Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ook al Belgen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81183)

andev 22 februari 2007 09:47

Ook al Belgen?

Via informatie uit Congo vernam Vlaams Belang-kamerlid Francis Van den Eynde dat een aantal recent verkozen Congolese parlementsleden de vorige jaren de Belgische nationaliteit bekwamen. Het gaat onder andere over:
- Isekemanga nkeka René, onafhankelijk parlementslid. Zijn naturalisatie werd in het Belgisch Staatsblad van 25 april 2004 gepubliceerd.
- Kande Mupompa Alexandre, verkozen op de lijst van de MLC, Mouvement de Libération du Congo. Hij stond op de naturalisatielijst die verscheen in het staatsblad van 14 januari 2003.
- Kanku Kabengele Dominique, MLC-parlementslid. Zijn naam verscheen in het staatsblad van 4 april 2003.
- Zelfs een minister van de nieuwe regering heeft de Belgische nationaliteit. Het gaat om Mwando simba Charles, verkozen op de Unadef-lijst en nu minister van Plattelandszaken in de regering Gizenga (staatsblad 18 april 2002).

Dit toont aan hoe laks en absurd de huidige naturalisatiewetgeving werkt: de Belgische nationaliteit wordt toegekend zonder dat “nieuwe” Belgen hoeven geïntegreerd te zijn en hun lot aan dit land moeten/willen verbinden; ze laten zich in voornoemd geval immers verkiezen tot parlementslid in hun thuisland en verbinden hun levenslot aan hun land van oorsprong. Met andere woorden, ze hadden nooit een echte band met België, maar kregen toch een Belgische identiteitskaart.
Naast de Vlaams Belang-eis tot grondige hervorming van de huidige nationaliteitswetgeving, vinden we het maar logisch dat de recent verkozen Congolese parlementsleden en de minister vrijwillig afstand doen van hun Belgische nationaliteit, omdat ze duidelijk gekozen hebben om hun lot te verbinden aan hun thuisland Congo.

Bovendien zouden deze Congolese parlementsleden in theorie bij de federale verkiezingen van 10 juni kunnen kandideren naar een plaats in Kamer of Senaat.

Francis Van den Eynde zal over deze zaak minister van Justitie Onkelinx aan de tand voelen.
uit Politics.be 220207

Enkele rabiate "politiek correcten" zullen bij de woorden "Vlaams Belang "wellicht menen dat ze niet verder moeten lezen, voor mij persoonlijk is alle informatie welkom... Klopt het niet, bewijs het dan.

Er is hier inderdaad weer eens aangetoond op welke wijze onze idiote en hypocriete politiekers bezig zijn met ons Belgen voor het lapje te houden. Te gek voor woorden. Voor deze Congolese heren is hun bedje blijkbaar al gespreid mochten ze wegens wanbeleid uit hun eigen land gezet worden. Of kunnen ze nu reeds hun halve familie hier op onze kosten laten vegeteren? Moeten wij, "gewone burgers" dit aanvaarden en zelfs als normaal beschouwen? Zal men ons weer eventjes om de oren komen slaan met de noodzaak aan die o zo zaligmakende en vanzelfsprekende "multiculwereld"? Komen die straks voor onze pensioenen zorgen?

Ik zie weer het cartoon voor me, uit de laatste reeksen politieke cartoons hier op het internet, waar Lambert carnaval viert met achter zich een slinger van juichende moslims, Afrikanen en vertegenwoordigers uit elk werelddeel of land... Een beeld/tekening zegt meer dan duizend woorden...

En maar zeveren over het VB. Blijkbaar het enige probleem die sommigen in hun leven zien... terwijl de rest rondom hen langzaam om zeep gaat!

Jantje 22 februari 2007 10:08

Deze Congolese politici hebben idd het recht om ook hier op te komen en hier een zetel te behalen.

En het is nu niet dat ik dit politiek correct vind, maar mss moeten zij dat ook eens doen. En dan de post van mininster van buitenlandse zaken en ontwikkelingshulp worden hier. En een tweede mininster van defentie, mss dat zij door de cummul van twee mininster posten in de beide landen, eindelijk eens een paar problemen van beide landen echt kunnen gaan oplossen.

andev 22 februari 2007 10:13

Om eventjes iets toe te voegen aan mijn eerste posting: ik lees zojuist in de Standaard dat "De vreemdelingendossiers 70% uitmaken van het werk van de Raad van State".
Hallucinant. Daar is men dus mee bezig, in ons landje...

Jantje 22 februari 2007 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2457601)
Om eventjes iets toe te voegen aan mijn eerste posting: ik lees zojuist in de Standaard dat "De vreemdelingendossiers 70% uitmaken van het werk van de Raad van State".
Hallucinant. Daar is men dus mee bezig, in ons landje...

