Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Graf van Jezus gevonden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81404)

deryz 23 februari 2007 17:27

Graf van Jezus gevonden?

Graf van Jezus gevonden?

JERUZALEM - De makers van een nieuwe documentaire, die maandag voor het eerst zal voorgesteld worden op een persconferentie in New York, beweren dat het graf dat 36 jaar geleden in Jeruzalem ontdekt werd van niemand minder dan Jezus Christus was.
De bewering wordt gestoeld op jaren onderzoek door wereldbekende archeologen, statistici en experts in oude manuscripten en DNA-materiaal. De documentaire ,,The Burial Cave of Jesus'' is het resultaat van een samenwerking tussen de Canadese documentairemaker van Israëlische afkomst Simcha Jacobovici en de Canadese drievoudig Oscarwinnaar en filmmaker James Cameron (,,Titanic'' en ,,The Terminator'').

De 2000 jaar oude grot werd al in 1980 ontdekt in de wijk Talpiot in Jeruzalem.
Door deze ontdekking, die misschien de belangrijkste is in de geschiedenis van de archeologie, kan de christelijke wereld op zijn kop komen te staan.

Twijfels

De Israëlische archeoloog die de graven grondig onderzocht en die de inscripties ontcijferde, koestert heel wat twijfels. ,,Het is een geweldig verhaal, maar elk bewijs ontbreekt'', vertelde professor Amos Kloner, die de bevindingen van zijn onderzoek in het Israëlische tijdschrift Atigot in 1996 publiceerde. ,,De namen op de graven mogen dan wel dezelfde zijn als de namen in de familie van Jezus, die namen waren wijdverspreid onder joden in de eerste eeuwen voor en na Christus''. Kloner doet de combinatie van de namen af als toeval.

De IAA, de Israëlisch autoriteit verantwoordelijk voor antiquiteiten, houdt de kisten in bewaring in zijn archief in Beit Shemesh, dichtbij Jeruzalem en weigert elke commentaar op de documentaire. IAA voert aan dat het de vondsten enkel moet bewaren en niet moet onderzoeken. Toch stuurde het twee kisten naar de persconferentie in New York.

De documentaire, die in drie jaar tijd gemaakt is, zal te zien zijn op Wold Discovery Channel, Channel 4 in Groot-Brittannië, Canada's Vision en op Channel 8 in Israël. Die laatste werkte mee aan de productie van de documentaire.
(bron: de standaard)

zou dit waar kunnen zijn? het zou heel de christelijke geschiedenis veranderen....

system 23 februari 2007 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2461536)
Graf van Jezus gevonden?

JERUZALEM - De makers van een nieuwe documentaire, die maandag voor het eerst zal voorgesteld worden op een persconferentie in New York, beweren dat het graf dat 36 jaar geleden in Jeruzalem ontdekt werd van niemand minder dan Jezus Christus was.
De bewering wordt gestoeld op jaren onderzoek door wereldbekende archeologen, statistici en experts in oude manuscripten en DNA-materiaal. De documentaire ,,The Burial Cave of Jesus'' is het resultaat van een samenwerking tussen de Canadese documentairemaker van Israëlische afkomst Simcha Jacobovici en de Canadese drievoudig Oscarwinnaar en filmmaker James Cameron (,,Titanic'' en ,,The Terminator'').

De 2000 jaar oude grot werd al in 1980 ontdekt in de wijk Talpiot in Jeruzalem.
Door deze ontdekking, die misschien de belangrijkste is in de geschiedenis van de archeologie, kan de christelijke wereld op zijn kop komen te staan.

Twijfels

De Israëlische archeoloog die de graven grondig onderzocht en die de inscripties ontcijferde, koestert heel wat twijfels. ,,Het is een geweldig verhaal, maar elk bewijs ontbreekt'', vertelde professor Amos Kloner, die de bevindingen van zijn onderzoek in het Israëlische tijdschrift Atigot in 1996 publiceerde. ,,De namen op de graven mogen dan wel dezelfde zijn als de namen in de familie van Jezus, die namen waren wijdverspreid onder joden in de eerste eeuwen voor en na Christus''. Kloner doet de combinatie van de namen af als toeval.

De IAA, de Israëlisch autoriteit verantwoordelijk voor antiquiteiten, houdt de kisten in bewaring in zijn archief in Beit Shemesh, dichtbij Jeruzalem en weigert elke commentaar op de documentaire. IAA voert aan dat het de vondsten enkel moet bewaren en niet moet onderzoeken. Toch stuurde het twee kisten naar de persconferentie in New York.

De documentaire, die in drie jaar tijd gemaakt is, zal te zien zijn op Wold Discovery Channel, Channel 4 in Groot-Brittannië, Canada's Vision en op Channel 8 in Israël. Die laatste werkte mee aan de productie van de documentaire.
(bron: de standaard)

zou dit waar kunnen zijn? het zou heel de christelijke geschiedenis veranderen....

Ik heb daar ernstige twijfels over. En de samenwerking tussen Jacobovici en Cameron doen die twijfels zeker niet afnemen. Heel veel mensen droegen de naam Jezus in die tijd. Ik sluit niets uit natuurlijk.

