![]() |
Linkse protestpartij of grotere linkse partij?
Vraag is duidelijk.
|
Waarom kan je niet en LSP en CAP stemmen? DE LSP zal als fractie binnen de CAP deelnemen aan de verkiezingen, maar niet onafhankelijk.
|
Citaat:
|
Ik heb wel gestemd, maar vind de vraag toch ook niet echt duidelijk. Vooral de tegenstelling die gemaakt wordt tussen een linkse protestpartij en een grotere linkse partij begrijp ik niet goed.
Met alle beperkingen vandien, maar na de laatste federale verkiezingen heb ik eens een berekeningetje gemaakt, bleek dat, als we ervan uitgaan dat diegenen die het verkiezingsprogramma van de PVDA kennen (of de PVDA überhaupt kennen) diegenen zijn die een folder van die partij gekregen/gelezen hebben. Welnu, op basis van de resultaten bij die vorige federale verkiezingen leidde ik af dat 17% van de mensen die een folder van de PVDA gekregen hadden ook op die partij gestemd hebben. Leg dat misschien eens naast de cijfers qua naambekendheid, verkiezingsbudget, media-aandacht, enz... van Groen! en je zult zien dat die tegenstelling tussen het al dan niet zijn van een protestpartij en een grotere partij op zijn zachtst gezegd kunstmatig is. TOEVOEGING: vooraleer het "wij ook"-koortje van wal steekt: het zou kunnen dat voor LSP of anderen gelijkaardige cijfers kunnen voorgelegd worden. |
Citaat:
gelijkaardige??? betere!!! We haalden 45% van jullie stemmen terwijl ons budget amper 10% was!!!!!!!!!!!!! Komt daar nog bij dat als je aan een gemiddelde Vlaming zo vragen om de hem/haar bekende partijen links van sp.a en agalev op te noemen, dat de meeste niet verder komen dan de PvdA. |
Dus als de PVDA historisch slechte verkiezingsresultaten haalt, dan halen jullie nog maar de helft daarvan? Sterk! ;-)
|
Citaat:
|
De PVDA bestaat al langer dan groen
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be