![]() |
Polygamie.
Je bent ervoor of je bent ertegen, of toch niet? In de islam is het enkel toegelaten voor mannen, niet voor vrouwen. Maar wat vindt de doorsnee-forummer ervan? Ben jij voor of tegen polygamie? Zeg jij ook "ééntje is geentje" of "hoemeer zielen hoemeer vreugd"? Of vind je polygamie iets voor abnormalen? ![]() [size=2]En zou dit topic nu ook duizenden posts uitlokken?[/size] :wink: |
Is dat niet die foto van die Quaker?
|
1. Het huwelijk met één persoon zie ik al niet goed zitten, laat staan...
2. Mijn GOD, wat heeft die man een paar lelijke kinderen! 8O |
Citaat:
|
En ook lelijke vrouwen!
Maar het meest verbazende is toch wel dat die man aan zoveel vrouwen is geraakt. Met zijn duikbril op. |
Monogamie is een soort kartel onder mannen. De mannelijke zaadcel is in grotere hoeveelheden beschikbaar dan de eicel van de vrouw. De vrouw draagt de jonge foetus ook voor een lange periode in haar baarmoeder. De investering voor de vrouw is dus veel groter dan die van de man, hoewel de genetische bijdrage dezelfde is (50:50). Dit verklaart waarom mannen veel minder kieskeurig zijn bij het kiezen van een sekspartner dan vrouwen.
Hieruit volgt dat het voor één man mogelijk is om meerdere vrouwen tegelijk ten dienste te staan. Vrouwen aan de andere kant bevinden zich liever in de harem van een sterke, rijke man dan dat ze de enige parter zouden zijn van een arme, minder sterke man. Dit zou vele mannen uitsluiten. Als een reactie hierop hebben de mannen beslist dat ze hun vraag moesten beperken zodat meer mannen konden genieten. Zo kwam de monogamie er. Mannelijk vreemdgaan wordt zowiezo veel minder hard afgekeurd dan vrouwelijk vreemdgaan. De reden hiervoor is dat de vrouw weet dat het kind dat ze draagt van haar is, terwijl de man nooit zeker weet dat het kind dat zijn vrouwelijke partner draagt van hem is. (Dankzij de technologische evolutie is dat nu wél mogelijk, maar zeker niet alledaags en algemeen aanvaardbaar. Stel je voor dat je aan de vrouw die je liefhebt moet vragen dat het kind toch even een DNA onderzoek ondergaat om te checken of het wel van jou is.) |
Hij pakt zeker al zijn dochters ook... :D
Ruime interpretatie van polygamie... |
Darwin,
omschrijf eens iets nauwkeuriger wat je bedoelt met 'voor' of 'tegen' polygamie. Katholieken verklaren in het bijzijn van meneer pastoor en eventuele wederhelft, dat ze 'tégen' zijn, maar in de praktijk hebben ze een maîtraisse en kunnen ze geen bordeel passeren zonder 'enkel maar iets te gaan drinken' Anderen zien er geen graten in, maar leiden desondanks een vrij onbesproken levenswandel. Dus tégen (enkel in theorie) of tégen (in theorie én praktijk) of vóór (hoedanook) |
Meer mannen dan vrouwen geven toe/beweren dat ze vreemd gaan.
Is dit waar? Doordenkertje... |
Citaat:
|
Citaat:
Met vrouwen die het niet toegeven? |
Citaat:
:idea: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[size=1]dit is niet om te lachen, er zijn meer vrouwen dan mannen dus dit is perfect mogelijk[/size] Citaat:
|
SP
Citaat:
JP Citaat:
Trouwens, wat is schoonheid? Jij hebt misschien graag een man als bedpartner, ik heb met Babeth mijn (bijna)ideaal als partner gevonden. Maar ik kraak tenminste geen personen af op uiterlijk. |
Citaat:
Gaan die mannen dan allemaal vreemd met die zelfde vrouwen? Ik denk jij het bij het juiste eind hebt Sup@staaf. :P |
... en mijn theorie wordt hier duchtig genegeerd. :roll:
Als jullie enkel cafépraat willen uitkramen doe dat dan in de koetjes en kalfjes sectie zou ik zo zeggen. |
Citaat:
Zo tevreden cuboidz? :wink: |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be