Peter Johan |
21 februari 2007 23:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker
(Bericht 2456930)
Ik zou die functie eigenlijk liefst zo snel mogelijk zien verdwijnen!
|
Geachte,
U kan de negeerknop gewoon........negeren.
Citaat:
Er zijn alleen maar nadelen aan en geen voordelen buiten mentale luiheid!
|
Uw streven om de forumgebruikers op te voeden tot geestelijke ijver is lovenswaardig, maar ik geloof dat zoiets meer gestimuleerd wordt door inhoudelijk debat, en misschien door de filtermogelijkheid voor spammers, one-linerkampioenen, smiley-kings, funposters e.d.
Citaat:
Die negeer knop kan discussies ferm ontregelen omdat mensen gewoon dezelfde dingen posten als hun genegeerde personen of antwoorden op zaken die al lang zijn beantwoord enz... Als de mening van een persoon je niet aan staat, antwoordt dan gewoon niet is dat nu echt zo moeilijk.
|
In die optiek kan een negeerknop toch een handige tool betekenen?
Citaat:
En als die persoon je beledigt meld je dat gewoon aan de forumleiding.
Hierbij dan ook een verzoek aan iedereen om voordelen voor de negeer knop te zoeken die kunnen wegen tegen de nadelen.
Moderators, schaf die functie gewoon af, we zijn op een volwassenen forum en niet bij kleuters die elkaar negeren hé!
|
Nogmaals: niemand hoeft de negeerknop te gebruiken.
Als u het een onding vindt: niet klikken.
Hoe raar het ook moge klinken: in feite is de negeerknop een hulpmiddel dat instaat voor een aspect van vrije meningsuiting: het ontwijkbaar maken van meningen. Niet dat ons forum een plaats is waar vrije meningsuiting heerst, maar op een ideaal forum waar die vrijheid wel zou bestaan, moet de lezer ook de vrijheid hebben om meningen die hem om wat voor reden niet aanstaan te kunnen ontwijken (beter dan ze te laten censureren)
In dat licht beschouwd is de negeerknop een nuttig instrument.
Ik pleit dan ook zeker niet om die functie uit te schakelen, gezien de meesten zoals u zegt geen kleuters zijn, en voor zichzelf kunnen uitmaken in welke mate ze die functie gebruiken.
Wat ik wel voorstel(de) aan de technici: de tool zodanig veranderen dat er ook geen bericht meer komt dat iemand vanop uw negeerlijst gepost heeft, m.a.w. de negatie totaal maken. Die berichten ontwrichten immers evenzeer de discussie.
Peter Johan
|