Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Verschil Vlaamse/Waalse SS (https://forum.politics.be/showthread.php?t=80427)

vercetti 16 februari 2007 16:26

Verschil Vlaamse/Waalse SS

Was op wikipedia aan het zoeken, en ben -vraag niet hoe- op de SS uitgekomen. Heb eens gezocht naar de belgische SS, en vond een Vlaamse en een Waalse divisie. Bij het bekijken van hun wapenschilden viel me één ding erg op:

De Vlaamse:

De Waalse:

Ook vond ik dit raar:

Weet iemand waarom daar bij Wallonie de belgische vlag hangt?

HAMC 16 februari 2007 16:31

Misschien omdat de Waalse SS uit REX komt die denk ik koningsgezind was.

Tantist 16 februari 2007 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 2440680)
Was op wikipedia aan het zoeken, en ben -vraag niet hoe- op de SS uitgekomen. Heb eens gezocht naar de belgische SS, en vond een Vlaamse en een Waalse divisie. Bij het bekijken van hun wapenschilden viel me één ding erg op:

De Vlaamse:

De Waalse:

Ook vond ik dit raar:

Weet iemand waarom daar bij Wallonie de belgische vlag hangt?

In die tijd was België nog de natiestaat van de Walen...

Hans1 16 februari 2007 16:34

De Waalse haan is gewoon een puur politieke uitvinding zonder grote geschiedenis.

Miguelito 16 februari 2007 16:40

fout

Jong N-VA'er 16 februari 2007 23:30

Dus de échte Belgen heulden mee met de nazi's. Bedankt! Eindelijk eens wat bewijs voor iets wat ik al jaren beweer!:p

amydal 17 februari 2007 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2441984)
Dus de échte Belgen heulden mee met de nazi's. Bedankt! Eindelijk eens wat bewijs voor iets wat ik al jaren beweer!:p

Idioot:roll:

Eén woordje veranderen zorgt voor dit:
Dus de échte vlaamsgezinden heulden mee met de nazi's

en ik denk dat dat dichter bij de waarheid gaat liggen:-D

Tantist 17 februari 2007 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amydal (Bericht 2442628)
Idioot:roll:

Eén woordje veranderen zorgt voor dit:
Dus de échte vlaamsgezinden heulden mee met de nazi's

en ik denk dat dat dichter bij de waarheid gaat liggen:-D

Ah, denk je dat echt?

http://www.secessie.nu/pdf/7-3.pdf

Jan Meuleman 17 februari 2007 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2441984)

En dit onder leiding van de monarchie.

ERLICH 17 februari 2007 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2442651)
En dit onder leiding van de monarchie.

Eendracht maakt macht, staat dat nergens in den belzieke geschiedenis, volkslied ofzo. Ben uit on-interesse in den belziek niet zo op de hoogte van dat vaderlands gedoe dus zij die meer moesten weten geef een hint. het zal zeker "die Eendracht maakt macht" zijn die de monarchie aansprak aangezien dat dit in het Duitsland onder het NS het geval was. De "pol" zal toen hebben gedacht, wat bij onze Oosterburen kan, zou toch ook bij ons moeten kunnen. En dus gingen op bepaalde vlakken Vlamingen en Walen broederlijk en zusterlijk hand in hand de strijd aan met hetgeen dat de " Eendracht maakt macht" in de weg stond. En zagen een gemeenschappelijke vijand in hetgeen toen en nu alle pogingen onderneemt om een wig te drijven tussen de bewoners van dit land met hun strategie "verdeel en heers" om zo de macht te kunnen behouden.8-)

amydal 17 februari 2007 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2442647)

:-DLeuk artikel. Heel klein beetje gekleurd zegmaar.

Ik ga weliswaar akkoord met het feit dat ook de Belgische regering dingen misdaan heeft in de oorlog, maar Vlamingen waren daar gevoeliger voor. Vergeet niet dat de Duitsers een "onafhankelik Vlaanderen" hadden beloofd, en daarvoor wilden blijkbaar 'heel' wat mensen over lijken gaan. En neem dat "over lijken" maar letterlijk.

Tantist 17 februari 2007 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amydal (Bericht 2443105)

Ik ga weliswaar akkoord met het feit dat ook de Belgische regering dingen misdaan heeft in de oorlog, maar Vlamingen waren daar gevoeliger voor. Vergeet niet dat de Duitsers een "onafhankelik Vlaanderen" hadden beloofd, en daarvoor wilden blijkbaar 'heel' wat mensen over lijken gaan. En neem dat "over lijken" maar letterlijk.

Over gekleurd gesproken...

Jan Meuleman 17 februari 2007 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amydal (Bericht 2443105)

Aha, volgens amydal was de Polle dus ook voor een onafhankelik Vlaanderen.

amydal 17 februari 2007 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2443124)
Over gekleurd gesproken...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2443125)
Aha, volgens amydal was de Polle dus ook voor een onafhankelik Vlaanderen.

:lol:Is dat álle inhoudelijke kritiek? I het op de man spelen van J. M.!

Laat ik niet polariseren, de meeste vlaamsnationalisten hebben met nazi-praktijken niets te maken. Er wáren er wel, zie hier, maar goed, laten we dat "foutjes" in de loop der geschiedenis noemen, nietwaar?

Tantist 17 februari 2007 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amydal (Bericht 2443809)
:lol:Is dat álle inhoudelijke kritiek? I het op de man spelen van J. M.!

Tja, u verwijt een artikel gekleurd te zijn en doet dat dan direct zelf... Dat is je eigen onderuit halen...

Citaat:

Laat ik niet polariseren, de meeste vlaamsnationalisten hebben met nazi-praktijken niets te maken. Er wáren er wel, zie hier, maar goed, laten we dat "foutjes" in de loop der geschiedenis noemen, nietwaar?
Foutjes die grondig uitgebuit worden, terwijl Belgische collaboratie met de mantel der liefde bedekt wordt.

Catalyst 17 februari 2007 19:08

Citaat:

Citaat:
Foutjes? In mijn stad was er een onverdachte flamingant die ettelijke mensen verklikt heeft (zij werden naar Breendonk afgevoerd). Hij cultiveerde de persoon van Hitler en bleef ook na de Wereldoorlog zijn "idealen" trouw.

vercetti 17 februari 2007 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst (Bericht 2444009)
Foutjes? In mijn stad was er een onverdachte flamingant die ettelijke mensen verklikt heeft (zij werden naar Breendonk afgevoerd). Hij cultiveerde de persoon van Hitler en bleef ook na de Wereldoorlog zijn "idealen" trouw.

En die ene man maakt elke Flamingant tot nazi? :roll:
Er waren toch ook Flamingante verzetsgroepen. Waarom hoort men daar nooit over? Past niet in de belzieke kraam zeker? :roll:

Catalyst 17 februari 2007 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 2444050)
En die ene man maakt elke Flamingant tot nazi? :roll:

Zoiets zal ik ook nooit beweren.

Tantist 17 februari 2007 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst (Bericht 2444075)
Zoiets zal ik ook nooit beweren.

Stilletjes denken daarentegen, he Bruno?

Catalyst 17 februari 2007 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2444087)
Stilletjes denken daarentegen, he Bruno?

Wat een ander stilletjes denkt, daar ga ik me niet over uitspreken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be