toch allemaal hetzelfde ? :roll:
Als dat zo is, zijn de allochtonen toch "moreler" dan de autochtonen ? Zestig percent is nog altijd de meerderheid, hoor.

Tegendradigaard 16 februari 2007 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias (Bericht 2439621)
Gevangenissen, criminaliteit en abortussen, da's toch allemaal hetzelfde ?
Als dat zo is, zijn de allochtonen toch "moreler" dan de autochtonen ? Zestig percent is nog altijd de meerderheid, hoor.

als je dan hoort zeggen dat er "zogenaamd" bijna geen vreemdelingen in dit land wonen en dan toch 40 % van de abortussen veroorzaken.......

Wie mag dat betalen.....
wie heeft zoveel geld...
wie heeft zoveel ping ping ping
en wie heeft dat besteld....

Ozymandias 16 februari 2007 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2439622)
als je dan hoort zeggen dat er "zogenaamd" bijna geen vreemdelingen in dit land wonen en dan toch 40 % van de abortussen veroorzaken.......

Wie mag dat betalen.....
wie heeft zoveel geld...
wie heeft zoveel ping ping ping
en wie heeft dat besteld....

Wie mag dat betalen ? Degene die het ondergaat. Ik weet niet of je het weet, maar abortussen worden niet echt terugbetaald, hoor...

Tegendradigaard 16 februari 2007 10:11

die gaan toch gewoon naar een ocmw ziekenhuis en velen betalen hun rekeningen dan niet... dus wie betaalt.... juist...

Marlboro 16 februari 2007 11:57

Citaat:

Gevangenissen, criminaliteit en abortussen, da's toch allemaal hetzelfde ? :roll:

Hoeveel belgen zijn er en hoeveel allochtonen?lol.:roll:

Uw vergelijking houd weeral eens geen steek.

jurgen79 16 februari 2007 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2439913)

Mjah, toch wel rare cijfers.
Maar ergens begrijpelijk, heb een paar moslim collega's op het werk en die hun vrouwkes willen of mogen de pil niet nemen.
Het betreft dan nog vrij diepgelovige moslims...resultaat : veelwijverij met Vlaamse meiskes/vrouwen en thuis zit het vrouwke met de kinderen.

Jaja, ze zijn zo lief mijnheer :roll:

Online 16 februari 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias (Bericht 2439633)
Wie mag dat betalen ? Degene die het ondergaat. Ik weet niet of je het weet, maar abortussen worden niet echt terugbetaald, hoor...

Citaat:

,,Velen onder hen hebben in de bevraging toegegeven dat ze in precaire omstandigheden leven'', aldus Jans.
Ergo, de aboriginal belastingbetaler betaalt de faktuur ... nog maar eens.

Antoon 16 februari 2007 12:29

Citaat:

:lol: :lol: :lol: Ammaai, wat kan jij goed tellen.

Allee, ik zal het eens uitleggen. Goed volgen, hé?

Er zijn in België officieel 1.448.093 allochtonen (jongste cijfers). Dit is de som van de buitenlanders geboren in België, de ingeweken buitenlanders, de als vreemdeling geboren in België en intussen Belg geworden en ten laatste als vreemdeling geboren in het Buitenland en intussen Belg geworden. (bron)

De totale bevolking van België (jongste cijfers): 10.511.382. (bron)

Dus : de allochtonen zoals hierboven beschreven vertegenwoordigen precies 13.77% van de totale bevolking.

40% van de abortussen (6.925 abortussen - bron ) wordt gepleegd door 13.77% van de bevolking (de allochtonen). Dat is 1 op 209

60% van de abortussen (10.389 abortussen - bron ) wordt gepleegd door 86.23% van de bevolking (de autochtonen). Dat is 1 op 1012

De allochtonen plegen dus bijna 5 keer meer abortussen dan de autochtonen.

Wie is er "moreler"?

Beagle 16 februari 2007 12:53

Citaat:

HALLO, abortussen worden wel degelijk terugbetaald!

lantjes 16 februari 2007 13:22

Deze morgen op de radio wist men te vertellen dat het merendeel illegalen waren...:cry:

Maar er is hoop ::-P als ze hun normen en waarden ook hier gaan toepassen :

Moslimleider pleit voor kuisheidsgordel vrouwen

Een invloedrijke moslimgeestelijke in Maleisië vindt dat vrouwen een kuisheidsgordel moeten dragen. De gordel moet de draagsters tegen verkrachtingen en incest beschermen.

