![]() |
Cijfers omtrent kinderen in België
Verleden week gehoord: volgens onderzoek Unicef zijn de kinderen in Nederland het gelukkigst. De Belgische kleintjes komen op de tiende plaats, en België heeft ook een verontrustend hoog zelfmoordcijfer onder de jongeren.
Vanochtend gehoord: 1 op de 8 kinderen in België groeien op in een gezin waarin geen één van de twee ouders werkt. Alleen Polen doet het nog slechter. Zullen we met z'n allen toch naar Kazachstan moeten verhuizen? |
Oh, en in Brussel is er een werkloosheid van 23%, en 1 jongere op 3 heeft er geen werk las ik zojuist.
Elders vond ik deze cijfers: van een totale bevolking in Brussel (1.018.804) zijn er 619.470 tussen de 20 en de 64 jaar oud. Hiervan krijgen 70.000 een werkloosheidsuitkering. Daaronder vallen dus niet de OCMW en andere uitkeringen. Kan er iemand uitrekenen hoeveel % dat is op de totale actieve bevolking? Wat een heerlijk land is dit om in op te groeien. Alleen Polen is érger. En u, wat doet u er aan? *bijgewerkt voor méér cijfers* |
Citaat:
|
Wat kan mij dat nu schelen?
|
Wow, best grove reactie van mezelf.
|
Maar ik heb niet zo graag kinderen.
|
En die sukkels kweken gelijk vermoord eh, zoals ze hier zeggen.
|
Citaat:
|
Een oplossing: mazouteren
|
Mazouteren zeg ik u!
|
:roll:
|
Toch schijnen de leer-resultaten aan Belgische scholen beter te zijn; ik kan mij nauwelijks voorstellen dat minder gelukkige kinderen zo veel beter leren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik werk al, heb al mensen aan een job geholpen, stemmen doe je zowieso op de verkeerde en aan huwen doe ik niet mee. Wacht, ik zal de werkloze mensen condooms geven. |
Citaat:
|
Citaat:
Je bent ten minste van goede wil. ;) Ik stel me vragen bij het welvaren van Europa's Hoofdstad Brussel. Bijna een kwart van de actieve bevolking heeft een werkloosheidsuitkering, en een ander deel heeft nog andere uitkeringen (ocmw, ziekenkas,...), en kinderen zijn niet fameus gelukkig hier. Zijn dat niet eigenlijk eenvoudigweg de belangrijkste zaken die hier besproken zouden moeten worden door onze beleidsmakers? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be