Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Genitale verminking. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81026)

daiwa 20 februari 2007 23:03

Genitale verminking.

Opgelet! Het filmpje op de website is absoluut niet voor gevoelige kijkers, en diegenen die het wél wagen wens ik moed om meer dan drie seconden naar deze verschrikking te kijken. Geen verdoving, vastgehouden en geen enkele medische omkadering....

http://www.respect-ev.com/

carlgustaaf 20 februari 2007 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 2453978)
Opgelet! Het filmpje op de website is absoluut niet voor gevoelige kijkers, en diegenen die het wél wagen wens ik moed om meer dan drie seconden naar deze verschrikking te kijken. Geen verdoving, vastgehouden en geen enkele medische omkadering....

http://www.respect-ev.com/

hoe men zo iets kinderen kan aandoen gaat boven mijn verstand.Wat een kultuur!

jurgen79 21 februari 2007 00:16

Tja, cultuur, gebruiken, armoede, geloof, enz...weinig aan te doen lijkt me.
Elk zijn cultuur, hoe barbaars ik het ook vind.
Wij moeten ons niet gaan bemoeien met deze zaken, net zomin er bij ons moeten komen moeien.

Lof der Zotheid 21 februari 2007 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2454043)
hoe men zo iets kinderen kan aandoen gaat boven mijn verstand.Wat een kultuur!

En gij zijt nog zo beleefd om zoiets cultuur te noemen... Amai amai amai...

circe 21 februari 2007 10:52

C2C vind dat allemaal niet zo erg:

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=21

Hertog van Gelre 21 februari 2007 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2454612)

Sommige mannen ondersteboven ophangen aan hun ballen is ook maar een onschuldig ritueel.
De enige reden waarom één welbepaalde vorm van balophanging problematisch is, is omdat ze het verwekken van kinderen bemoeilijkt.

Lof der Zotheid 21 februari 2007 12:17

Citaat:

Natuurlijk niet. Voor hem is dat een fait divers voor om vier uur bij de koffie en de patékes. Zoals alle door moslims begane wreedheden. Hij vertoont wel een verdacht sterke gelijkenis met Werkgroep Morkhoven qua het ontbreken van intellect en het plaatsen van idiote opmerkingen...

Laya 21 februari 2007 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 2454867)
Natuurlijk niet. Voor hem is dat een fait divers voor om vier uur bij de koffie en de patékes. Zoals alle door moslims begane wreedheden. Hij vertoont wel een verdacht sterke gelijkenis met Werkgroep Morkhoven qua het ontbreken van intellect en het plaatsen van idiote opmerkingen...

Excuse me! Waarom worden de moslims hier nu weer bijgesleurd? Deze wreedheden zijn cultuurgebonden en hebben NIETS met de islam te maken, er zijn zelfs christenen die het doen!

Lof der Zotheid 21 februari 2007 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2455709)
Excuse me! Waarom worden de moslims hier nu weer bijgesleurd? Deze wreedheden zijn cultuurgebonden en hebben NIETS met de islam te maken, er zijn zelfs christenen die het doen!

Des te erger als Christenen dit ook doen. Mijn punt ging dit keer niet specifiek over de moslims, maar wel over de min of meer geschifte stijl van C2C (alias Werkgroep Morkhoven?).

metten 22 februari 2007 01:03

Citaat:

Ik heb op de voormalige BRT eens de besnijdenis van een 12-jarige Turkse jongen gezien (in België) en ik vond dat al erg zoals dat ventje tekeer ging. Het manneke was er doodziek van. In een andere documentaire op de VPRO de besnijdenis van jonge meisjes in Mali. Wat meisjes en jonge vrouwen moeten ondergaan is nóg pijnlijker, en C2C vindt dat niet erg? Amaai!

Laya 22 februari 2007 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 2454867)

Sorry he maar jij bent het die er hier de moslims bijhaalt. Er zijn streng islamitische landen waar geen enkele vrouw wordt besneden.

Wat C2C betreft: walgelijk!

Anna List 22 februari 2007 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2455709)

heb je daar een bron of een tekst voor Laya ? heb dat argument al een paar keer van je gelezen, ik kan me daar echter (gelukkig?) geen land of bevolking bij voorstellen.

wat niet wegneemt dat t gewoon gruwelijk is hoor, om god weet welke reden dan ook ...

