![]() |
Antwerpse werken kosten al bijna 4 miljard
De totale raming voor de grote infrastructuurwerken in en om Antwerpen loopt nog meer op. Terwijl de Vlaamse regering in juli 2005 de factuur van het Masterplan Antwerpen nog raamde op 2,9 miljard euro, is dat nu al bijna 3,8 miljard euro, blijkt uit een nota van de Vlaamse regering.
Het gaat om werken ten laste van de Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) en door Lijn Invest. Die laatste vennootschap neemt de financiering van projecten rond openbaar vervoer over van de BAM. Uit de nota blijkt voorts dat de Oosterweelverbinding wellicht in twee fasen wordt gerealiseerd. (belga) Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...ml?wt.bron=RSS ------------------------------------------- Een toonvoorbeeld hoe het gaat bij onze minister en z'n nazaten ... De BAM een verenging die een paar jaartjes geleden is opgericht op de Antwerpse verkeersknoop te ontwarren. Daarnaast hebben ze een tijdelijk studiebureau opgericht .. TV-Sam genaamd (kwaliteit is daar geen garantie en ik spreek uit ervaring !). Het zieke aan gans deze extra kost is dat dit compleet op voorhand was geweten het worden zogenaamde herrekeningen genoemd (dat zijn extra kosten die een aannemer maakt om een werk naar behoren uit te voeren en ja die extra posten zijn al op voorhand ingepland), en dat er ook constant (lees met alle projecten) wordt op ingespeeld, zo waren er ook herrekeningen bij het gerechtshof, bij de amantunnel en noem maar op. Daarnaast houdt de "beheersraad" van BAM nog eens 4 keer per jaar een lunchvergadering (niet dat er daar iets beslist wordt), het zieke hierbij is de extreme hoge zitpremie (lees: +2000 euri's), en wees gerust broodjes serveert men er ook niet. wel iets beter ;) De vraag is nu moeten we in Vlaanderen blijven opdraaien voor een paar klootzakken, die geen jota meer kennen van wegconstructies maar enkel naar hun vakantie uitkijken en hun loonstrookje ? |
hmm feit!
1 die ramingen zijn belachelijk slecht en 2. als je dan merkt dat het geld van de hardwerkende vlaming zo verkwanseld wordt vind ik het ronduit schandalig |
Zoals in elk bedrijf zitten er inderdaad prutsers bij TV-SAM, er zitten echter een aantal zeer kundige specialisten. Men zou een stuk efficiënter kunnen werken maar in welk bedrijf is dat niet het geval.
Zoals met meerdere van dergelijke projecten is er altijd een grote politieke inmenging in de besluitvorming. Eigenlijk zou een studiebureau de beste oplossing moeten aandragen op basis van objectieve criteria, hier hebben politiekers wel eens schrik van. Heel het gegoochel met de verschillende tracés voor de Oosterweelverbinding was hier wel het beste voorbeeld van. ps. Ik spreek ook uit ervaring ivm TV-SAM. |
Keynes..yep yuuu!
|
Het is voor antwerpen dus mag dat wa kosten. We zorgen er ook voor dat de rest van belgie kan draaien dus moet ge niet zagen als ge nen boterham meer moet afdokken voor ons.
En het vlaams gewest moet met zijn poten van antwerpen afblijven, ze hebben onze leien al helemaal verknoeid. Vlaanderen? Prutsers zijn het, ja! |
Gelukkig zijn ze het niet allemaal bij mij komen halen.
|
|
Bedankt voor de linkjes!
|
Citaat:
wie gaat het gelag betalen ? 8O de staat ? daar zullen de walen "rien �* voir" mee hebben :evil: |
de diamantsector kan een beetje bijleggen... in 't zwart als het moet !
|
Citaat:
|
Citaat:
Dokken dus of we roepen de onafhankelijkheid uit!!!!!!!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gelukkig is er sinds de werken aan de ring van Antwerpen geen file meer te bespeuren.
Een teken van het enorm goede analiseringsvermogen van de beleidsdeskundigen. :roll: |
Deze week werd in het vlaamse parlement grondig hierover gedebatteerd.
Om de zaak nog een beetje (financieel) in de pas te houden organiseert men op geregelde tijdstippen een opvolgingscommissie van de werken. En daar kwam de aap uit de mouw , vlaams parlementsleden Janssen en Voorhamme kwamen nooit naar die vergaderingen. De burgemeester komt enkel op woensdag om daar een beetje te zitten en te incasseren ,nochtans beweerde hij dat hij vlaams parlementslid was omdat hij daar kan opkomen voor de antwerpse belangen. Er beginnen al wat krasjes op het blazoen van de burgervader (na zijn monsterscore) te komen. |
Ik vraag me af of dit nu echt een geval is waar men de stommiteiten zal kunnen vermijden nog voor ze gebeurden. Ga naar eender welke "stad aan de stroom" en je zal er indukwekkende bruggen aantreffen, waaronder de schepen met iets of wat hoogte kunnen doorvaren.. Anderzijds heeft men in Antwerpen reeds revolutionaire tunnelbouwprocédés uitgevonden..
Dat het dichtmaken van de ring en de uitbreiding van het openbaar vervoer geld mag kosten staat vast, dat is ook zo in Brussel en andere kleinere steden. Dat er lustig geknoeid is staat ook vast, de ongebruikte auto- en premetrotunnels zijn fraaie voorbeelden. Het komt echter overal voor .. er zijn heeldere stukken ongebruikte metrolijnen en stations, segmenten van wegen die nooit gebruikt zijn in de ganse wereld te vinden. Het is niet omdat het verkeerd kan lopen, dat we moeten stoppen met bouwen en ondernemen. |
Citaat:
1.De BAM (die de werken onder zijn hoede neemt = tijdelijke samenwerking privé/vlaamse overheid) kwam tot de eindconclusie dat 2 bieders in aanmerking kwamen. De kwaliteitscommissie (o.l.v. gouverneur Paulus) kwamen tot de bevinding op basis van hetzelfde dossier dat één van de twee bieders een volledig onvoldoende kreeg. Dat was merkwaardig zodat nog maar één bieder zou overblijven. Bij zo'n miljardenproject, daar moet je geen tekening bijkomen zeker in het kader van wat er in het verleden is gebeurd. 2.De BAM vroeg zonder blikken of blozen dat de controlefunctie van de vlaamse parlementsleden wat aan banden kon gelegd worden , je moet maar durven. 3.Als ik voor een overheidsinstelling 4 batterijen moet kopen dien ik mij uitgebreid te verantwoorden. Voor een relatief klein bedrag moet je al snel een offerte uitschrijven, europese regels....maar bij zulk project kan zonder probleem de aanvangsprijs verdubbelen met allerlei uitleg...it's taxpayers money you know. 4.En in die context was het dan ook ontluisterend dat boegbeelden uit het antwerpse niet eens de moeite nemen om zo'n dossier in hun regio op de voet te volgen. |
Antwaarpen boven alles
De rest kan stikken En een maar miljoenekes meer of minder... nie zagen hé, verzuurden... |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be