Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wie is de agressieve (https://forum.politics.be/showthread.php?t=80612)

VLAAMSENACV 17 februari 2007 17:46

Wie is de agressieve

Ik stel vaak vast dat de vlamingen als agressief worden voorgesteld, omdat zij meer bevoegdheden willen voor vlaanderen. Bij mijn weten vragen de klassieke vlaamse partijen dit maar, nadat ze eerst geprobeerd hebben veranderingen door te voeren op het federaal niveau en daar vastgesteld hebben dat de franstaligen een andere visie hebben.

Nu komt mijn vraag: wie is de agressieve
a) degene die zegt dat iedereen voor zichzelf moet kunnen beslissen
b) degene die zegt dat hij mee wil wegen op de besluitvorming van beiden

amydal 17 februari 2007 17:49

?

Wie heeft "de Vlaming" al als aggressief voorgesteld?
  • verkiezingspropaganda van het FDF?
    • indien ja: vergelijk met de propaganda van het Vlaams Belang, NVA, ...
(welkom op dit forum!)

VLAAMSENACV 17 februari 2007 17:54

Lees Le Soir, La Libre, ... dan zal je wel zien hoe de vlamingen als agressievelingen worden voorgesteld.

Kijk eveneens naar de toonzetting van het nepjournaal op de RTBF

amydal 17 februari 2007 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VLAAMSENACV (Bericht 2443813)
Lees Le Soir, La Libre, ... dan zal je wel zien hoe de vlamingen als agressievelingen worden voorgesteld.

Sta me toe een bekentenis te doen - vijf/tien jaar geleden las ik geregeld franstalige kranten, en hoewel de toon verschilde van de vlaamse kranten was dat verschil kleiner dan tussen de kwaliteitskranten en, laten we zeggen, het laatste nieuws.

evilbu 17 februari 2007 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amydal (Bericht 2443839)
Sta me toe een bekentenis te doen - vijf/tien jaar geleden las ik geregeld franstalige kranten, en hoewel de toon verschilde van de vlaamse kranten was dat verschil kleiner dan tussen de kwaliteitskranten en, laten we zeggen, het laatste nieuws.

Ik vind artikels als deze op de site van de RTBF toch niet echt neutraal hoor!:-D
http://www.rtbf.be/info/belgique/ARTICLE_064335
Citaat:

Lundi, les patrons flamands l'ont rappelé. Ils l'ont même martelé. La réception du Nouvel An du réseau flamand des entreprises, le Voka, a été une nouvelle occasion de mettre les choses au point pour le patronat flamand. Urbain Vandeurzen, le président du Voka, a très vite trouvé le fil de 2007. Oui �* la solidarité �* la Wallonie, mais pas une solidarité béate.

Les transferts doivent être transparents, raisonnables. Bref des transferts bien sous tous rapports. A ces conditions, le robinet peut encore couler mais pas jusqu'�* la fin des temps. 10 ans. Et encore. Une autre condition est posée. La Flandre sera solidaire si la Wallonie hisse son taux d'emploi au niveau flamand, c’est-�*-dire �* 65 % au lieu de 56 %.

En outre, les Wallons doivent aussi accepter une régionalisation de l'emploi et cesser de dire non. Sinon la Flandre cessera sa solidarité. Voil�* les choses une nouvelle fois clairement dites.

Des choses dites en présence du ministre président flamand Yves Leterme. Ce dernier a réitéré sa demande de régionalisation de l'emploi. Chacun doit pouvoir recueillir les fruits de sa politique et non pas les nèfles de la politique des autres. Suivez son regard. Un regard au-del�* des élections où il se voit négocier longuement une profonde réforme de l'Etat. Une réforme qui devrait tenir 20 ans.

Breda 17 februari 2007 22:02

verrek Le Soir is me krant nu ik in Brussels Gewest woont ......op de Nederlandstaligen kranten na dan ....oa Nederlandse

Jan Meuleman 18 februari 2007 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VLAAMSENACV (Bericht 2443797)
Ik stel vaak vast dat de vlamingen als agressief worden voorgesteld, omdat zij meer bevoegdheden willen voor vlaanderen. Bij mijn weten vragen de klassieke vlaamse partijen dit maar, nadat ze eerst geprobeerd hebben veranderingen door te voeren op het federaal niveau en daar vastgesteld hebben dat de franstaligen een andere visie hebben.

Nu komt mijn vraag: wie is de agressieve
a) degene die zegt dat iedereen voor zichzelf moet kunnen beslissen
b) degene die zegt dat hij mee wil wegen op de besluitvorming van beiden

Wist je dan niet dat de inwoners van Noord-Belgie nazi's zijn?

Zeno! 18 februari 2007 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2444429)
verrek Le Soir is me krant nu ik in Brussels Gewest woont ......op de Nederlandstaligen kranten na dan ....oa Nederlandse

En hoe bevalt Brussel je?

Hans1 18 februari 2007 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2445320)
Wist je dan niet dat de inwoners van Noord-Belgie nazi's zijn?

Heb vooral niet het lef om uw eigen ondeugd te projecteren op 6 miljoen Nederlandstalige Belgen.

Jan Meuleman 18 februari 2007 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2446595)
Heb vooral niet het lef om uw eigen ondeugd te projecteren op 6 miljoen Nederlandstalige Belgen.

De BUB heeft hier reeds alle Flaminganten voor nazi uitgescholden.
Bruno Yammine is er zelfs voor gebannen.

Breda 18 februari 2007 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 2445321)
En hoe bevalt Brussel je?

aardige Stad (en Gewest) .... ze moeten wel ruimte open houden voor Groen ...ik wil ook in het park met me hond lopen ....ik wil ook ff me gezondheid verbeteren door achter schone dames te rennen ;-)

Andrei Rublev 24 februari 2007 00:31

Toch merkwaardig dat als er over een uitbreiding van (vlaamse) bevoegdheden gesproken wordt, dit onder de mat geveegd wordt, als er al niet eerst luid protest tegen was.
Terwijl als ene di rupo fijntjes de uitbreiding van brussel wensbaar acht, dit als alledaags nieuws behandeld wordt.
Niet dat je van hem iets serieus kan verwachten :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be