Idd en zij krijgen daarna een reguralisatie omdat zij reeds meer dan 5 jaar hebben moeten wachten op hun wettelijke uitwijzing.

En het zijn door de belgische staat gesubsiderde instellingen en verenigingen die hen uitleggen wat ze moeten doen en de kosten voor de procedure betalen. Dus wij belastingbetalers betalen om onze SZ te laten uitbuiten. Moest ik geen belgische belastingbetaler zijn, zou ik mij een breuk lachen met heel deze commische circ.

DannyS 22 februari 2007 10:43

Andev, denk je dat de Raad van State ons landje kan verplichten één eerlijk dossier op te stellen? hoeveel naturalisatieaanvragen werden er vorig jaar goedgekeurd? De nationaliteitswetgeving wordt m.i. niet toegepast omdat het racistisch respuis vooral op zoek is naar een stok om de hond te slaan. Gelieve dus een beetje op je woorden te letten, kereltje.

Jantje 22 februari 2007 10:58

@ DannyS,

De raad van state kan zeker eerlijk dossiers laten opstellen.
Enkel is de raad van state verplicht zich aan de wetten te houden.
En het is niet omdat wij bepaalde zaken niet juist en eerijk vinden, dat ze niet wettelijk eerlijk en juist zijn.
Je moet dus de menselijke juistheid en eerlijkheid gescheiden houden van de juridische juistheid en eerlijkheid. Beide gaan regelmatig in conflict en niet alleen op het punt van vreemdelingen.

DannyS 22 februari 2007 11:03

Flagrante leugen en een verdachtmaking van onwil: "Dat de Belgische nationaliteit wordt toegekend zonder dat “nieuwe” Belgen hoeven geïntegreerd te zijn en hun lot aan dit land moeten/willen verbinden."

andev 22 februari 2007 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 2457654)
Andev, denk je dat de Raad van State ons landje kan verplichten één eerlijk dossier op te stellen? hoeveel naturalisatieaanvragen werden er vorig jaar goedgekeurd?

Ik zal het al wel eens gelezen hebben ergens, maar weet het nu niet meteen. Ook van geen belang: ik bedoel dat men in ons landje zodanig veel tijd, werk en geld spendeert aan "een bepaald probleem" dat er blijkbaar nog weinig tijd en interesse is voor de problemen van de "eigen bevolking" . Sommigen kunnen dat meteen vertalen naar het "eigen volk eerst" gedoe. Ze doen maar, maar ze hebben ongelijk...
Ik las zojuist dat bvb onze belastingsdiensten, als ze een probleem tegenkomen en daarover inlichtingen vragen aan "Brussel", het antwoord soms een half jaar later aankomt. Er is dus toch nog wat meer werk te doen voor onze maatschappij dan het gros van de tijd en de middelen te spenderen aan "dat" probleem...
Men heeft nu bvb weer veel werk aan het in elkaar knutselen van een databank voor allochtonen die werk zoeken, men is druk bezig met de woningmarkt onder druk te zetten met allerlei maatregelen om allochtonen gemakkelijker aan het nodige te helpen, en daarvoor de eigenaar-huurder op zijn kop te zitten enz enz.
Mijnheer Lambert droomt van de volgende grote naturalisatiegolf, enz.

Zijn wij eigenlijk nog wel met iets anders bezig?

DannyS 22 februari 2007 11:13

Ik zeg niet alleen dat je liegt, maar dat je zelfs zo stom bent in 't vetjes alle uitzonderingen op te noemen die het tegendeel bevestigen, van wat je beweert.

andev 22 februari 2007 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 2457743)
Ik zeg niet alleen dat je liegt, maar dat je zelfs zo stom bent alle uitzonderingen op te noemen die het tegendeel bevestigen, van wat je beweert.

Woordje uitleg graag... en laat dat "stom" maar voor jezelf. Staat er iets dat niet in je kraam past? Waar staat er iets dat niet klopt? Leg uit...
"Stom" is geen uitleg.

Fieseler 22 februari 2007 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 2457719)
Flagrante leugen en een verdachtmaking van onwil: "Dat de Belgische nationaliteit wordt toegekend zonder dat “nieuwe” Belgen hoeven geïntegreerd te zijn en hun lot aan dit land moeten/willen verbinden."

Ik wist het, ik wist het...we leven met zijn allen in een leugen....

DannyS 22 februari 2007 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2457761)
Woordje uitleg graag... en laat dat "stom" maar voor jezelf. Staat er iets dat niet in je kraam past? Waar staat er iets dat niet klopt? Leg uit...
"Stom" is geen uitleg.

