Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hardwerkende nietsverdienende Vlaming gediscrimineerd? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81117)

eno2 21 februari 2007 15:49

Hardwerkende nietsverdienende Vlaming gediscrimineerd?

Ik ben eens benieuwd wanneer we het zullen zien gebeuren dat de hardwerkende nietsverdienende Vlaming (Belg) het objectief wordt van de attenties van de politiekers.

In de VS hebben de democraten de minimumlonen 50% opgetrokken.

In Frankrijk belooft Segoulène Royal 15OOE/per maand SMIC, een stijging met 5OOE.

Le Pen wil dan weer de minimumloners van belasting vrijstellen.

Dergelijke attenties moeten wij van onze politiekers niet verwachten, gezien hun attenties uitsluitend op de hardwerkende goedverdienende
Vlaming (Belg) gericht zijn

eno2 21 februari 2007 16:03

Let wel dat de illustere combinatie "hardwerkend" en "nietsverdienend" ook al van een zekere natuurlijke discriminatie getuigt.

duveltje382 21 februari 2007 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2455616)
Ik ben eens benieuwd wanneer we het zullen zien gebeuren dat de hardwerkende nietsverdienende Vlaming (Belg) het objectief wordt van de attenties van de politiekers.

In de VS hebben de democraten de minimumlonen 50% opgetrokken.

In Frankrijk belooft Segoulène Royal 15OOE/per maand SMIC, een stijging met 5OOE.

Le Pen wil dan weer de minimumloners van belasting vrijstellen.

Dergelijke attenties moeten wij van onze politiekers niet verwachten, gezien hun attenties uitsluitend op de hardwerkende goedverdienende
Vlaming (Belg) gericht zijn

eno2 ik moet U hier overschot van gelijk in geven,vandaag heb ik mijn belastingsbriefje gekregen van over de 500€ tebetalen,ik had al over de 2000€ bedrijfvoorafheffing betaald
Dus ik verdien+- 1030€ net -210€ per maand=820€ met kind ten laste
Conclusie,ik moet dringend gaan doppen ....

eno2 21 februari 2007 16:04

En als ik zeg " een zekere", dan bedoel ik " een aan elke twijfel onttrokken"
discriminatie...

eno2 21 februari 2007 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2455694)
eno2 ik moet U hier overschot van gelijk in geven,vandaaag heb ik mijn belastingsbriefje gekregen van over de 500€ tebetalen,ik had al over de 2000€ bedrijfvoorafheffing betaald
Dus ik verdien+- 1030€ net -210€ per maand=820€ met kind ten laste
Conclusie,ik moet dringend gaan doppen ....

Neenee, je moet de onverantwoordelijke verantwoordelijke politiekers van hun doppen schieten...

1handclapping 21 februari 2007 16:12

Voor de goede orde moeten we erbij vertellen dat het de werkgevers zijn die stellen dat de minimumlonen in ons land te hoog zijn.

eno2 21 februari 2007 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2455726)
Voor de goede orde moeten we erbij vertellen dat het de werkgevers zijn die stellen dat de minimumlonen in ons land te hoog zijn.

En de politiekers die ze gelijk geven en voor het dodelijke fiscale toetje zorgen.

rookie 21 februari 2007 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2455726)

brutto minimumlonen

eno2 21 februari 2007 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 2455738)
brutto minimumlonen

terechte opmerking.
De hardgewerkte nietsverdiende Vlaming krepeert niet van de Bruto-minimumlonen, maar van de netto....

1handclapping 21 februari 2007 16:23

Citaat:

brutto minimumlonen

Ja maar als je dan met andere "minimulonen" gaat vergelijken moet je er bij stellen dat in sommige landen men wel meer netto uitbetaalt krijgt, maar dat mlen daar dan zelf bv; voor zijn ziekteverzekering, werkloosheidsverzekering, schoolgeld, pensioenpremie e.d. moet zorgen.

Het is een boutade dat men "de staat" moet ontvetten. Vraag is zullen de diensten die men dan privé aankoopt beterkoop zijn dan de "staatsdiensten".

Ik wil best aannnemen dat men de "uitkeringen" op allerlei gebied verlaagt en dus ook de bijdragen voor die "uitkeringen" & tegelijk een mogelijheid scheppen om die op een "vrije markt" in te kopen. Maar zoals een hospitalisatieverzekering bv; voor iemand die buiten een groepsverzekering met een chronische ziekte (hart, diabetes, epileptie) geen adekwate verzekering kan vinden blijkt toch algauw dat dit systeem discriminerend enminder adekwaat zou zijn. Overigens in het land van "de privé" bij uitstek wordt er nationaal een groter aandeel van het BNP aan ziektekosten uitgegeven dan in het "verstaatste" België.

duveltje382 21 februari 2007 16:26

Citaat:

brutto minimumlonen

En loon zou zoiets moeten zijn dat we ontvangen om te kunnen uitgeven,niet om prestieuze projecte te betalen (zie justice paleis Antwerpen klik)

rookie 21 februari 2007 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2455757)
Ja maar als je dan met andere "minimulonen" gaat vergelijken moet je er bij stellen dat in sommige landen men wel meer netto uitbetaalt krijgt, maar dat mlen daar dan zelf bv; voor zijn ziekteverzekering, werkloosheidsverzekering, schoolgeld, pensioenpremie e.d. moet zorgen.

Het is een boutade dat men "de staat" moet ontvetten. Vraag is zullen de diensten die men dan privé aankoopt beterkoop zijn dan de "staatsdiensten".

