Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Ooit had ik eens een leraar godsdienst ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=80528)

Cynicus 17 februari 2007 07:01

Ooit had ik eens een leraar godsdienst ...

In het handboek dat tijdens de lessen godsdienst werd gebruikt stond er eens een tekst over gastarbeiders. Naar aanleiding van die tekst vond de leraar godsdienst het nuttig over de wenselijkheid van de aanwezigheid van gastarbeiders eens met enkele leerlingen van gedachten te wisselen tijdens de les. Eerst vroeg hij de mening aan een bepaalde leerling en die leerling antwoordde niets tegen de aanwezigheid van gastarbeiders te hebben. Daarna vroeg die leraar mijn mening. Ik zei toen dat ik niets die welbepaalde mensen had, maar dat ik toch van oordeel was dat de regering hen zou moeten aanmoedigen om terug te keren naar hun land van herkomst. Tot mijn grote verbazing gaf die leraar mij prompt gelijk en zei hij dat hij ook vond dat die gastarbeiders hier niet thuishoren.

duveltje382 17 februari 2007 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 2442486)
In het handboek dat tijdens de lessen godsdienst werd gebruikt stond er eens een tekst over gastarbeiders. Naar aanleiding van die tekst vond de leraar godsdienst het nuttig over de wenselijkheid van de aanwezigheid van gastarbeiders eens met enkele leerlingen van gedachten te wisselen tijdens de les. Eerst vroeg hij de mening aan een bepaalde leerling en die leerling antwoordde niets tegen de aanwezigheid van gastarbeiders te hebben. Daarna vroeg die leraar mijn mening. Ik zei toen dat ik niets die welbepaalde mensen had, maar dat ik toch van oordeel was dat de regering hen zou moeten aanmoedigen om terug te keren naar hun land van herkomst. Tot mijn grote verbazing gaf die leraar mij prompt gelijk en zei hij dat hij ook vond dat die gastarbeiders hier niet thuishoren.

Daarom noemt dat ook GASTarbeider hé ;)

Cynicus 21 april 2007 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2442490)
Daarom noemt dat ook GASTarbeider hé ;)

Gastarbeiders zouden inderdaad moeten ophoepelen van zodra er voor hen geen werk meer is. Als men dat principe consequent zou toepassen, zouden wij hier heden niet opgescheept zitten met een kolosaal vreemdelingenprobleem.

Bhairav 21 april 2007 07:32

En dan zaten we nu over iets anders te zeiken.

gladiator 22 april 2007 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2619382)
En dan zaten we nu over iets anders te zeiken.

Waarschijnlijk over Bhairav of zo ;)

Bhairav 22 april 2007 18:15

U moet er zichzelf nogal eentje zijn.

Boadicea 22 april 2007 22:29

Yep, gasten zijn gasten. Men heeft er blijvers van gemaakt en nu zitten we er mee.:-(

carlgustaaf 22 april 2007 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 2619345)
Gastarbeiders zouden inderdaad moeten ophoepelen van zodra er voor hen geen werk meer is. Als men dat principe consequent zou toepassen, zouden wij hier heden niet opgescheept zitten met een kolosaal vreemdelingenprobleem.

dat was inderdaad ook het plan indertijd...vandaar die naam "Gast-arbeider".Het was niet gepland dat die hier zouden blijven blijkbaar, anders hadden ze wel een ander naampje uitgevonden zeker? "Goedkope doodwroeter" of "Stakingbreker" mischien, maar dat kwam mischien niet goed over...
In elk geval, zogauw één of andere steenezel de gezinshereniging in het leven riep, was het hek van de dam...Het allerdomste wat ooit gedaan is...

carlgustaaf 22 april 2007 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2622189)
Yep, gasten zijn gasten. Men heeft er blijvers van gemaakt en nu zitten we er mee.:-(

van "Gast- Arbeider" tot "Permanente-Dopper"...Een hele weg hebben die mensen afgelegd...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be