Edina 22 februari 2007 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2457459)
heb je daar een bron of een tekst voor Laya ? heb dat argument al een paar keer van je gelezen, ik kan me daar echter (gelukkig?) geen land of bevolking bij voorstellen.

wat niet wegneemt dat t gewoon gruwelijk is hoor, om god weet welke reden dan ook ...

Vrouwenbesnijdenis is een pre-Islamitisch gebruik uit Afrika. Het komt er dan ook voor bij alle godsdiensten/religies. Ook vandaag nog. De meeste moslimlanden kennen het gebruik niet. Inclusief de meest strenge moslimlanden zoals Saoedi-Arabië, Pakistan en Iran. En ook bijvoorbeeld in Marokko is het gebruik volslagen onbekend.

http://www.meisjesbesnijdenis.nl/

Laya 22 februari 2007 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2457459)

Er is hier een paar maand nog een draad over gestart, toen in de Verenigde Staten een vader veroordeeld werd voor het besnijden van zijn eigen dochter toen ze 2 was, daar zijn toen vele bronnen aangehaald dat besnijdenis pre-islamitisch is en niets met religie maar met cultuur te maken heeft. En dat is ook zo, in Syrië worden vrouwen ook niet besneden. Het zou typisch zijn voor bepaalde regio's in Afrika.

illwill 22 februari 2007 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2454095)
Tja, cultuur, gebruiken, armoede, geloof, enz...weinig aan te doen lijkt me.
Elk zijn cultuur, hoe barbaars ik het ook vind.
Wij moeten ons niet gaan bemoeien met deze zaken, net zomin er bij ons moeten komen moeien.

Onzin, daar moeten wij ons wel mee bemoeien.

jurgen79 22 februari 2007 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 2457945)
Onzin, daar moeten wij ons wel mee bemoeien.

En waarom dan wel? Laat ze toch doen...ze zullen vroeg of laat hun fout wel inzien.
Zo gaat het toch altijd met de mensheid?

Laya 22 februari 2007 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2458380)
En waarom dan wel? Laat ze toch doen...ze zullen vroeg of laat hun fout wel inzien.
Zo gaat het toch altijd met de mensheid?

Dan is het in dit geval wel heel laat, pre-islamitisch wil dus zeggen dat het al meer dan 1400 jaar gebeurd...

jurgen79 22 februari 2007 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2458405)
Dan is het in dit geval wel heel laat, pre-islamitisch wil dus zeggen dat het al meer dan 1400 jaar gebeurd...

Lees madam pre-islamitisch...

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen....html#041.5251

Boadicea 22 februari 2007 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2457561)
Vrouwenbesnijdenis is een pre-Islamitisch gebruik uit Afrika. Het komt er dan ook voor bij alle godsdiensten/religies. Ook vandaag nog. De meeste moslimlanden kennen het gebruik niet. Inclusief de meest strenge moslimlanden zoals Saoedi-Arabië, Pakistan en Iran. En ook bijvoorbeeld in Marokko is het gebruik volslagen onbekend.

http://www.meisjesbesnijdenis.nl/

Klopt als een bus. Jammer genoeg praktiseren vele inwijkelingen het ook in ons land en gebeurd dezelfde gruwel ook op vuile achterkamertjes, waar wij geen weet van hebben.

In ons land is het tegen de wet en zou het verboden moeten worden. In die landen kan je inderdaad niet zomaar alles opdringen, maar je zou mensen bv kunnen inlichten waarom het ritueel eigenlijk niet nodig is en onnodige last veroorzaakt.
Als de vrouwen dat na verloop van tijd begrijpen, zullen ze misschien iets inzien en kunnen die culturen hopelijk ook evolueren.

Laya 22 februari 2007 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2458463)

Ik heb gelezen, en? Staat daar dat Mohammed heeft gezegd dat moslims volop kunnen beginnen snijden of zo? Het werd al gedaan van voor hij geboren werd, hij heeft gezegd als ze het dan persé willen doen dat ze dan beter voorzichtig zijn, niet te veel wegsnijden, wie was hij om te zeggen dat die mensen voor hem hun cultuur moesten laten varen? Zouden ze naar hem geluisterd hebben denk je? Kunnen wij meer dan hij toen? Is het onze welvarende westerse wereld gelukt om besnijdenis te laten stoppen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be