Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=147)
-   -   costa-vergeetput (https://forum.politics.be/showthread.php?t=80373)

Tegendradigaard 16 februari 2007 09:46

costa-vergeetput

Mijnheer Lambert,
Als Vlaamsgezinde kan ik niet begrijpen dat U nu al zolang in de regering zit en dat er van die "costa-praatgroep" nooit iets van in huis is gekomen.
Nochtans ging dat het instrument zijn om de communautaire problemen in uit te praten en op te lossen.
Snel en effectief zoals dat in Verhofstadt jargon heet.

Is die costa ooit bijeengekomen ?
Wat zijn de resultaten geweest ?

En als er geen bijeenkomsten zijn geweest en geen resultaten (ik heb er nooit iets over gehoord dus neem ik aan dat dit juist is), hoe komt het dan dat U als Vlaamsgezinde hier niets aan gedaan hebt ?

Of is het zo dat U helemaal geen gewicht kunt leggen op het beleid op dit gebied ?

Knuppel 16 februari 2007 11:02

Citaat:

hoe komt het dan dat U als Vlaamsgezinde hier niets aan gedaan hebt ?
Omdat van de twee Lambermont-en Lombard 'onderhandelaars' uit de VU er nu eentje minister bij de rooie belgicisten is en de andere parlementair bij de blauwe?

Don Quichote 16 februari 2007 11:18

Ik heb eveneens de indruk dat van de "verstandige" Vlaamsgezinde politiekers, de meesten een zeer slecht geheugen krijgen op de moment dat ze mee mogen spelen, en het postje binnen is.

Raar he?

Geert Lambert 17 februari 2007 03:52

U hebt gelijk dat er op communautair vlak weinig gerealiseerd werd in deze legislatuur. Maar, BHV indachtig, misschien toch niet zo slecht dat spirit er bij was om slechte zaken te verhinderen.

Os is het jullie ontgaan , ook op deze fora, dat er echt wat krachten zijn die terug willen herfederaliseren!? 't wordt nog leuk he als spirit er niet zou bijzijn...

Knuppel 17 februari 2007 09:20

Effen afwachten wat Spirit binnenkort m�*g verhinderen.....

Xenon 17 februari 2007 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert (Bericht 2442430)
U hebt gelijk dat er op communautair vlak weinig gerealiseerd werd in deze legislatuur. Maar, BHV indachtig, misschien toch niet zo slecht dat spirit er bij was om slechte zaken te verhinderen.

Toch wel bizar dat de Vlamingen, die een meerderheid in het parlement bezitten en het recht aan hun kant hebben, blij moeten zijn dat BHV niet werd gesplitst. Hier klopt toch iets niet?

Hans1 18 februari 2007 18:15

Misschien wil de meerderheid van die "Vlamingen" geen splitsing van BHV.:-)

Zwartengeel 18 februari 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2446527)

http://www.splits-bhv.be/solidaire.htm

Praetorian 18 februari 2007 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2446527)

Zelfs al was dat het geval, de splitsing is een grondwettelijke verplichting.
You lose anyway. \o/

born2bewild 18 februari 2007 19:00

Citaat:

Ik hoop dat je dat zelf niet gelooft, of het is nog erger gesteld dan ik had gevreesd.

Geert Lambert 18 februari 2007 23:19

Ja born, dat geloof ik wel en weet ik zelfs zeker.

En waarom vlamingen hun meerderheid niet kunnen gebruiken, moet je eens vragen aan diegenen die destijds de meerderheid uit handen hebben gegeven in de grendelgrondwet.

Geert

Hans1 19 februari 2007 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2446585)
Zelfs al was dat het geval, de splitsing is een grondwettelijke verplichting.
You lose anyway. \o/

Een nationale of Brabantse kieskring is een andere oplossing. Maar dat zal u wel liever niet weten, hè.:-P

Geert Lambert 19 februari 2007 00:09

U hebt gelijk. Maar dat wil ik idd liever niet. Net zoals de Walen destijds liever geen Vlamingen verkozen zagen worden in Nijvel. Of bent U dat vergeten misschien?

Geert

Hans1 19 februari 2007 00:22

Ik ben geen taalracist. Dus voor mij mag dat wel. Wat anderen willen of niet, is niet mijn probleem.;-)

Catalyst 19 februari 2007 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert (Bericht 2447652)
U hebt gelijk. Maar dat wil ik idd liever niet. Net zoals de Walen destijds liever geen Vlamingen verkozen zagen worden in Nijvel. Of bent U dat vergeten misschien?

Geert

two wrongs don't make a right...

Catalyst 19 februari 2007 00:25

Citaat:

Os is het jullie ontgaan , ook op deze fora, dat er echt wat krachten zijn die terug willen herfederaliseren!? 't wordt nog leuk he als spirit er niet zou bijzijn...

Interessant. Om welke partijen gaat het?

Geert Lambert 19 februari 2007 00:26

Laat ze maar voor henzelf reclame maken

Hans1 19 februari 2007 00:30

Is er eigenlijk nog een toekomst voor Vlaams-nationalisme? Kijk maar eens naar de tanende opkomst op de IJzerbedevaart. Bovendien zijn dat allemaal zestigers en ouder.

baseballpolitieker 19 februari 2007 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2447735)
Is er eigenlijk nog een toekomst voor Vlaams-nationalisme? Kijk maar eens naar de tanende opkomst op de IJzerbedevaart. Bovendien zijn dat allemaal zestigers en ouder.

De jeugd is er niet mee bezig maar al even min met de huidige structuur!

Geert Lambert 19 februari 2007 00:34

Je meet de kracht van een beweging niet af van de opkomst op een enkele manifestatie. Voeg er "TenVrede" aantoe en je ziet een ander cijfer.

Maar ik zie op de manifestaties van BUB amper enkel tientallen mensen. Best leuk zo'n clubje

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be