![]() |
Oververtegenwoordigingen?
Je hebt de oververtegenwoordiging van de Brusselse Vlamingen in Brussel in de instelling. Je hebt ook de oververtegenwoordiging van de Franstaligen op federaal niveau.
Wat zou u afschaffen als u God was? |
Citaat:
Maar ja, dit is België... |
Ik ben tegen elke over- of ondervertegenwoordiging.
Bescherming van minderheden gebeurt door andere mechanismen. Zo behoort Brussel vb. tweetalig te blijven. En aangezien dit blijkbaar onmogelijk is in één landje, moeten de deelgebieden noodgedwongen onafhankelijk worden. |
Beide partijen mekkeren over wat zij ondemocratisch vinden. Wel, geen taalpariteit meer of zo, en geen vast aantal zetels in het Brussels Parlement.
Wel mogen de Duitstaligen hun Europees Parlementslid behouden. Zij zijn tof, geen probleem daarmee.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
als ik GOD was had ik eerst de wereld een Extreme Make Over gegeven
meer liefde ......en oh ja ...alle Facisten en Nazi's met een knal van de wereld afgeslagen België staat ook nog hoog ook op me lijstje .....ik zou het fuseren met Luxemburg & Nederland en van de Nederlanden zou ik een 3de Wereld macht van maken |
Alle oververtegenwoordiging, positieve discriminatie, ''ritssluiting'' systemen zou ik afschaffen.
In ruil zou ik dan wel het Europese minderheden verdrag tekenen. |
Citaat:
Rare jongens, die belgicisten.:? |
Citaat:
Het Europese minderhedenverdrag had trouwens reeds lang getekend moeten zijn maar door de eigenheid van de Belgische federale constructie durven de Vlamingen dit verdrag niet te tekenen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be