Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Cijfers omtrent kinderen in België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=80975)

PollyCorrect 20 februari 2007 15:33

Cijfers omtrent kinderen in België

Verleden week gehoord: volgens onderzoek Unicef zijn de kinderen in Nederland het gelukkigst. De Belgische kleintjes komen op de tiende plaats, en België heeft ook een verontrustend hoog zelfmoordcijfer onder de jongeren.

Vanochtend gehoord: 1 op de 8 kinderen in België groeien op in een gezin waarin geen één van de twee ouders werkt. Alleen Polen doet het nog slechter.

Zullen we met z'n allen toch naar Kazachstan moeten verhuizen?

PollyCorrect 20 februari 2007 16:17

Oh, en in Brussel is er een werkloosheid van 23%, en 1 jongere op 3 heeft er geen werk las ik zojuist.

Elders vond ik deze cijfers: van een totale bevolking in Brussel (1.018.804) zijn er 619.470 tussen de 20 en de 64 jaar oud. Hiervan krijgen 70.000 een werkloosheidsuitkering. Daaronder vallen dus niet de OCMW en andere uitkeringen. Kan er iemand uitrekenen hoeveel % dat is op de totale actieve bevolking?

Wat een heerlijk land is dit om in op te groeien. Alleen Polen is érger.

En u, wat doet u er aan?

*bijgewerkt voor méér cijfers*

Dronkoers 20 februari 2007 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 2452638)
Oh, en in Brussel is er een werkloosheid van 23%, en 1 jongere op 3 heeft er geen werk las ik zojuist.

Elders vond ik deze cijfers: van een totale bevolking in Brussel (1.018.804) zijn er 619.470 tussen de 20 en de 64 jaar oud. Hiervan krijgen 70.000 een werkloosheidsuitkering. Daaronder vallen dus niet de OCMW en andere uitkeringen. Kan er iemand uitrekenen hoeveel % dat is op de totale actieve bevolking?

En u, wat doet u er aan?

Wat kan ik er aan doen?

lombas 20 februari 2007 17:20

Wat kan mij dat nu schelen?

lombas 20 februari 2007 17:21

Wow, best grove reactie van mezelf.

lombas 20 februari 2007 17:21

Maar ik heb niet zo graag kinderen.

lombas 20 februari 2007 17:22

En die sukkels kweken gelijk vermoord eh, zoals ze hier zeggen.

Kim 20 februari 2007 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2452814)

Kinderen zijn a priori lastige wezens.

Een oplossing: mazouteren

Mazouteren zeg ik u!

Duvelke 20 februari 2007 17:56

:roll:

willem1940NLD 20 februari 2007 18:29

Toch schijnen de leer-resultaten aan Belgische scholen beter te zijn; ik kan mij nauwelijks voorstellen dat minder gelukkige kinderen zo veel beter leren.

Online 20 februari 2007 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 2452638)

En u, wat doet u er aan?

Tja het grootste deel van die Franstalige jongeren zijn eentalig Frans of Berbers. In het tweetalige NL-F Begië kom je daarmee natuurlijk niet ver.

driewerf 20 februari 2007 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 2452496)
Verleden week gehoord: volgens onderzoek Unicef zijn de kinderen in Nederland het gelukkigst. De Belgische kleintjes komen op de tiende plaats, en België heeft ook een verontrustend hoog zelfmoordcijfer onder de jongeren.

Vanochtend gehoord: 1 op de 8 kinderen in België groeien op in een gezin waarin geen één van de twee ouders werkt. Alleen Polen doet het nog slechter.

Zullen we met z'n allen toch naar Kazachstan moeten verhuizen?

Ik meen mij te herinneren dat de situatie het beste was in Scandinavische landen. Of vergis ik mij?

duveltje382 20 februari 2007 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2453120)
Toch schijnen de leer-resultaten aan Belgische scholen beter te zijn; ik kan mij nauwelijks voorstellen dat minder gelukkige kinderen zo veel beter leren.

*kug* wij waren vroeger dood ongelukkig als we naar school moesten,dus leren maakt gelukkig 8O

PollyCorrect 20 februari 2007 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2452794)
Wat kan ik er aan doen?

weet ik veel? Gaan werken? Iemand aan een job helpen? Beter stemmen? Een vrouw met job huwen?

Dronkoers 20 februari 2007 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 2453478)
weet ik veel? Gaan werken? Iemand aan een job helpen? Beter stemmen? Een vrouw met job huwen?

Ik werk al, heb al mensen aan een job geholpen, stemmen doe je zowieso op de verkeerde en aan huwen doe ik niet mee.

Wacht, ik zal de werkloze mensen condooms geven.

hurricane 20 februari 2007 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2452814)

Waarom blijf je'r dan een ? :?

PollyCorrect 20 februari 2007 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2453556)
Ik werk al, heb al mensen aan een job geholpen, stemmen doe je zowieso op de verkeerde en aan huwen doe ik niet mee.

Wacht, ik zal de werkloze mensen condooms geven.

Je bent ten minste van goede wil. ;)

Ik stel me vragen bij het welvaren van Europa's Hoofdstad Brussel.
Bijna een kwart van de actieve bevolking heeft een werkloosheidsuitkering, en een ander deel heeft nog andere uitkeringen (ocmw, ziekenkas,...), en kinderen zijn niet fameus gelukkig hier.

Zijn dat niet eigenlijk eenvoudigweg de belangrijkste zaken die hier besproken zouden moeten worden door onze beleidsmakers?

PollyCorrect 20 februari 2007 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2453193)
Ik meen mij te herinneren dat de situatie het beste was in Scandinavische landen. Of vergis ik mij?

Ik had gehoord dat men in Nederland het gelukkigst was van heel Europa, en dat men financieel wel beter af is in de Scandi landen? Of vergis ik mij op mijn beurt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be