Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zwaartekracht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81221)

Griffin 22 februari 2007 13:43

Zwaartekracht

Om Pindar of Exodus voor te zijn: wat is zwaartekracht?

Citaat:

Zwaartekracht is een vervorming van het ruimte-tijd-continuüm, het 'weefsel' van de lege ruimte, veroorzaakt door de aanwezigheid van een massa. Een kunstmaan om de aarde bijvoorbeeld volgt de vervorming die de massa van de aarde in het omringende ruimte-tijdweefsel maakt en gaat langs het pad dat in die ruimte-tijd het kortst is. Dit zien we als de baan van deze satelliet.
en

Citaat:

Dat de theorie van Einstein overeenkomt met de werkelijkheid, is al vaak gebleken, maar op 7 januari 2003 is de snelheid van het zwaartekrachtveld voor het eerst (indirect) gemeten door Ed Fomalont en Sergei Kopeikin. Met behulp van de planeet Jupiter hebben zij deze metingen verricht. Op 8 september 2002 stond Jupiter namelijk aan het firmament zeer dicht bij een quasar, die heldere radiogolven uitzendt. Fomalont en Kopeikin combineerden metingen van een aantal radiotelescopen verspreid over de aarde. Hiermee konden ze de schijnbare verplaatsing van de quasar als gevolg van het zwaartekrachtveld van Jupiter bepalen. Uit deze gegevens konden zij berekenen dat het zwaartekrachtveld 1.06 ±0.21 keer zo snel beweegt als het licht; hieruit kan dus geen verschil tussen de twee snelheden worden gezien.
Zo.

Anna List 22 februari 2007 14:15

zwaartekracht is niks wat niet opgelost kan worden met een goeie shot Prozacc !

Laya 22 februari 2007 14:21

Dus vanaf nu Prozacc (hoort dat niet bij de anti-depressiva?) tegen hangende wangen, billen, borsten en buiken?

Anna List 22 februari 2007 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2458208)
Dus vanaf nu Prozacc (hoort dat niet bij de anti-depressiva?) tegen hangende wangen, billen, borsten en buiken?

idd Prozacc helpt u al die hangende dingen niet aan te trekken

maar een stevige push up is zoveel aantrekkelijker hé, heb je zo niks meer liggen ? :-D allez, showt zo eens een paar modellekes 8-)

nubian 22 februari 2007 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2458145)

pfffff.... ik was eerst met mijn topic 'Tijdreistheorie'

Laya 22 februari 2007 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2458217)
idd Prozacc helpt u al die hangende dingen niet aan te trekken

maar een stevige push up is zoveel aantrekkelijker hé, heb je zo niks meer liggen ? :-D allez, showt zo eens een paar modellekes 8-)

Yep, nu je't zegt, we hebben een herenstring met pushup effect, welke maat heb je? :twisted:

Anna List 22 februari 2007 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2458239)
Yep, nu je't zegt, we hebben een herenstring met pushup effect, welke maat heb je? :twisted:

tja, ik weet t zo niet je zal eens moeten langskomen met je lintmetertje :lol:

Laya 22 februari 2007 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2458242)
tja, ik weet t zo niet je zal eens moeten langskomen met je lintmetertje :lol:

Heb ik niet eens, ik meet dat op de tas....euhm op't zicht

Anna List 22 februari 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2458250)
Heb ik niet eens, ik meet dat op de tas....euhm op't zicht

wat een geluk, op de tast zit daar zeer snel nogal wat (zwaartekrachtcontradictorisch)verschil in ...

:oops: goe bezig :oops:

BigF 22 februari 2007 18:16

Citaat:

en

Zo.

om ze voor te zijn??

little too late I vrees

http://forum.politics.be/showthread.php?t=79171

Griffin 22 februari 2007 18:19

Oh. Shit. Volgende keer rapper zijn. En, is gravitatie een samenzwering van de NWO om ons dom te houden? :D

BigF 22 februari 2007 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2458937)
Oh. Shit. Volgende keer rapper zijn. En, is gravitatie een samenzwering van de NWO om ons dom te houden? :D

dat vat het zowat samen ja
:-D

Griffin 22 februari 2007 18:23

Jeej. En als ze dan al eens aankomen met echt onderzoek, zoals over inertie, dan lijken ze nog niet te beseffen dat wat ze aanhalen als bewijs gewoon aannames zijn die net zo goed nog niet bewezen zijn. En die overigens door de wetenschappelijke wereld helemaal niet worden ontkent of verzwegen.

Mitgard 22 februari 2007 18:25

today's guest band: Mississippi T. and the Gravitation Revival.

nice.

BigF 22 februari 2007 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2458954)

nice.

dat vat het ook zowat samen ja
:-D

Griffin 22 februari 2007 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2458954)

nice.

Hé, straks valt ie nog van 't podium.

Pindar 23 februari 2007 14:49

Citaat:

en

Zo.

Ik had al een thread gravitatie, hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=79171
Maar ja.

Je gaat toch niet zeggen dat wat jij geschreven hebt, een en ander
verduidelijkt he?
kromming van de ruimte? ha ha ha geen hond die zich het kan voorstellen, laat staan snappen. Maar ja mensen laten zich nou eenmaal graag indoctrineren met pertinente onzin.
Zeg eens heel eerlijk, voegt het begrip 'kromming van de ruimte' ook maar iets toe aan het begrip? wat mij betreft helemaal niks, nada.

Pin d'Ar

Griffin 23 februari 2007 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pindar (Bericht 2460929)
Ik had al een thread gravitatie, hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=79171
Maar ja.

Je gaat toch niet zeggen dat wat jij geschreven hebt, een en ander
verduidelijkt he?
kromming van de ruimte? ha ha ha geen hond die zich het kan voorstellen, laat staan snappen. Maar ja mensen laten zich nou eenmaal graag indoctrineren met pertinente onzin.
Zeg eens heel eerlijk, voegt het begrip 'kromming van de ruimte' ook maar iets toe aan het begrip? wat mij betreft helemaal niks, nada.

Pin d'Ar

Je bent hilarisch, echt waar. Je komt af met een ZPF maar je gaat er compleet aan voorbij dat zo'n veld net zoiets is als een zwaartekrachtveld. En dan kom je hier beweren dat niemand zich dat kan voorstellen en dat het dus onzin is.
Hoe gaat het daar in Springfield, mr. Homer Simpson?

Pindar 23 februari 2007 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2461106)
Je bent hilarisch, echt waar. Je komt af met een ZPF maar je gaat er compleet aan voorbij dat zo'n veld net zoiets is als een zwaartekrachtveld. En dan kom je hier beweren dat niemand zich dat kan voorstellen en dat het dus onzin is.
Hoe gaat het daar in Springfield, mr. Homer Simpson?

duh???? je leest niet echt he?
IK heb het hier nergens over dat veld gehad!!!

Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.

Pin d'Ar

Griffin 23 februari 2007 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pindar (Bericht 2461156)
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.

Pin d'Ar

Laten we het daarop houden.

Dat van ZPF komt van je vriend Exodus, die het net aanhaalt als bewijs. Maar volgens jou is het dus onzin omdat je het niet KUNT begrijpen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be