De Rode Willem |
25 februari 2007 09:42 |
Hartelijk dank Meneer Somers
Het doet deugd als men zich gesteund voelt in een jarenlange, eenzame strijd. Gesteund door een mediafiguur. Ook al is het dankzij een nooit gezien weekdiergehalte dat die media zich openstellen voor hem. Eenzaam was de strijd vooral de eerste jaren toen de pers nog blind genoeg was om blij te zijn met het verdwijnen van de CVP van de macht.
[Maar dus dank u meneer Somers dat U zich volledig achter de ijver van Willem schaart om de VLD zo snel mogelijk uit de federale regering te krijgen. Ok, Willem weet dat wij in een democratie leven en dat dat verdwijnen dus via verkiezingen zal moeten gebeuren. Na de bloedloze zelf-red-acties van de federale paarselarij, geïnspireerd door desastreuze electorale voorspellingen kijk ik echt uit naar 10 juni. Ik verwacht, of juister, ik hoop op een geologisch tektonische dag. De regering met de zelf veroorzaakte modderlawine naar het diepe dal en een deelname van de CD&V aan een, eindelijk terug, degelijke federale regering. Na acht jaar klungelen wordt dat langzaam hoog tijd zoals wij in verschillende kranten moesten lezen. Willem staat spijtig genoeg niet alleen met zijn analyse en zijn hoop
Dus meneer Somers, het deed mij deugd dat U iemand vond die onmiddellijk bekende aan kiezerbedrog te willen gaan doen. Hij zou bovenaan een provinciaal lijstje gaan staan en maar helemaal geen interesse hebben in het daaraan verbonden parlementaire vertegenwoordigingsmandaat. Alleen als er een nog veel vetter betaald machtspostje aan vast hing zou de stropende veldwachter nog te recupereren zijn. Ai, meneer Somers dit moet bij een denkend organisme toch pijn doen. Na de, laat het mij toch even toegeven, geniale zet om de Vlaamse parlementariërs te houden waar ze verkozen zijn, is dit toch te kakken gezet zijn met de broek aan ?! U had, meneer Somers, de CD&V waar U ze hebben wou. In de hoek waar elke keuze gezichtsverlies betekende. En dat voordeel geeft U zo maar uit handen door een niet geïnteresseerde postjesjager in het volle spotlicht zijn kiezersbedrog te laten orateren ? Elk strateeg staat verbaasd van Uw moed mee te ijveren met Willem’s strijd
Maar, meneer Somers, U doet nog verder uw best om mij te steunen in mijn objectief. Of toch de poppenspeler die uw touwtjes vasthoudt. Want hoe gaat U als voorzitter van de VLD het kiezersbedrog, ja zelfs het vuilbekken (of is liegen geen vuilbekken ?) van uw grote manhitoe verdedigen. Ik hoor niets anders van die lieve man dan dat de belastingen dalen ende verminderen. Maar, meneer Somers, wat hoor ik nu. Gaat de VLD echt een belastingsdruk verhogende verpakkingsactie trachten door te drukken op enkele weken van de verkiezingen ? Indien zo, mijn dank. Ik hoop dat vele burgers de belastingsverlagende partij die dit steunde zullen gedenken in het kieshokje. Want, geachte heer Somers, hoe gaat u verklaren dat deze belasting nodig was in een land waar de officiële statistieken reeds 80 % recyclage van het verpakkingsmateriaal claimen ? Of denkt U niet zover en komt u wel met een voorgeprepareerde act als men aan uw marionettentouwtjes trekt
Neen meneer Somers, ik kan U echt niet genoeg danken om het uit handen geven van het psychologische electorale voordeel dat uw partij de laatste weken had opgebouwd. Ik ben echt blij dat uw opdrachtgevers en lijstsamenstellers ook van mening zijn dat nog eens enkele jaren VLD wanbeleid niet meer kan. Ik kijk echt uit naar wat men U gaat influisteren op de avond van 10 juli.
|