Lincoln 23 februari 2007 18:49

Dat is zoiets wat darwin gedaan heeft, een stuk schedel met een stuk onder schedel samen brengen en dan zeggen; joehoe ik heb een mensenapen gevonden...
Natuurlijk darwin, wat dacht ge... als je een apenschedel met een schedel van een mens vermengt dan is het zowieso een apenmensenschedel ! :rofl:

circe 23 februari 2007 19:19

Ze spreken toch over een graf, een grot, niet over menselijke overblijfselen?

Dat DNA begrijp ik niet goed: met wie gaan ze dat vergelijken? Een vaderschapstest????

ElFlamencoLoco 23 februari 2007 19:35

Citaat:

De Israëlische archeoloog die de graven grondig onderzocht en die de inscripties ontcijferde, koestert heel wat twijfels.
Mmmm...

'n Storm in 'n glas water.

Hoe vaak werden er al geen "historische ontdekkingen" gedaan die het christendom op zijn grondvesten zouden doen daveren?

't Is een hype, de laatste jaren. En is het niet Dan Brown die daarvoor zorgt, dan wel iemand anders. En de domste papegaai tuint er het eerst in.

En er zijn zo veel domme papegaaien. Kassa, kassa...

Lincoln 23 februari 2007 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco (Bericht 2462017)
Mmmm...

Hoe vaak werden er al geen "historische ontdekkingen" gedaan die het christendom op zijn grondvesten zouden doen daveren?

't Is een hype, de laatste jaren. En is het niet Dan Brown die daarvoor zorgt, dan wel iemand anders. En de domste papegaai tuint er het eerst in.

Inderdaad , het gaat om de "kassa" te vullen en zo veel mogelijk aandacht te krijgen van het publiek ( remember, de film van "the davinci code") no more,. De laatste tijd is dat een hobby geworden om aan te tonen dat het ééne of andere niet klopt, voeger (des tijd van de franse-revolutie) was dat nog redelijk (de vondsten binnen de piramide en het indentificeren van de hierogliefen) ! maar nu, is dat te veel ,en te veel van iets blijft ook niet meer smakelijk !

Apocalyps 23 februari 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2461965)
Dat DNA begrijp ik niet goed: met wie gaan ze dat vergelijken? Een vaderschapstest????

:lol:

Enter 24 februari 2007 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2461868)
Dat is zoiets wat darwin gedaan heeft, een stuk schedel met een stuk onder schedel samen brengen en dan zeggen; joehoe ik heb een mensenapen gevonden...
Natuurlijk darwin, wat dacht ge... als je een apenschedel met een schedel van een mens vermengt dan is het zowieso een apenmensenschedel ! :rofl:

En God is een oude man met een baard, zei hocuspocus en zie... daar was de wereld. :lol:

HAMC 24 februari 2007 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2461536)

Hoe zo? Wat zou er veranderen dan?

stab 24 februari 2007 10:29

Ik vraag mij af wat er met de overblijfselen vd Mo gebeurd is.

puud 24 februari 2007 11:55

Citaat:

Informeer je eerst voor ge iets in het belachelijke wilt trekken. Ge hebt het hier overduidelijk over de Piltdown-affaire en Dawson. Darwin heeft hier niets mee te maken.

drosophila 24 februari 2007 16:44

Citaat:

Heeft Darwin iets dergelijks gedaan? Nadere uitleg en bronvermelding graag.

drosophila 24 februari 2007 16:55

Waarschijnlijk zijn de verhalen over Jezus (zoals we die kennen in bijvoorbeeld de canonieke evangeliën) gebaseerd op één (of meedere) historische figu(u)r(en). Het is dus helemaal niet ondenkbaar dat men zijn (hun) graf terugvindt (zonder mij uit te spreken over de vondst waar men hier van spreekt). Welnu, geen enkele pilarenbijter zal in dat geval willen toegeven dat het écht om Jezus gaat, want het is omzeggens 100% zeker dat bij zulke vondst sommige archeologische elementen de verhalen zullen tegenspreken (de evangeliën vertonen om te beginnen al ettelijke onderlinge tegenstrijdigheden). En dat horen de pilarenbijters niet graag.

1handclapping 24 februari 2007 17:00

Citaat:

Ik heb in mijn tuin verleden zomer tijdens graafwerken een bord versteende spaghetti gevonden : het ultieme bewijs dat de schepping het werk was van een vliegende schotel spaghetti !

Bobke 24 februari 2007 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2461965)
Ze spreken toch over een graf, een grot, niet over menselijke overblijfselen?

Zou God toelating geven ?

HAMC 24 februari 2007 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2464001)
Zou God toelating geven ?

Als een rechter dat beveelt zal God moeten meewereken of de consequensies dragen.

system 28 februari 2007 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco (Bericht 2462017)
Mmmm...

Ik weet niet of ze nu zo dom zijn:

http://dsc.discovery.com/beyond/player.html?playerId=203711706&bclid=537085188

Amon_Re 7 maart 2007 20:57

Citaat:

Waar heb jij het in hemelsnaam over?

Amon_Re 7 maart 2007 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 2462990)
Ik vraag mij af wat er met de overblijfselen vd Mo gebeurd is.

Verbrand, gemalen & bij de varkensmest gesmeten

Lincoln 8 maart 2007 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 2499934)
Verbrand, gemalen & bij de varkensmest gesmeten

Ik dacht dat het met de tchjecheense kinderen gebeuren was !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be