Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=149)
-   -   UNIE of BUB (https://forum.politics.be/showthread.php?t=80715)

garfield 18 februari 2007 14:36

UNIE of BUB

Stel u even voor :
ik ben belgicist. Waarom zou ik op UNIE moeten stemmen en niet BUB ?

Cedric Vloemans 19 februari 2007 02:29

Ik ga me niet verlagen tot het beschimpen van andere partijen. U zou op ons moeten stemmen, mocht u Belgicist zijn - iets wat u echter niet bent - indien u zich geroepen voelt tot de eenheidsvorming van het kartel UNIE, het principe dat wij hanteren, en dat tevens onze nationale leuze is: "Eendracht maakt Macht", een warm hart toedraagt. U zou tevens op UNIE stemmen indien u vertrouwen stelt in het kartel en zich in het programma kan vinden.

driewerf 19 februari 2007 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans (Bericht 2447958)
Ik ga me niet verlagen tot het beschimpen van andere partijen. U zou op ons moeten stemmen, mocht u Belgicist zijn - iets wat u echter niet bent - indien u zich geroepen voelt tot de eenheidsvorming van het kartel UNIE, het principe dat wij hanteren, en dat tevens onze nationale leuze is: "Eendracht maakt Macht", een warm hart toedraagt. U zou tevens op UNIE stemmen indien u vertrouwen stelt in het kartel en zich in het programma kan vinden.

Ik vind dit antwoord anders wel een schimpscheut aan het adres van Uw vrienden van de BUB. Want, hoewel beschaafd geformuleerd, komt Uw antwoord neer op " wij zijn de enige echten, en de anderen zijn de renegaten/dolenden."
U kan best op de verschillen duiden die er tussen UNIE en de BUB bestaan, zonder dat U anderen dient te beschimpen. De lezerzal dan des te beter zijn mening kunnen vormen. Maar gewoon schrijven dat UNIE de partij is waarop de belgicisten stemmen, komt sotto voce neer op beweren dat de BUB dat niet is.

Cedric Vloemans 19 februari 2007 16:01

U hebt niet goed gelezen wat ik geschreven heb. Ik schreef dat u op UNIE moet stemmen indien u Belgischgezind bent, de eenheidsvorming van het Kartel een warm hart toedraagt, ons vertrouwt, en zich in ons programma kunt vinden.

evilbu 19 februari 2007 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans (Bericht 2449318)
U hebt niet goed gelezen wat ik geschreven heb. Ik schreef dat u op UNIE moet stemmen indien u Belgischgezind bent, de eenheidsvorming van het Kartel een warm hart toedraagt, ons vertrouwt, en zich in ons programma kunt vinden.

Dat vind ik een zeer logisch antwoord, het lijkt neer te komen op "Stem op ons als u voor ons bent."

Wat vindt u voor de rest van dat BUB-UNIE gedoe?
Ik vind het echt bizar dat hoewel jullie beide partijen piepklein zijn, jullie ook zoals N-VA en Vlaams Belang onderlinge twisten hebben.

Zo kwam Gil Marien onlangs in dit topic een beetje de hand reiken naar BUB :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=77314

Citaat:

De positieve benadering met kennis van zaken voor een optimale werking
van Belgie zal onze voornaamste stellingname zijn dit met het nodige
respect naar al diegene die in het verleden het pad effenden,dus ook BUB.
Waarop BUB reageerde met :

Citaat:

Beste Heer,

Het staat u altijd vrij naar de B.U.B. over te lopen. Wij hebben u dit reeds voorgesteld.

Veel zal u toch niet achterlaten.

MBg,

Hans1

Cedric Vloemans 19 februari 2007 20:25

Tja, BUB kreeg inderdaad een uitnodiging, en ging hierop niet in. Dit is uiteraard haar keuze, waar UNIE verder los van staat.

Het heeft geen zin hier een discussie te voeren waarom UNIE naast BUB bestaat, dat is niet aan de orde.

Voodoo Child 19 februari 2007 21:02

Ik zou hier toch is graag willen horen van een aantal BUBbeltjes waarom zij daar niet op in gingen. Verdeeldheid op een klein front is geen goeie zaak, maar het druipt wel van die post van hans1 af.

Patriot! 20 februari 2007 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child (Bericht 2450556)
Ik zou hier toch is graag willen horen van een aantal BUBbeltjes waarom zij daar niet op in gingen. Verdeeldheid op een klein front is geen goeie zaak, maar het druipt wel van die post van hans1 af.

Ik ben geen lid meer van het BUB-bestuur omdat ik me minder kon vinden in de strategie om vanuit een kleine partij tegen heel het establishment te ageren. Toch vind ik het bijzonder spijtig dat 'Unie' absoluut apart moet opkomen. Ja, ze hebben een doorzichtige poging tot toenadering ondernomen, maar die had er nooit moeten komen als ze gewoon allemaal lid waren gebleven van de BUB, niewaar. ;)

Zwartengeel 20 februari 2007 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2452334)
Ik ben geen lid meer van het BUB-bestuur omdat ik me minder kon vinden in de strategie om vanuit een kleine partij tegen heel het establishment te ageren. Toch vind ik het bijzonder spijtig dat 'Unie' absoluut apart moet opkomen. Ja, ze hebben een doorzichtige poging tot toenadering ondernomen, maar die had er nooit moeten komen als ze gewoon allemaal lid waren gebleven van de BUB, niewaar. ;)

Hoelang gaat het nu weer duren vooraleer je je kar opnieuw keert, zoals drie jaar geleden?

lomeanor 20 februari 2007 16:14

Beste Cedric,

Ik verwacht helemaal niet dat u BUB afbreekt, want ik kan me inderdaad voorstellen dat u het voor een groot deel met hen eens bent.
Maar is het zo vreemd om te vragen wat de verschillen zijn tussen UNIE en BUB? Waarom moeten mensen op UNIE stemmen en niet op BUB? Er zullen mensen zijn die die keuze zullen moeten maken, en ik vind dat ze dan moeten weten waar ze aan toe zijn. Ik zie niet in wat de waarde zou zijn van twee patijen met een identiek programma.