De belediging van dat stom zijn neem ik terug: je hebt bewezen dat je kan lezen. Lees dan ajb mijn antwoord in item 2. De negers die je noemt zijn een uitzondering en geen regel.
Ik veronderstel verder dat je met die "ook al" in je titel niet bedoelt dat er meer zijn die even snel Belg werden. Indien toch, wie? De algemene waarheid is namelijk dat die dossiers rechten schenden, en geen cadeaus geven.

Leuke grap overigens, Fieseler. Wat is de pointe? Volgens mij heb je zo'n procedure duidelijk niet doorlopen. Dan zou je wel anders piepen.

Jantje 22 februari 2007 12:06

Citaat:

Je schijnt de zaak gewoon te bekijken met ooglappen.

Als ik naar Afrika ga wonen en de enige wettelijke vereiste is, dat ik zelf aanwezig moet zijn om de nationaliteit te kunnen krijgen. Wel dan is er niets fout als ik dat doe en mijn juridisch recht opeis.

Trouwens wat betekend het woord geintegreerd eigenlijk, want hoewel vele hier beweren van niet, zijn deze mensen wel volledig geintegreerd.

Zij hebben zich wel niet naar onze normen en waarden aangepast, maar wie is daar de schuldige van.

Juist ja, onze politici zijn de hoofdschuldige aan dit probleem en niet de mensen die van hun juridisch recht gebruik maken.

En geloof het maar, ook de VB-politici zijn hier schuldig aan. Ook zij hadden reeds langwerkbare ideeën en voorstellen kunnen op tafel leggen.
Maar het enige voorstel dat zij doen, is ze terugsturen op onze kosten of ze in mijn tuinhuisje laten wonen. De problemen echt oplossen kan echter enkel door een goede samen werking over alle grenzen heen, zowel staats als politieke grenzen.

Jantje 22 februari 2007 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 2457743)
Ik zeg niet alleen dat je liegt, maar dat je zelfs zo stom bent in 't vetjes alle uitzonderingen op te noemen die het tegendeel bevestigen, van wat je beweert.

De opmerking over stom zijn, slaagd meer op jou dan op iemand anders.
Je bekijkt de problemen veel te éénzijdig.

Dus begin zelf meer eens werkbare en blijvende oplossingen te zoeken, je zal ze echter niet vinden bij het VB.

DannyS 22 februari 2007 12:10

quote: Ook zij hadden reeds langwerkbare ideeën en voorstellen kunnen op tafel leggen.

Het blok is volgens mij heel tevreden met wat die aanvragers moeten doorstaan.

Bierke 22 februari 2007 12:13

Citaat:

Lol dat is geen leugen hoor maar de waarheid (gelukkig niet in alle gevallen) , nog geen week geleden zelfs voor de rechtbank zo'n gevalletje geweest ... effe om die zeef van je op te frissen :

Citaat:

Slecht ingeburgerd
Karim Choual beweerde dat hij zijn oproepingsbrief niet begrepen had. "Waren dit uw eerste verkiezingen? ", vroeg rechter Walter De Smedt. "Nee, ik ben al 16 jaar Belg, maar ik ben nog niet zo goed ingeburgerd", verklaarde de man.

Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=homeArt15

DannyS 22 februari 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2457899)
De opmerking over stom zijn, slaagd meer op jou dan op iemand anders.
Je bekijkt de problemen veel te éénzijdig.

Dus begin zelf meer eens werkbare en blijvende oplossingen te zoeken, je zal ze echter niet vinden bij het VB.

Ik had het maar over één leugen. De oplossing is: niet liegen.
En als het hier ook gaat over de 70% van al het werk dat ze verzetten, doen ze gezien het aantal vermenselijkte situaties, nauwelijks iets anders dan de Sandaard lezen.

DannyS 22 februari 2007 12:45

OK, dank u.
Genoemde leugen las ik voor het eerst in dit eigenste forum, van de hand van de VB-er De Man. Dan moet jullie dat maar eens staven met feiten.

Jantje 22 februari 2007 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 2457902)
quote: Ook zij hadden reeds langwerkbare ideeën en voorstellen kunnen op tafel leggen.

Het blok is volgens mij heel tevreden met wat die aanvragers moeten doorstaan.

Zonder twijfel, want eens die problemen opgelost zijn, moeten zij opzoek naar nieuwe zaken om stemmen te halen.

Maar ook zij laen toe dat men belastingsgeld gebruikt om een verblijfsvergunning te bekomen.

DannyS 22 februari 2007 20:02

Slechts sommige ambtenaren waarmee mijn echtgenote te maken had zijn inderdaad door haar belastinggeld betaald. Die ontvangen namelijk geen voorschot op hun loon.
En dat het een mythe is dat je exotische bruid minder dan gedurende een jaar allerhande insinuaties, verdachtmakingen, verdraaingen, pesterijen, verdwenen dossiers, kruisverhoren, intimidaties, beledigingen, ... moet ondergaan, ... had ik dat al gezegd?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be