![]() |
Verschil Vlaamse/Waalse SS
Was op wikipedia aan het zoeken, en ben -vraag niet hoe- op de SS uitgekomen. Heb eens gezocht naar de belgische SS, en vond een Vlaamse en een Waalse divisie. Bij het bekijken van hun wapenschilden viel me één ding erg op:
De Vlaamse: ![]() De Waalse: ![]() Ook vond ik dit raar: ![]() Weet iemand waarom daar bij Wallonie de belgische vlag hangt? |
Misschien omdat de Waalse SS uit REX komt die denk ik koningsgezind was.
|
Citaat:
|
De Waalse haan is gewoon een puur politieke uitvinding zonder grote geschiedenis.
|
fout
|
Dus de échte Belgen heulden mee met de nazi's. Bedankt! Eindelijk eens wat bewijs voor iets wat ik al jaren beweer!:p
|
Citaat:
Eén woordje veranderen zorgt voor dit: Dus de échte vlaamsgezinden heulden mee met de nazi's en ik denk dat dat dichter bij de waarheid gaat liggen:-D |
Citaat:
http://www.secessie.nu/pdf/7-3.pdf |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga weliswaar akkoord met het feit dat ook de Belgische regering dingen misdaan heeft in de oorlog, maar Vlamingen waren daar gevoeliger voor. Vergeet niet dat de Duitsers een "onafhankelik Vlaanderen" hadden beloofd, en daarvoor wilden blijkbaar 'heel' wat mensen over lijken gaan. En neem dat "over lijken" maar letterlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
![]() Laat ik niet polariseren, de meeste vlaamsnationalisten hebben met nazi-praktijken niets te maken. Er wáren er wel, zie hier, maar goed, laten we dat "foutjes" in de loop der geschiedenis noemen, nietwaar? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er waren toch ook Flamingante verzetsgroepen. Waarom hoort men daar nooit over? Past niet in de belzieke kraam zeker? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be