![]() |
Wanneer gaan de vakbonden van de VW-toeleveranciers in actie treden?
Omdat de harde kern van het VW-personeel het niet zien zitten om, zoals gebruikelijk in die sector, 38 in plaats van 35 uur te werken (met behoud van loon, dus geen koopkrachtvermindering), gaan ze, voor de zoveelste keer, de toekomst van duizenden jobs in gevaar brengen...
Het is haast onbegrijpelijk dat de vakbonden van de toeleveranciers dat zo maar laten doen... Men zou toch denken dat die begaan zijn met het lot van hun leden!?!... :roll: :oops: ![]()
![]() Is dat trouwens geen wilde staking? |
VW Vorst gaat niet kapot. VW Vorst is kapot.
|
Ze hebben het nog altijd niet gesnapt hé die idiooten, ...
Heel den boel dicht, wie niet wil horen moet maar voelen, en dan hebben ze het volledig aan zichzelf te danken... Ik ben misschien zinnens volgend jaar nen Audi te kopen, ik twijfel nog tussen terug naar LR of eventueel iets da wa pittiger is met Quatro aandrijving, als het Audi wordt zal mijn eerste vraag zijn, waar die gemaakt is, en als die gemaakt wordt in Vorst, mogen ze hem in hun gat steken. |
Het is er aan te zien en horen dat de laatste keer dat Vlamingen voor zichzelf hebben opgekomen al dateert van 1302 en dan nog heeft de helft van wat nu Vlaanderen wordt genoemd partij gekozen voor de patroon van dienst. Flup IV van Frankrijk! De keuze voor de leeuw als symbool voor Vlaanderen is wellicht een historische grap die kan tellen. Ze hadden beter een poedel gekozen.
|
Citaat:
Maar voor een bende kloothommels die te tam zijn da ze werken, en blijkbaar te idioot zijn om in te zien dat ze moeten inbinden om hun job te kunnen houden, daar ga ik mij nie meer moe in maken, laat staan mijn geld in steken... Sorry Solidarnosh maar voor die onozelaars die nu den band hebben stilgelegd omdat ze ocharme 3 uurkes per week extra moeten werken voor dezelfde pré te houden daar kan ik geen fluit begrip meer voor opbrengen. Als uw bedrijf in moeilijkheden is, hebde 2 keuzes, ofwel binde in, in de hoop dat uw bedrijf het haalt, en dat ge samen met nog een hoop andere mensen een job heeft, ofwel kiest ge eiren voor uw geld en bolde het af en zoekte iets anders. Maar daar wa eisen gaan stellen als ge eigenlijk geen grond hebt om te onderhandelen , da is dwaas en onozel en ik heb er 200 % begrip voor dat Audi zou zeggen, steekt heel da fabrieksken maar in ulle gat. Stel u eens voor dat ge uw zuurverdiende centen in ne VW gestoken had en dat die van den band in Vorst komt, ... ik had mijn bestelbonneke al lang verscheurd hoor, 1 veel te lang moeten wachten, 2 wa voor een wrak gaat daar nog van dien band komen... Wie dat er nu nog ne golf koopt dat is ne Sado Machochist of ne kompleet doorgedraaide zot. En geloof mij, dat beseffen ze bij die directie in Wolfsburg ook zulle... Alleen schijnen die debielen die dien band continue stilleggen het maar niet te willen beseffen, hun eigen imago en het imago van hun merk naar de bom helpen, en dan nog willen dat ze een paar modellen in hun fabriek krijgen, ... |
Citaat:
|
3 uur per week is 12 uur per maand; is meer dan 132 uur per jaar en als we een beroeploopbaan van 35 jaar nemen dan is dat 4620 uur tijdens de arbeidsloopbaan. Gemiddeld werkt een Belg 1500 uren per jaar. Die och gottekes paar uurtjes dat de arbeiders van Volkswagen moeten inleveren staat gelijk aan 3 jaar op een arbeidsloopbaan van 35 jaar. 3 jaar meerwaarde produceren voor de aandeelhouders zonder betaalt te worden. 3 jaar mijn beste! Mochten we in die berekening ook de vermindering aan premies opnemen dan zou dat cijfer uiteraard nog hoger liggen. Moest uw baas vragen Herr Flick om komende 3 jaar voor niets te werken dan zou u zeggen dat ie zot was. Ok dan zou u het wellicht afbollen maar veel mensen hebben die keuze niet.
|
Citaat:
Bovendien mijn beste solidarnosh, van 't weekend, bv heb ik 21 uur extra gefakt zonder daar voor betaald te worden, uw VW arbeiders zullen dan ook hoogstwaarschijnlijk zeggen dak zot ben... Maar natuurlijk ligt mijn onderhandelingspositie achteraf ook wel iets beter, het is geven en nemen Soldiarnosh, en soms moet ge eens durven toegeven en geven, om achteraf toch winst te maken, ... die 3 uurkes per week, die ze nu gedurende enkele jaren misschien moeten inleveren maken wel het verschil tussen aan den dop gaan staan en al hun anscieniteit etc verliezen... of om het simpel te zeggen : hoe stoem kunt ge wel niet zijn... om zo te gokken met uw toekomst, effe doorbijten en jobzekerheid en ne stoel om van daaruit ergens anders, aan de slag te kunnen waar ge wel mee akkoord zijt, of buiten gesmeten worden en het eerste het beste mogen aanvaarden dat ge ziet, om toch iets meer dan den dop te trekken, zodat ge uw huizeke verder kunt afbetalen en uw kinnekes naar t school laten gaan. |
Citaat:
|
En ze gaan door...
Citaat:
|
Moest ik de direktie van Audi zijn, dan zeg ik vanavond dat we naar het zonnige Spanje trekken. En aan de stakers:" Vul maar die vuilzakken die ge toch al rond uw lijf hebt met uw persoonlijke bezittingen en salut en de kost".
|
Citaat:
Ik twijfel er niet dat ge dat zou zeggen en moesten de vakbonden het hier voor het zeggen in plaats van Audi hebben dan zou je gewoon een ander liedje zingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Staak ze kapot.
Immers, als in een poging 20 banen te redden er 2000 verloren gaan, zijn dan 1980 trouwen vakbondslieden, die op café jammeren over de oneerlijkheid in de wereld, erbij ;-) |
kalm jongens en meisjes,kalm....
Vergeet niet,momenteel bloedt Volkswagen,maar Volkswagen is voltooid verleden tijd voor de fabriek van Vorst. Nu komen er nieuwe eigenaars,namelijk die van Audi....(ik ben er nog elke dag verwonderd over dat het Volkswagen-concern nog steeds zo "opgesplitst" is ,maar kom..) Morgen,na de raadpleging zullen de laatste heethoofden/saboteurs binnen de fabriek van Vorst (jawel,zo beschouw ik ze ook hoor)beseffen welk minderheidje ze wel zijn...en kunnen de vakbonden weer verder.... Dat beseft de nieuwe directie ook wel...tenslotte zijn er NIEUWE arbeidsvoorwaarden in aantocht,en is er zowieso een bevragingsronde annex werkonderbreking nodig..(of dachten ze misschien dat het in Belgie anders gaat dan in Duitsland of Spanje)....:| |
Bij de toeleveranciers staan de vakbonden belange niet zo sterk als bij ,pakweg,de fabriek van Vorst...
Dat sluit gemakkelijker als de wind eens tegen zit.... :evil: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be