Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   VDAB biedt allochtonen en mensen met handicap aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81043)

circe 21 februari 2007 07:52

VDAB biedt allochtonen en mensen met handicap aan

Is dus de échte krantenkop uit De Standaard:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elid=GDJ18L7CL

Citaat:

(.....)
De databank voor allochtonen en personen met een arbeidshandicap moet in september operationeel zijn. De registratie zal gebeuren op basis van gegevens uit de administratie. Voor de gehandicapten zijn die bekend via de vergoedingen die worden toegekend, voor de allochtonen kan worden geregistreerd op basis van nationaliteit en herkomst, inclusief de data van de voorouders. Wie minstens één ouder of twee grootouders met een nationaliteit van buiten de Europese Unie heeft, is allochtoon. Het gebruik van registratie kreeg de goedkeuring van de interministeriële conferentie rond Arbeid, en is volgens de overheid beter dan een systeem met naamherkenning.

Voil�* nu weten we het tenminste ook.

Sukkelaar13 21 februari 2007 08:34

En nu maar afwachten hoeveel van die immigranten een werk zullen aanvaarden. En wat de gevolgen van een weigering zullen zijn.

Online 21 februari 2007 09:13

Vreemd dat de overheid speciale maatregelen moet treffen om allochtonen aan het werk te krijgen. We horen immers al decennia hoe verrijkend die migranten-tsunami's zijn voor onze economie en samenleving.
Waar zat die verrijking dan?

illwill 22 februari 2007 12:52

Wanneer gaat nu eens een autochtoon ermee naar de rechtbank? Dit is pure discriminatie. Niet meer en niet minder. Ik hoop echt dat er nu eens 1 iemand dit gaat aanklagen cé.

lombas 22 februari 2007 12:54

Ik neem twee zwarte jongetjes en een licht gehandicapte vrouw voor een fotoshoot, deze zaterdag.

Bedankt.

andev 22 februari 2007 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2454428)
Vreemd dat de overheid speciale maatregelen moet treffen om allochtonen aan het werk te krijgen. We horen immers al decennia hoe verrijkend die migranten-tsunami's zijn voor onze economie en samenleving.
Waar zat die verrijking dan?

Misschien dat ze straks men hun neus op het feit worden gedrukt dat de meeste allochtonen niet aan het werk te krijgen zijn, wegens niet kunnen en niet willen! Dat zou meteen een ander licht werpen op de zaak...
Alleen valt er te vrezen dat de niet gunstige berichten daarover zo weinig mogelijk of helemaal niet het daglicht zullen zien. Er zijn wel meer dingen die we niet mogen weten, nietwaar.

/Sarah/ 22 februari 2007 23:20

Als allochtoon zelf vind ik dit al discriminatie tegen over de andere! Het speelt natuurlijk wel in mijn voordeel en het is al bewezen dat de Vdab zelfs meer mensen aanklikt die een 'Belgische naam' hebben dan die van allochtonen MAAR Ik wil geen voorrang hebben, ik wil een job krijgen omdat ik het verdien. Niet omdat ik een allochtoon ben.

Als er nu geen discriminatie was vanuit de werkgevers kant dan zaten we nu niet met dit probleem.

lombas 22 februari 2007 23:26

Het is niet omdat statistiekjes verschillen, dat er daarom benadeling is.

circe 23 februari 2007 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DS
Wie minstens één ouder of twee grootouders met een nationaliteit van buiten de Europese Unie heeft, is allochtoon.

Vermits Turken en Marokkanen zogezegd nooit van hun nationaliteit kunnen afgeraken, en vermits het vooral deze bevolkingsgroepen zijn die er weldegelijk voor zorgen dat hun eigen hier geboren kinderen steeds opnieuw die nationaliteit van hun voorouders erbijkrijgen, ontstaat hier een discriminatie tussen allochtonen.

Allochtonen van Turkse of Marokkaanse origine zullen dus generatie na generatie allochtoon blijven (altijd minstens één ouder met dubbele nationaliteit), terwijl andere immigranten (die zich EFFEKTIEF na een generatie gewoon integreren) dit niet meer zullen zijn.
Een Braziliaan die hier vijftig jaar geleden is komen aangewaaid heeft nu eenmaal geen hele trits "allochtone kleinkinderen"..... dat zijn allemaal belgen geworden zonder Braziliaanse nationaliteit.

