Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   verdienen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81429)

bk232214 23 februari 2007 20:23

verdienen

Vakbonden verdienen 160miljoen euro aan de uitkering van werklozen .Er loopt iets mank bij de minister van fina.

duveltje382 23 februari 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 (Bericht 2462135)
Vakbonden verdienen 160miljoen euro aan de uitkering van werklozen .Er loopt iets mank bij de minister van fina.

Nochmaals uitdrukkelijk herhalen,je hebt geen vakbond nodig om werkloosheidsvergoeding te ontvangen,er zijn hulpkassen die je daar bij kunnen helpen,en dat spaart geld op de vakbonsbijdrage die je zou moeten betalen....
Dus eigen schuld,dikke bult ...

Mambo 24 februari 2007 11:18

Citaat:

Vandaar dat ze zo graag zoveel "nieuwe belgen" inschrijven.

eno2 24 februari 2007 14:24

Citaat:

Citaat:

Vanwaar komt deze info?

En ligt dat bedrag boven of onder de werkingskosten die ze hebben als uitbetalingsinstelling?

Chipie 24 februari 2007 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2463514)
Vanwaar komt deze info?

En ligt dat bedrag boven of onder de werkingskosten die ze hebben als uitbetalingsinstelling?

Er onder zullen die niet liggen...

Maar dat zult U zelf wel begrepen hebben...

kelt 24 februari 2007 15:24

Als vakbondslid moet ik ook wel eens slikken als ik lees hoe geld dat hoe dan ook bij werklozen terecht moet komen nog eens kan "gebruikt" worden ter opbouw en onderhoud van een "administratie"....

Als ik de lange jaren dat ik vakbondslid ben overloop merk ik dat ik die "administratie" eigenlijk nooit nodig gehad heb,wel al eens een collega die delegé was,of een schepen of gemeenteraadslid die regelmatig het lokale acw-kantoor bemand,maar dus ook zijn inkomen niet van "de vakbond" moet halen,maar "vakbonder" is omdat het een "roeping" is....

En dan lees ik plots een verhaal(Laatste Nieuws) als zou het ACW het dopgeld van een lid niet onmiddelijk doorgestort hebben "omdat" betreffend lid zijn bijdrage nog niet doorgestort heeft......

Dan begin ik te bedenken....mooooomentje....vakbond,laat ons het één (doorstorten van geld dat NIET van de vakbond is)en het ander (abonneegeld) niet door elkaar halen hé.... :|

Dat ruikt naar machtsmisbruik :evil:

Jantje 24 februari 2007 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2462142)
Nochmaals uitdrukkelijk herhalen,je hebt geen vakbond nodig om werkloosheidsvergoeding te ontvangen,er zijn hulpkassen die je daar bij kunnen helpen,en dat spaart geld op de vakbonsbijdrage die je zou moeten betalen....
Dus eigen schuld,dikke bult ...

Ja, de hulpkassen voor werklozen zijn idd de oplossing tegen dit machtsmisbruik van de vakbonden. Toch als men in een grote stad woond.

Als men van hieruit naar zo'n kas moet, wel dan is men pakken meer geld kwijt aan vervoersonkosten dan aan een jaar liggeld voor de vakbonden.
De dichtsbijzijnde hulpkas is hier maar 52km vandaan.

Chipie 24 februari 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 2463716)
Als vakbondslid moet ik ook wel eens slikken als ik lees hoe geld dat hoe dan ook bij werklozen terecht moet komen nog eens kan "gebruikt" worden ter opbouw en onderhoud van een "administratie"....

Als ik de lange jaren dat ik vakbondslid ben overloop merk ik dat ik die "administratie" eigenlijk nooit nodig gehad heb,wel al eens een collega die delegé was,of een schepen of gemeenteraadslid die regelmatig het lokale acw-kantoor bemand,maar dus ook zijn inkomen niet van "de vakbond" moet halen,maar "vakbonder" is omdat het een "roeping" is....

En dan lees ik plots een verhaal(Laatste Nieuws) als zou het ACW het dopgeld van een lid niet onmiddelijk doorgestort hebben "omdat" betreffend lid zijn bijdrage nog niet doorgestort heeft......

Dan begin ik te bedenken....mooooomentje....vakbond,laat ons het één (doorstorten van geld dat NIET van de vakbond is)en het ander (abonneegeld) niet door elkaar halen hé.... :|

Dat ruikt naar machtsmisbruik :evil:

De vakbonden... dat is een blok machtsmisbruik, kelt...

Spijtig...

driewerf 24 februari 2007 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2463684)

natte vinger werk als wetenschappelijke bron?

maddox 24 februari 2007 16:32

Als een vakbond geen vetpotjes zou hebben zouden politici niet zo happig zijn een kleur aan de vakbonden te verbinden.

Of, Driewerf, waarom denkt U dat het VB ook een vakbond wil?

eno2 24 februari 2007 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2463684)

Ze liggen wel onder de kosten die jij zou aanrekenen voor dezelfde prestatie, dat zul je ook wel zelf begrepen hebben zeker?

eno2 24 februari 2007 16:51

Het staat iedere werkloze vrij zich naar de hulpkassen te wenden, die gratis dezelfde uitbetalingen verzekeren.

Chipie 24 februari 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2463941)
Ze liggen wel onder de kosten die jij zou aanrekenen voor dezelfde prestatie, dat zul je ook wel zelf begrepen hebben zeker?

Sommigen, Eno², verdienen een pak slaag...
En U zeker.. ;-)

1handclapping 24 februari 2007 16:57

Als je je C4 krijgt en werkloos wordt moet je naar de VDAB om in te schrijven als werkzoekende. Daar vertelt men U dat je om je werkloosvergoeding uitbetaald te krijgen je ofwel naar een vakbond
(ACLVB - ACV - ABVV of andere..) ofwel naar de hulpkas kan gaan.
Bij de vakbond moet je een (voor werklozen verlaagde) bijdrage betalen, bij de hulpkas betaal je niets.. Niemand houdt er "onrechtmatig" geld in:
het is je eigen vrije keuze lid te worden van een vereniging met bepaalde doelstellingen of niet...

Ikzelf heb ooit eens 2 weken een vergoeding van de hulpkas getrokken en dat ging absoluut even vlot als van de vakbond waar ik later lid van werd.

Den Bal 24 februari 2007 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 2463716)

Weet wel dat wanneer een delegee opleiding krijgt binnen de vakbond zijn loon voor die periode terugbetaald wordt aan zijn werkgever.

Chipie 24 februari 2007 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal (Bericht 2464700)
Weet wel dat wanneer een delegee opleiding krijgt binnen de vakbond zijn loon voor die periode terugbetaald wordt aan zijn werkgever.

Dat is maar normaal te noemen...

Tegenwoordig eisen - en verkrijgen - de vakbonden zelfs dat bij stakingen het loonverlies door de werkgever wordt bijgepast... :-P

Den Bal 24 februari 2007 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2464892)
Dat is maar normaal te noemen...

Tegenwoordig eisen - en verkrijgen - de vakbonden zelfs dat bij stakingen het loonverlies door de werkgever wordt bijgepast... :-P

Ik zeg niet dat het niet normaal is. Het is een reactie op de laatste zin van Kelt.

cor 25 februari 2007 10:31

Doet me denken aan de algemene centrale van het abvv een aantal jaren geleden.
Een deel van de arbeidersbijdragen werd maandelijks in het zwart uitbetaald aan de (leidende) vakbondsbedienden ter verhoging van hun loon. En dat ging over serieuze maandelijkse bedragen per man.
Potje werd toegedekt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be