![]() |
Jongen (17) doodgestoken tijdens carnaval van Binche
Jongen (17) doodgestoken tijdens carnaval van Binche
![]() HLN UPDATE 17:56 Een jongen van 17 jaar is gisteravond rond 23 uur doodgestoken tijdens het carnaval van Binche. Het slachtoffer heet Yannick Amba-Bongelo en is van Congolese origine. Hij woonde in 's Gravenbrakel, maar liep school in het Collège Saint-Vincent in Zinnik. Yannick stierf kort na zijn aankomst in het ziekenhuis van La Louvière. De omstandigheden van de steekpartij blijven vaag, maar de groep die de jongeman en zijn twee of drie vrienden heeft aangevallen, zou in aantal veel groter zijn geweest. De jongen zou bezweken zijn aan één messteek in de onderrug. Vanavond wordt een autopsie uitgevoerd. De daders en hun motief blijven onbekend. Gevecht Gisteren omstreeks 23 uur liep Yannick met zijn vrienden naar het station van Binche. In de rue Louis Buisseret kwamen ze een andere groep tegen en daarop brak een gevecht los. Toen de zeventienjarige jongen in elkaar stortte na één of meerdere messteken, sloegen de aanvallers op de vlucht. Ze mengden zich opnieuw onder de feestvierders en wisten te ontkomen. Toen de hulpdiensten arriveerden, leefde het slachtoffer nog, maar hij bloedde hevig. Twee uur na zijn aankomst in het ziekenhuis overleed de jongen. De vrienden van de zeventienjarige verkeren in shock en hun ondervraging heeft voorlopig nog geen nuttige elementen opgeleverd. Zowel de aanvallers als het wapen zijn spoorloos. Politie De zonechef van de politie verklaarde dat er voldoende agenten toezicht hielden op de massa. Op het moment van de feiten had een vijftigtal politiemensen dienst. Volgens de chef is dit het eerste dodelijke incident tijdens het carnaval in Binche. Gisteravond werd nog een andere jongeman aangevallen nabij het station. Ook hij kreeg een aantal messteken, maar zijn leven is niet in gevaar. De twee vermoedelijke daders werden opgepakt, maar volgens de politie is er geen enkel verband met de dodelijke vechtpartij. (belga) Het zoveelste geval van zinloos geweld. :? |
Onbegrijpelijk.
|
Hm, weinig reacties totnogtoe in deze topic? Omdat het in Wallonië gebeurde en men dus deze keer de schuld niét in de schoenen van het 'racistische' VB kan schuiven?
|
Citaat:
Derde item bij het binnenlands nieuws op de VRT site. Op de site van RTBF zo goed als niets (het is wel vrij recent nog) Je weet natuurlijk niet of de dader geen Vlaming was, maar normaal.... |
Citaat:
vrij recent? Ik hoorde het vanmorgen op de VRT radio. :( :( :( :( |
Hoelang zal het nog duren voordat men inziet dat onze samenleving ervoor zorgt dat mensen helemaal ontsporen? het individualisme, de hardheid van onze samenleving zorgt ervoor dat we steeds meer van deze vreselijke zaken horen. De macht van de sterkste telt, de enige waarde die onze kinderen mee krijgen is "presteren". Wie niet mee kan is waardeloos, wie niet werkt is lui, wie niet bij de winnaars hoort is verliezer,... Niemand die nog vraagt "wie" je bent, het gaat er enkel om "wat" je bent.
De samenleving oogst wat ze gezaaid heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik geef u groot gelijk maar ge moogt dat niet zeggen want dan ben je een linkse rakker. :roll: |
Citaat:
Het wordt echt dringend tijd dat er iets aan gedaan wordt! Ik ben blij dat ik nu geen jongere ben, want het valt echt niet mee om nu op te groeien. :-( |
Citaat:
Ik ben nog steeds van mening dat de politieke partijen die aan de macht zijn mede verantwoordelijk zijn. Als je steeds opnieuw de mensen beliegt en bedriegt,als je steeds mensen zomaar aan de kant schuift maar dan wel verplicht bent om te gaan stemmen?Als je ziet dat we de hoogste belastingsdruk hebben,ook de werkdruk is enorm en dat zorgt dikwijls voor gevaar op de weg,verkeersagressie zeggen ze dan maar das niet moeilijk natuurlijk als een mens zo gespannen en nerveus en soms kwaad en gestrest loopt door van het werk te komen. Ook financieel lijden zeer veel mensen doordat alles hier heel duur is.Er bestaat ook genoeg armoede bij ons en meer dan je denkt. Langs de andere kant ben ik ook van mening dat teveel ouders hun kinderen teveel toelaten maarja,wie ben ik ommij te gaan moeien in iemands anders gezin?Maar toch heeft ook dat er wel wat mee te maken. Ik ben al zelf tegen gekomen dat snotneuzen van 10-12j opeens een grote klep opzetten. Gelukkig ben ik volwassen genoeg en slim genoeg om geen domme dingen te gaan doen. Ik wil maar zeggen;het heeft met tal van factoren te maken en het beterd er niet op. En het klopt ook deels dat kinderen te zwaar worden belast en dit ook op tal van gebieden en het heeft niet alleen met studierichting te maken maar ook bv zelfs iets simpel zoals dat je bijna iedere dag een rugzak moet meesleuren die zeer zwaar weegt=dat zorgt voor eventuele rugproblemen en dit nog voor je moet gaan werken en ik kan het weten,ik ben er een slachtoffer van geworden. Wie niet WIL werken is lui,is een feit en ook dat stoort heel wat werkende mensen natuurlijk;jij draait iedere dag je molen af voor een appel en een ei en de andere zit daar iedere dag thuis zich te amuseren en word zelfs nog redelijk goed betaald en dit zonder ne klop te doen. Dus het op de samenleving steken is grotendeels fout.Er is dus weldegelijk veel meer aan de hand dan dat alleen. |
De politieke partijen hebben het inderdaad zover laten komen dat haatpredikende partijen zomaar hun zeg kunnen doen. Wat doen ze er tegen? Ze veroordelen zodat ze onder een andere naam dezelfde boodschap mogen verkondigen. Blijkbaar begint wallonie ook te kraken voor zulke mentaliteit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Rex...Léon Degrelle...zegt u dat iets?"Begint" zei u?"front national", zegt u dat iets? En "FDF"? Denkt gij nu echt dat de walen beter zijn dan vlamingen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wordt dit soms dagelijkse kost? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be