![]() |
de geloofwaardigheid van de VS
Citaat:
Citaat:
In alle ernst: verder niets aan de hand, aldus het Pentagon. En zij kunnen het weten, natuurlijk. Het is hùn oorlog, tenslotte. |
Tja, klein links verkleutert tot een spruit
![]() communisten communiceren door scheten te laten... |
nog niet genoeg topics ??
|
't Is nochtans een ernstig onderwerp: de VS zeggen dat één van hun choppers een harde landing heeft gemaakt, terwijl hij in feite is neergeschoten door het verzet. Nummer acht die ze op korte tijd verliezen in Irak. Zes neergeschoten bijna elke keer gepaard gaand met een ontkenning en een leugen.
Sommigen op dit forum geloven blind wat het VS-leger hen vertelt. Dat lijkt me minder volwassen dan er af en toe eens goed mee lachen. En geef nu toe: a "hard landing" Toch, grappig, nee? Volgens mij zijn de VS volop bezig aan a "hard landing" in Irak. |
Dat er nog mensen zijn die inhoudelijk gaan reageren.
Soms vraag ik me af: "Haat ik nu haat?" En dan zeg ik: "Neen, het is een kenmerk van intellectuele achterstand...dat haten, bedoel ik". |
Citaat:
Maar on topic: Wat vind je van het verlies van 8 heli's op korte termijn? En wat vind je van het feit dat de VS daarover liegen? Wat zegt dat over de geloofwaardigheid van de VS-militairen? |
Aaron Russo's film Terror Storm echt de moeite!
1 Bijlage(n)
zzzzzzzzzzzzzzz
|
Citaat:
Hij is een goede wagenmenner die zijn op hol geslagen paarden behoorlijk kan intomen....... :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
De helikopter is niet neergestort en er werd ook niemand gedood.Een harde landing na beschadiging door vijandelijk vuur is wat anders dan neersstorten waarbij iedereen gedood wordt;Voor het overige zullen we nog eens goed lachen met uw kinderachtig gedoe.Ondertussen wel druk doen over slachtoffers aan de andere kant.:lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
'Harde landing', laat me niet lachen. De VS maken in Irak een harde landing mee, ja. D�*t kan je wel stellen. Zeker als er acht helicopters uit de lucht vallen op geen tijd. |
Citaat:
|
Citaat:
Die talibans zijn toch echt vrouwonvriendelijk, ze zijn dus wel daders en geen slachtoffers. Beschouw de Amerikanen en anderen als ridders die de jonkvrouw komen bevrijden uit de toren ( de boerka ) waarin ze opgesloten zit. |
Citaat:
Dat de Taliban vrouwonvriendelijk zijn, lijkt me een understatement van formaat. Maar dat geldt ook voor veel van de huidige machthebbers die samen mét de Taliban tegen de Communisten en de Sovjets hebben gevochten. Heel hun religie is vrouwonvriendelijk en eigenlijk geldt dat voor alle monotheistische godsdiensten. De meest vrouwvriendelijke Afghanen zijn natuurlijk de progressieven en vooral die uit de communistische partij. Dat kon je merken toen ze aan het bewind waren en vrouwen plots (zij het niet zo lang, jammer genoeg) evenwaardig aan mannen waren. Maar als vrouwvriendelijkheid een criterium ware geweest, dan hadden de VS natuurlijk de communisten gesteund, quod non. Verder was natuurlijk niet de Taliban de aanleiding voor de inval maar wel de zgn. aanwezigheid van Osama Bin-Laden en zijn vrienden zogezegd omwille van 11 september. Vreemd genoeg, want de Taliban hadden al toegezegd de man te zullen uitleveren. Maar dat mocht allemaal niet baten en wel om één duidelijke reden: in Afghanistan moest een vriendelijke en stabiele regering aan de macht komen die ervoor zou zorgen dat er een pijpleiding door het land zou lopen voor de gas- en oliewinning vanuit het Kaspische bekken. En laat het nu toevallig de consulent van het bedrijf UNICOAL zijn (dat de pijpleiding zal aanleggen) die vandaag president van Afghanistan is. Wat een toeval! Nee, dus, in dit verhaaltje zijn de VS veeleer de roofridders die al moordend door het land trekken en hun vriendje op de troon achterlaten zodat hij voor hen de zaakjes kan regelen zodra ze weg zijn. |
Hoe je trouwens van een land of een hele bevolking tot de indeling "daders" en "slachtoffers" komt, is bijzonder interessant.
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Karzai vraagt Italië in Afghanistan te blijven ![]() |
Citaat:
Wat Karzai als zgn. President doet, is de particuliere belangen van een bedrijf behartigen. Het is dom van Italië en Canada om daarvoor mensenlevens op te offeren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be