Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Een gezin waarbij beiden in Brussel werken zal weldra € 2460 /jaar meer belast worden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81778)

oz457 27 februari 2007 07:06

Een gezin waarbij beiden in Brussel werken zal weldra € 2460 /jaar meer belast worden
 
Stel, je hebt een gezin met 2 kinderen waarbij beide partners in Brussel gaan werken werken met hun eigen wagen op 2 verschillende plaatsen. Wat kost dit binnenkort?
Eventjes een rekensommetje gemaakt aan de hand van de nieuwe taksen (onder de veronderstelling dat ze allemaal worden goedgekeurd).


1. nieuwe verpakkingstaks:
€ 180
2. nieuwe CO² taks op wagens:
€ 300 voor de wagen dame
€ 300 voor de wagen heer
3. nieuwe tolheffing van brussel:
150 werkdagen per jaar �* € 2/dag
€ 750 tolheffing voor dame
€ 750 tolheffing voor heer

----------------------------------------------------------------------------------
€ 2460 / jaar

Dank u SPa en Paars.

Herr Flick 27 februari 2007 07:33

Ge gaat er dan nog vanuit dat mijnheer en madam met een 1300 stjen rijden denk ik, ...

Als ze me nen 2 liter rijden, dan betalen ze meer dan 1000 € CO2 tax per voertuig...

maddox 27 februari 2007 07:37

Zelfs ik met mijn CO2 arme wagen ( de 1.3 JTD motor is gedeeltelijk aftrekbaar van de belastingen door de lage CO2 uitstoot) zal over de €600 moeten ophoesten.

Zelfs de "ecowinnaar" de Toyota Prius mag ongeveer €250 ophikken.

Ik denk er sterk over een old timer aan te schaffen. Zo'n 426 Hemi of een 427 wedge, op LPG wel.

Herr Flick 27 februari 2007 07:48

Geld die wet ook voor camions ?


Anders koop ik mij nen Unimog, 4X4, genoeg plaats in de koffer ;-) en ge zit lekker hoog en bovendien is het nog enorm Cool op de koop toe ;-)

maddox 27 februari 2007 08:20

Een El Camino is een leuke keuze moet ik toegeven.
Of bedoel je een Honda Camino?

Maar je hebt gelijk, een Unimog is een betere keuze voor wat ik doe. De vereniging kan nog wel een deftige lastwagen gebruiken. Laadkraan op de Unimog, aanhangertje met de 5 ton zware arena.

Ik denk dat dat de ideaaloplossing is. Oldtimer Unimog. Exuses genoeg voor een weekendritje. Er is wel iets te doen over heel europa. Een meeting voor oldtimers hier, een meeting voor 4*4's daar. Trial meeting ginders en als dat niet genoeg is, aangezien het karretje een VZW eigendom is, alles wat potentieel te maken heeft met de doelstelling van die VZW telt ook mee. Wat dacht je van vertegenwoordiging bij een sponsor? Die toevallig mijn werkgever is.

Er zijn achterpoortjes genoeg, nu al ingebakken in de wetgeving.

maar ik ben benieuwd hoe mijn electro lig(race)fiets ontvangen gaat worden.
Met de spulletjes die ik liggen heb is het bouwen van een tandemligfiets met hulpmotor (onbegrensde topsnelheid 90 km/u) een kwestie van een paar weken en een investering in laders voor grote Li-po accu's.

Nierika 27 februari 2007 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2471800)
Zelfs ik met mijn CO2 arme wagen ( de 1.3 JTD motor is gedeeltelijk aftrekbaar van de belastingen door de lage CO2 uitstoot) zal over de €600 moeten ophoesten.

Zelfs de "ecowinnaar" de Toyota Prius mag ongeveer €250 ophikken.

Ik denk er sterk over een old timer aan te schaffen. Zo'n 426 Hemi of een 427 wedge, op LPG wel.

Waar halen jullie die cijfers vandaan?
Ik rij met een BMW 320 van 170 PK, en zal een CO2-belasting van 671,32 moeten betalen. Mijn verkeersbelasting bedraagt 343,86 eruo, volgens deze site:
http://www.fleet.tv/NL/cardata.asp

Nu, mijn verkeersbelasting bedraagt volgens mij wel 430 euro, als ik mijn laatste overschrijving bekijk, maar kom...

Of moeten we bovenop de verkeersbelasting nog eens die CO2 betalen?
Ik dacht dat het één het ander verving????

