![]() |
BRUSSEL EN VLAANDEREN, een liefde-haat verhouding
Vlaanderen kent Brussel niet. Vandaag herbouwt Vlaanderen een muur rond Brussel, die voorheen, als FDF bouwwerk was afgebroken. Nochtans is Brussel essentieel voor Vlaanderen's economie en dus welvaart. Brussel is een gelaat van Vlaanderen in de wereld en moet hier méér gebruik van maken.
Brussel als woonstad is bijzonder leuk, als werkstad biedt ze een boeiend werkaanbod, als Europese stad isze de top. Laten we anders denken over onze Hoofdstad! |
Citaat:
Hierover geef ik je gelijk maar Brussel op zich is een afschuwelijke stad om in te wonen en bovendien onbetaalbaar. |
Brussel is niet zo afschuwelijk als je denkt. Zij is zeker niet de duurste Europese stad. ga maar even op stap, op een gewone vrijdag of zaterdagavond, dan zie je hoe Brussel bruist!
|
Citaat:
er zijn een paar mooie plekjes in Brussel maar datv is het dan ook. Ik weet ook dat je niet op de grote markt moet zijn om een koffie of een pintje te drinken. Wat ik bedoel met onbetaalbaar, zijn de prijzen van de vastgoed. Een gewoon gezin kan dat niet meer betalen. |
Citaat:
Brussel is hoogstens het gelaat van de bureaucratische EU. Van Vlaanderen? Laat me niet lachen. Denkt u nu echt dat mensen bij Brussel aan Vlaanderen denken!? Ik raad u trouwens aan eens wat meer expats die in Brussel wonen (of gewone toeristen) te aanhoren: Brussel is allesbehalve populair of geliefd. Brussel is een groot uitgevallen provinciestad die de laatste jaren serieus naast haar schoenen is gaan lopen, met hulp van politici zoals u. Wat zou Vlaanderen zijn zonder Brussel? Wel, gewoon hetzelfde Vlaanderen dat wij vandaag kennen: één van Europa's topregio's met een wereldhaven, enz. We gaan heus niks verliezen als Brussel z'n eigen weg gaat aangezien de geografische ligging van de stad die niet zal veranderen. Hou dus aub op met de Vlamingen schrik aan te jagen door Brussel voor te stellen als dé stad die we niet mogen verliezen "anders zou de wereld vergaan." ps: Ga trouwens eens met de trein naar Brussel; in de Brusselse stations waan je je in 1946. Vies, vuil, oud, donker en stinkend. Prachtig hoe de Europese hoofdstad haar bezoekers verwelkomt. Beschamend. En dat moet ons "venster op de wereld" zijn? What a joke. |
Citaat:
|
Je houdt van de stad, of niet. Je houdt van multiculturaliteit of niet. Voor de ene maakt stadslucht vrij, voor de andere stadsvlucht. Maar laat ons geen domme dingen vertellen. Brussel is een sterk economisch centrum, omdat deze stad, als Hoofdstad van Vlaanderen én Wallonië is kunnen uitgroeien tot een Europese, zelfs wereldstad.
In onze wijken leven volksgemeenschappen zoals elders, warm, solidair. Brussel heeft de andere gewesten nodig als brood en water om te overleven. Ik doorbreek niet de relaties met de andere gewesten in mijn politiek denken. Ook van Brussel kun je houden... |
Citaat:
|
Citaat:
Laatst ben ik eens door de straat gereden waar ik 3/4 van mijn jeugd heb gespendeerd....van die mooie straat blijft er niets meer over, het lijkt meer op één of andere geto :( |
Citaat:
|
Citaat:
Haat is heel onproductief als u het mij vraagt zowel voor Vlaanderen als België en Brussel. |
Citaat:
Als er al sprake is van enig verval in bepaalde wijken van Brussel dan is dat vooral door de strijd en de economische competitie tussen gewesten en tussen mensen die niet samenwerken maar elkaar voortdurend de 'duvel' aandoen. Het wordt tijd dat we die mensen wegstemmen en anderen verkiezen die wel willen bouwen aan een welvarend geheel die het welzijn van de mens laten primeren op taal en godsdienst. |
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk is de gordel-cordon het beste bewijs dat ons klein landje toch mooi tweetalig is. Waarom deden ze geen gordel rond het VB ...... omdat de gordel al bestond rond Brussel, dus kozen onze Vlamingen dan maar voor het Franse cordon...... |
Citaat:
En... kom je eigenlijk nooit een Vlaming tegen in Brussel? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be