![]() |
Wie moet beslissen over de toekomst van België?
Wie moet beslissen over de toekomst van België?
|
De Vlamingen over Vlaanderen, de Walen over Wallonië.
|
Referendum in het Vlaams Gewest. De Walen mogen ons natuurlijk voor zijn indien gewenst.;-)
Alleen houd ik mijn hart vast voor de de discussie wat de "eenheid" is : gewest, gemeente, wijk, straat,...huis???!8O Als Sint-Genesius Rode zelf een referendum zou organiseren als Vlaanderen onafhankelijkheid wordt, denk ik dat daar ferme discussie over zal ontstaan, zeker omdat (zo hoor ik het toch) de Franstaligen vooral in de buitenwijken van die gemeenten wonen en de Vlamingen in het centrum. Dan kan je dat centrum weer afsplitsen enz....8O :oops: |
Citaat:
-Vlaams Gewest? -Franse Gemeenschap? -Duitstalige Gemeenschap? -Vlaamse Gemeenschap? Tweede vraag: stel dat een meerderheid in alle landsdelen niet voor separatisme is, zou dit uw mening veranderen/bijsturen/...? |
Citaat:
|
Citaat:
Voor mij is het simpel : als je geen grens binnen een land kan respecteren, dan moet het dan maar WEL een staatsgrens worden.8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het antwoord op uw vraag is dus vanzelfsprekend: nee. |
ik mis de optie "de koning"
|
Citaat:
Jammer voor de belgicisten hé. Voor Vlaamse onafhankelijkheid is een Vlaamse meerderheid voldoende. Voor unitarisme (dat een grondwetswijziging behoeft) is er een 2/3de meerderheid nodig én een meerderheid in elke deelstaat. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind een opdeling overigens zinloos. De kosten ervan zullen torenhoog rijzen. Tengevolge van de EU zal de invloed van onafhankelijke landjes steeds meer en meer verdwijnen. We worden deelstaten die zich vooral met cultuur mogen bezighouden. Een voordeel met betrekking tot de EU bestaat er wel. We krijgen relatief veel invloed in de EU. Luxemburg (met nog niet eens de helft van het aantal inwoners van Brussel) heeft ook een onevenredig groot stemgewicht in de Raad en het Europese Parlement. |
Citaat:
|
Citaat:
Premier / Eerste Minister : Breda Democratische Sociaal Liberale Republiek België (Huidige vlag met een Leeuw erin ) :-D ik eis Tanks die voor ons rijden in de zomer ..zo een parade als in Noord Korea en vroeger in China ....iedereen die glimlacht naar het door volk gekozen kabinet :-D Extreem Rechtse Demostranten die voor de camera's de M.E busjes worden ingevoerd omdat ze niet eens zijn met ons Beleid ;-) |
Citaat:
Bondsmonarchie der Nederlanden Met als regering: -De koningin -twee consuls, gekozen door het volk, afkomstig van twee grootste regeringspartijen (Liberalist en Breda). Voordat beslissingen genomen kunnen worden moeten de consuls het eens zijn -de ministers: gekozen door de formateurs Het volk kan op elk gewenst moment met een aantal handtekeningen een referendum aanvragen, en bij grondwetswijzigingen is een referendum altijd nodig. Een regering kan ook door middel van een referendum afgezet worden. De bevoegdheden liggen zo: De nationale overheid heeft als taken Buitenlands beleid, defensie, intergewestelijke zaken (infrastructuur e.d.), en ontwikkelingssamenwerking (ook voor binnen het land, zal dus veel geld heengaan). De gewesten hebben als taken gezondheidszorg, jeugdzorg, onderwijs, sociale zekerheid, gewestelijke infrastructuur e.d. Dit alles binnen een Heel-Nederlandse geregionaliseerde federatie, met daarin de herenigingen: de provincies Holland, de provincies Vlaanderen, de provincies Brabant, en de provincies Limburg. Antwerpen kan wat mij betreft een stadsstaat worden, omdat het Vlaamser is dan de rest van Brabant. Alles natuurlijk moet worden goedgekeurd d.m.v. referenda. |
Citaat:
wel met een Parade erbij AUB ;-) het leger dat zwaaid naar het Kabinet ....de kinderkes die lachen , de vogeltjes die vliegen ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be