Het is dus niet enkel positieve discriminatie, het betreft hier heel duidelijk effectieve discriminatie tegenover niet-turkse en niet-marokkaanse allochtonen en hun nazaten.

metten 23 februari 2007 17:40

Citaat:

Wie minstens één ouder of twee grootouders met een nationaliteit van buiten de Europese Unie heeft, is allochtoon.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2454332)
Is dus de échte krantenkop uit De Standaard:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elid=GDJ18L7CL

Voil�* nu weten we het tenminste ook.

Kinderen van mensen met een dubbele nationaliteit blijven allochtoon tot in het zoveelste knoopsgat vermits een van de ouders buiten het Belg zijn ook nog eens de nationaliteit van buiten de EU heeft. Hun kinderen hebben ook de dubbele nationaliteit en de kinders kinderen....:|

jurgen79 23 februari 2007 17:42

Daar gaat de gelijke behandeling op in het niets.
We waren volgens de politiek allemaal belgen en werden allemaal gelijk behandeld.
Yeah right...yeah right :evil:

circe 25 februari 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 2461598)
Kinderen van mensen met een dubbele nationaliteit blijven allochtoon tot in het zoveelste knoopsgat vermits een van de ouders buiten het Belg zijn ook nog eens de nationaliteit van buiten de EU heeft. Hun kinderen hebben ook de dubbele nationaliteit en de kinders kinderen....:|

Yeps, en ik vermoed dat die databank dus dienst als dat "jobkanaal"? Waarbij men eerst daaruit put en pas nadien reguliere (aboriginal) werkzoekenden aanbiedt?

Dit zou dus lekker betekenen dat �*lle dubbel nationaliteiten steeds in de gepriviligeerde databank blijven zitten, terwijl de oude belgen (met maar één nationaliteit) dus per definitie als tweede-keuze zullen worden gecontacteerd.

Het gaat goed hé, de dhimmitude!

Ik ga eens op zoek naar een Braziliaan denk ik, zou ik dan in de prior-databank mogen zitten?

(want er is weldegelijk een (mini)debat geweest over dubbele nationaliteiten in Belgie hoor, niets om over naar huis te schrijven, faits divers uiteraard - blijkbaar was het resultaat dat om de zaken gelijk te trekken ook de oude belgen nu een dubbele nationaliteit mogen hebben.....)

Ik moet dat onbelangrijk nieuws gewoon gemist hebben op onze staatszender.
Iemand anders dit al gehoord (het is dus correct hoor).

daiwa 26 februari 2007 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2461613)
Daar gaat de gelijke behandeling op in het niets.
We waren volgens de politiek allemaal belgen en werden allemaal gelijk behandeld.
Yeah right...yeah right :evil:

Inderdaad!!!!!
Volgens de politici zijn ze allemaal Belgen met dezelfde rechten en plichten daar ze een Belgisch paspoort hebben en nu ineens zijn het toch weer allochtonen.
Van hypocrieten gesproken. :oops:

janmettepet 26 februari 2007 17:19

Als een Vlaming niet voldoet aan de eisen van de werkgever kan men hem zonder veel poeha terug op straat zetten maar met een vreemdeling ligt dat moeilijker. Veel bedrijven nemen liever geen (of zo weinig mogelijk) allochtonen in dienst omdat men hen bijna niet meer mag afdanken zonder voor racist versleten te worden. Ik ken ambtenaren die op de VDAB werken en zelfs daar gooien ze procentsgewijze veel minder allochtonen van den dop dan Vlamingen. Voor de minste zever, zeggen ze dan maar het is wel discriminatie.

metten 26 februari 2007 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janmettepet (Bericht 2470080)
Als een Vlaming niet voldoet aan de eisen van de werkgever kan men hem zonder veel poeha terug op straat zetten maar met een vreemdeling ligt dat moeilijker. Veel bedrijven nemen liever geen (of zo weinig mogelijk) allochtonen in dienst omdat men hen bijna niet meer mag afdanken zonder voor racist versleten te worden. Ik ken ambtenaren die op de VDAB werken en zelfs daar gooien ze procentsgewijze veel minder allochtonen van den dop dan Vlamingen. Voor de minste zever, zeggen ze dan maar het is wel discriminatie.

Ik had het kunnen vermoeden!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be