De mohammedaan Abu Hassan al-Hafiz uit de deelstaat Terengganu pleitte voor de maatregel in een preek. Hij benadrukte dat hij vrouwen niet wil beledigen, maar dat hij ze uitsluitend wil beschermen tegen mannelijke moslims. (anp/hln)

Edina 16 februari 2007 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2440005)
Wie is er "moreler"?

Dat heeft geen bal met moraliteit te maken, maar alles met gebrekkige voorlichting, de kosten van voorbehoedsmiddelen en het taboe op het gebruik van voorbehoedsmiddelen bij sommigen.

Er zijn bij allochtone vrouwen gewoon meer ongewenste zwangerschappen. Het percentage allochtone vrouwen dat een kind afstaat voor adoptie ligt ook veel hoger.

La Chunga 16 februari 2007 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 2439589)

Tja, wat moet een mens op bovenstaande zeggen. Idioot misschien? Maar zelfs dat woord slaagt er niet in deze bevooroordeelde, wereldvreemde dwaasheid te vatten.

Ozymandias 16 februari 2007 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2439913)

Weer al eens ? Nieuws voor mij...

En Marlboro, ik moet me neerleggen bij uw intellectuele superioriteit. Daar had ik nog niet aan gedacht! Maar ja, niet iedereen kan zo slim zijn als jij en Antoon. Maar Antoon denkt in zijn rekensommetje niet aan de illegalen, asielsozekers en "wachtenden" die erbij worden gerekend, of andere externe factoren.

Je kan er van zeggen wat je wilt, maar zestig procent van alle abortussen worden gepleegd door Belgen. Dus zijn de Belgen de grootste "afnemer" van abortussen in België.
Ik heb nergens ontkent dat de cijfers niet bepaald mooi zijn, en mijn reactie op de moraliteit én op de percentages was een persiflage van de reactie van onze Citroen, net boven mij. Hij vond het nodig om abortussen te linken aan gevangenisbezetting en criminaliteit. Gelieve geen woorden uit de context te rukken.

Ozymandias 16 februari 2007 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beagle (Bericht 2440082)

Serieus ? Dat wist ik niet.. Mijn excuses dan. In alle gevallen ? Of alleen bij verkrachting/incest/minderjarigheid ?

Laya 16 februari 2007 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beagle (Bericht 2440082)

Idd, ik ken iemand die er welgeteld 1eur voor betaalde, de rest kwam van de mutualiteit. Het was gewoon een (wreed) 'accidentje' dus geen verkrachting of zo.

Antoon 16 februari 2007 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias (Bericht 2440214)
Weer al eens ? Nieuws voor mij...

Maar Antoon denkt in zijn rekensommetje niet aan de illegalen, asielsozekers en "wachtenden" die erbij worden gerekend, of andere externe factoren.

Dat is juist. Maar daar ook ga je vooral allochtoonse abortussen tegenkomen, want veel autochtone illegalen en asielzoekers zijn er niet, toch?

Citaat:

Je kan er van zeggen wat je wilt, maar zestig procent van alle abortussen worden gepleegd door Belgen. Dus zijn de Belgen de grootste "afnemer" van abortussen in België.
Het slaat nergens op. Ze zijn met 7 keer meer en plegen 'slechts' 1.5 keer meer abortussen. Naar mijn mening is ook dat teveel, maar het is duidelijk minder dan de allochtonen. Dat begrijp je toch ook.

Citaat:

Ik heb nergens ontkent dat de cijfers niet bepaald mooi zijn, en mijn reactie op de moraliteit én op de percentages was een persiflage van de reactie van onze Citroen, net boven mij. Hij vond het nodig om abortussen te linken aan gevangenisbezetting en criminaliteit. Gelieve geen woorden uit de context te rukken.
Hier volg ik je wel. Maar je vergelijkende cijfers om dan te conclueren dat de allochtonen "moreler" zouden zijn sloeg nergens op, vandaar mijn sommetje.

Antoon 16 februari 2007 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2440168)
Dat heeft geen bal met moraliteit te maken, maar alles met gebrekkige voorlichting, de kosten van voorbehoedsmiddelen en het taboe op het gebruik van voorbehoedsmiddelen bij sommigen.

Er zijn bij allochtone vrouwen gewoon meer ongewenste zwangerschappen. Het percentage allochtone vrouwen dat een kind afstaat voor adoptie ligt ook veel hoger.

Abortus is immoreel. Punt.

Brandaan 16 februari 2007 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2440260)
Abortus is immoreel. Punt.

Pas op hoor, nu gaat Edina je slaan.;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be