Ik wil best aannnemen dat men de "uitkeringen" op allerlei gebied verlaagt en dus ook de bijdragen voor die "uitkeringen" & tegelijk een mogelijheid scheppen om die op een "vrije markt" in te kopen. Maar zoals een hospitalisatieverzekering bv; voor iemand die buiten een groepsverzekering met een chronische ziekte (hart, diabetes, epileptie) geen adekwate verzekering kan vinden blijkt toch algauw dat dit systeem discriminerend enminder adekwaat zou zijn. Overigens in het land van "de privé" bij uitstek wordt er nationaal een groter aandeel van het BNP aan ziektekosten uitgegeven dan in het "verstaatste" België.

vergeet niet dat een werkgever ongeveer het dubbele van het brutto vermeld op uw loonstrookje betaald, van het brutto op jouw loonbriefje incasseert de Belgiek nog eens een groot deel, en op het eind van het jaar komt de bruine envelope met een derde cadeau van den Belgiek. Niet voor niets dat we tot 8 augustus alleen voor de staat werken

Bierke 21 februari 2007 16:29

nietsverdienend is idd het juiste woord .. snif als ik zie welke peulschil er op het eind van de maand overblijft ... ik kan er zelfs niet meer op reis van gaan ... en da's dan al het tweede jaar op rij :'(
Om fulltime te werken zou er wel wat meer bij de mensen mogen blijven hangen, want mijn baas geeft geen bruine envelopkes om de drie maand :'(

duveltje382 21 februari 2007 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2455773)
nietsverdienend is idd het juiste woord .. snif als ik zie welke peulschil er op het eind van de maand overblijft ... ik kan er zelfs niet meer op reis van gaan ... en da's dan al het tweede jaar op rij :'(
Om fulltime te werken zou er wel wat meer bij de mensen mogen blijven hangen, want mijn baas geeft geen bruine envelopkes om de drie maand :'(

Ach wat erg,ik ben nog nooit op reis geweest,en ik ben 48 jaar,bedankt vadertje staat.......

1handclapping 21 februari 2007 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2455791)
Ach wat erg,ik ben nog nooit op reis geweest,en ik ben 48 jaar,bedankt vadertje staat.......

Als je zo tegen belastingen en tegen staatsinterventies zijt. Bedank dan liever jezelf : je leeft in een maatschappij waar de kansen letterlijk voor het grijpen liggen/ Ben je 48 jaar geworden om tot de slotsom te komen dat je te weinig verdient ? Daar had je dan zelf eerder iets aan moeten doen !

1handclapping 21 februari 2007 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 2455770)
vergeet niet dat een werkgever ongeveer het dubbele van het brutto vermeld op uw loonstrookje betaald, van het brutto op jouw loonbriefje incasseert de Belgiek nog eens een groot deel, en op het eind van het jaar komt de bruine envelope met een derde cadeau van den Belgiek. Niet voor niets dat we tot 8 augustus alleen voor de staat werken

Leuter niet zo : de landen met de laagste belastingen hebben de laagste welvaart. Hoe welvarender een land is, hoe meer belastingen de burgers betalen. Persoonlijk zou ik graag in België één miljoen euro belastingen betalen, dat zou nl. betekenen dat ik een veelvoud ervan verdien.

duveltje382 21 februari 2007 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2455801)
Als je zo tegen belastingen en tegen staatsinterventies zijt. Bedank dan liever jezelf : je leeft in een maatschappij waar de kansen letterlijk voor het grijpen liggen/ Ben je 48 jaar geworden om tot de slotsom te komen dat je te weinig verdient ? Daar had je dan zelf eerder iets aan moeten doen !

Das nu heel erg van U om dit te schrijven,mss zijn er mensen die niet over de capaciteiten beschikken om jobkes te doen die veel verdienen
Stof om eens over na te denken hé 1hand..

Jantje 21 februari 2007 16:44

Het zijn idd de blastintingen en taksen die in Belgie gewoon schandalig hoog zijn.
En veel va het belastingsgeld word dan nog uitgegeven aan nutteloze en zinloze dure onderzoeken en rapporten.

Zag van de week nog, dat iedere aanvraag voor finaciele hulp aan de familie coburg eerst door het OCMW moet onderzocht worden en de mensen na goedkeuring 250€ steun krijgen, enkel de onderzoeken kosten per aanvraag minstens 500€ en worden voor 1/3 door de ocmw's goedgekeurd als nodig.
Er word dus eerst 500€ verpild om dan 250€ tegeven. Het lijkt mij dan goedkoper om gewoon die 250€ te geven zonder onderzoek

Online 21 februari 2007 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2455801)

Gelukkig voor Handclapping dat Duveltje een autochtoon is, want indien hij hetzelfde zou zeggen over een allo, dan stond er al een hele batterij progressieven hun verontwaardiging te janken en stond Jozef van het CGKR al met een klacht omwille van discriminatie te zwaaien.

rookie 21 februari 2007 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2455808)
Leuter niet zo : de landen met de laagste belastingen hebben de laagste welvaart. Hoe welvarender een land is, hoe meer belastingen de burgers betalen. Persoonlijk zou ik graag in België één miljoen euro belastingen betalen, dat zou nl. betekenen dat ik een veelvoud ervan verdien.

moesten die belastingen goed besteed worden, zou je gelijk kunnen hebben. In het huidige Belgiekske is geldbeheer door de staat een katastrofale ramp. Lees het blunderboek van het rekenhof maar eens. Niet van een jaar maar IEDER jaar hetzelfde

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be