![]() |
Zonet heeft de vakjury haar punten toegekend aan de 5 topsporters die dus in aanmerking komen voor de sportpersoonlijkheid van het jaar.
Kim Clijsters kreeg, voor Justine Hénin, het maximum van de punten. Naar mijn idee is een sportpersoonlijkheid iemand die uitblinkt, niet zozeer door zijn prestaties, maar wel door zijn/haar motivatie, inspirerende werking en enthousiasme. Je kan veel over Clijsters zeggen maar dat ze deze kenmerken heeft zeker niet. Afzeggen voor de Olympische Spelen, foeteren over belastingen, ..., dat was haar 2003. Sportief was ze zeker ook niet beter dan een ander (bv. Henin) in 2003. Veel zal waarschijnlijk te maken hebben met de sterke vlaamse orientatie van mede-organisator Het Nieuwsblad. |
"Foeteren met de belastingen" heeft m.i. weinig met de sport te maken en is dus niet van belang. Was Justine "ik heb verzorging nodig" Henin dan een betere keuze geweest?
|
Citaat:
Eigenlijk zie ik liever een Vlaamse winnen, dan een Waalse.. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet op jou Distel, wel op SP. Die is dom, uiledom.
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat ik meer sympathie heb voor Clijsters.. daarom ben ik flamingant.. Iets te gemakkelijk hoor jongens... |
Citaat:
Koetjes en kalfjes.. |
Citaat:
Uiledom. Uile-dom. Leuk. Danku. :wink: |
De beste moet winnen, en dat was dit jaar ontegensprekelijk Henin.
|
Citaat:
En wat persoonlijkheid betreft, vind ik Kim de verdiende winnares, boven Hénin, die ik gewoon minder sympathiek vind. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik heb Hénin nog nooit één énkel woordje Nederlands horen spreken (zelfs geen kleine "danku" voor een uitverkocht Antwerps Sportpaleis).... tja....als je die moeite al niet kan doen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be