Vriendelijke groeten,
Lomeanor.

Cedric Vloemans 21 februari 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2452628)
Beste Cedric,

Ik verwacht helemaal niet dat u BUB afbreekt, want ik kan me inderdaad voorstellen dat u het voor een groot deel met hen eens bent.
Maar is het zo vreemd om te vragen wat de verschillen zijn tussen UNIE en BUB? Waarom moeten mensen op UNIE stemmen en niet op BUB? Er zullen mensen zijn die die keuze zullen moeten maken, en ik vind dat ze dan moeten weten waar ze aan toe zijn. Ik zie niet in wat de waarde zou zijn van twee patijen met een identiek programma.

Vriendelijke groeten,
Lomeanor.

Er zijn delen in het programma die inderdaad overeenkomen, maar tevens delen die sterk verschillen. UNIE ijvert niet voor het afschaffen van de gemeenschappen, zoals BUB wenst te doen in een laatste stap van haar institutionele hervormingen. Het afschaffen van de gemeenschappen zou een decennialange strijd totaal teniet doen, en ons terugvoeren naar de situatie van voor Wereldoorlog 2.

Ik denk dat dit een zeer groot verschil is tussen ons beiden.

lomeanor 21 februari 2007 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans (Bericht 2454828)
Er zijn delen in het programma die inderdaad overeenkomen, maar tevens delen die sterk verschillen. UNIE ijvert niet voor het afschaffen van de gemeenschappen, zoals BUB wenst te doen in een laatste stap van haar institutionele hervormingen. Het afschaffen van de gemeenschappen zou een decennialange strijd totaal teniet doen, en ons terugvoeren naar de situatie van voor Wereldoorlog 2.

Bedankt voor uw antwoord. Dat is inderdaad een duidelijk en belangrijk verschil.

Luddo 21 februari 2007 13:40

Als we lif willen worden, moeten we dan een spel kaarten meebrengen of een dambord?

Hans1 21 februari 2007 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans (Bericht 2454828)

Laten we dat vooral niet overdrijven.

Bij de B.U.B. is dit de derde en laatste stap, maar de bevolking kan ons tegenhouden indien zij die laatste stap niet wil. Tevoren pleiten wij eerst voor een afslanking van de gemeenschapsbevoegdheden en daarna voor de integratie van de gemeenschappen in de nationale regering en het nationaal parlement.

Bovendien zou dat ons "niet terugvoeren naar de situatie van vóór WO2 " omdat er in de jaren '50 en '60 ook geen gemeenschappen waren. Het doet wat denken aan de periode vóór 1970 met dien verstande dat we de taalwetten en taalgebieden behouden (het belangrijkste van die "strijd" dus).

Patriot! 21 februari 2007 15:53

Voor de Tweede Wereldoorlog?? Ik dacht dat mijnheer Vloemans historicus was...

Jan van den Berghe 21 februari 2007 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2455615)
Bij de B.U.B. is dit de derde en laatste stap, maar de bevolking kan ons tegenhouden ...

De bevolking houdt jullie nu al tegen. Mensen moeten niet weten van dat unitair gedoe van jullie.

Bij mijn weten is het volk soeverein, en kan het bijgevolg iedere politieke formatie op het gepaste moment afblokken. Niet alleen in een of andere fase waar jullie dat mogelijk maken.

duveltje382 21 februari 2007 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2455615)
Laten we dat vooral niet overdrijven.

Bij de B.U.B. is dit de derde en laatste stap, maar de bevolking kan ons tegenhouden indien zij die laatste stap niet wil. Tevoren pleiten wij eerst voor een afslanking van de gemeenschapsbevoegdheden en daarna voor de integratie van de gemeenschappen in de nationale regering en het nationaal parlement.

Bovendien zou dat ons "niet terugvoeren naar de situatie van vóór WO2 " omdat er in de jaren '50 en '60 ook geen gemeenschappen waren. Het doet wat denken aan de periode vóór 1970 met dien verstande dat we de taalwetten en taalgebieden behouden (het belangrijkste van die "strijd" dus).

Men kan mss ineens het vrouwenstemrecht afschaffen........

Kim 21 februari 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2455652)
Men kan mss ineens het vrouwenstemrecht afschaffen........

En dit is relevant met...?

duveltje382 21 februari 2007 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2455671)
En dit is relevant met...?

De terugkeer van BUB naar oude tijden,mensen wordt toch eens wakker in 2007 hé
België is een stuurloos schip dat we dringend moeten verlaten hé

Kim 21 februari 2007 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2455717)
De terugkeer van BUB naar oude tijden,mensen wordt toch eens wakker in 2007 hé
België is een stuurloos schip dat we dringend moeten verlaten hé

En sinds wanneer pleit de BUB voor zaken zoals de afschaffing van het vrouwenstemrecht? :roll:

België is geen stuurloos schip. Als u van mening bent dat vluchten altijd de beste oplossing om problemen op te lossen, vraag ik me af wat u gaat doen wanneer er zich ooit problemen moesten manifesteren in uw republiek Vlaanderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be