Herr Flick 27 februari 2007 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 2472302)
Waar halen jullie die cijfers vandaan?
Ik rij met een BMW 320 van 170 PK, en zal een CO2-belasting van 671,32 moeten betalen. Mijn verkeersbelasting bedraagt 343,86 eruo, volgens deze site:
http://www.fleet.tv/NL/cardata.asp

Nu, mijn verkeersbelasting bedraagt volgens mij wel 430 euro, als ik mijn laatste overschrijving bekijk, maar kom...

Of moeten we bovenop de verkeersbelasting nog eens die CO2 betalen?
Ik dacht dat het één het ander verving????


Ik heb een cijfer bekeken voor nen Land Rover Freelander nieuwe generatie met nen 2.2 Peugot/Ford Group motor in van de nieuwste generatie en ik zat op boven de 1000 euro...

Uwen BMW heeft dan meer PK's maar welke cilinder inhoud heeft die is da nen naft of diesel, (kan ook zijn omdat die motor misschien al euro 5 is. )

kelt 27 februari 2007 20:17

Moesten alle Vlamingen ongeveer gaan wonen waar ze werken dan is er geen "probleem Brussel",of desgevallend "probleem Antwerpen" meer binnen de 10 jaar......:evil:


verdomme nog aan toe.....eerst alles iedere dag weer helpen "dichtzetten" en dan klagen over politici die er proberen iets aan doen...

Eerst eisen dat wetten overzichtelijk en simpel worden,en dan weer zitten wringen voor allerlei "uitzonderingen afhankelijk van de situatie"...


echt......dat is toch om te :evil:

Chipie 27 februari 2007 20:41

Ik had het erger verwacht... Ik blijf toch nog onder de 2.500,00 €...

Tavek 27 februari 2007 21:01

Ik heb gene auto....

nothing to worry about ;)

filosoof 27 februari 2007 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2474345)
Ik heb gene auto....

nothing to worry about ;)

Ik rij met Bombardier met chauffeur...:lol:

Tavek 27 februari 2007 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2474431)
Ik rij met Bombardier met chauffeur...:lol:

Bombardier of Minerva....soms ook Van Hool

Alvader 27 februari 2007 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2471843)
Een El Camino is een leuke keuze moet ik toegeven.
Of bedoel je een Honda Camino?

Maar je hebt gelijk, een Unimog is een betere keuze voor wat ik doe. De vereniging kan nog wel een deftige lastwagen gebruiken. Laadkraan op de Unimog, aanhangertje met de 5 ton zware arena.

Ik denk dat dat de ideaaloplossing is. Oldtimer Unimog. Exuses genoeg voor een weekendritje. Er is wel iets te doen over heel europa. Een meeting voor oldtimers hier, een meeting voor 4*4's daar. Trial meeting ginders en als dat niet genoeg is, aangezien het karretje een VZW eigendom is, alles wat potentieel te maken heeft met de doelstelling van die VZW telt ook mee. Wat dacht je van vertegenwoordiging bij een sponsor? Die toevallig mijn werkgever is.

Er zijn achterpoortjes genoeg, nu al ingebakken in de wetgeving.

maar ik ben benieuwd hoe mijn electro lig(race)fiets ontvangen gaat worden.
Met de spulletjes die ik liggen heb is het bouwen van een tandemligfiets met hulpmotor (onbegrensde topsnelheid 90 km/u) een kwestie van een paar weken en een investering in laders voor grote Li-po accu's.

Waar kan ik die wetgeving vinden ???

filosoof 2 maart 2007 01:47

Als goed luisterde is er geen wet en was het enkel een simulatie...

born2bewild 2 maart 2007 04:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2481793)
Als goed luisterde is er geen wet en was het enkel een simulatie...

Als je goed oplet wordt belgie ook niet geregeerd en is het enkel een simulatie....

filosoof 2 maart 2007 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Als ik goed luisterde is er geen wet en was het enkel een simulatie...
bron VRT-nieuws


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2481879)
Als je goed oplet wordt belgie ook niet geregeerd en is het enkel een simulatie....

Zou 't kunnen dat jij de simulatie bent?:-o

ancapa 2 maart 2007 12:07

dat brengt mij uit mijn humeur... zal mijn Hummer eens van stal halen

ancapa 2 maart 2007 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 2471781)
Stel, je hebt een gezin met 2 kinderen waarbij beide partners in Brussel gaan werken werken met hun eigen wagen op 2 verschillende plaatsen. Wat kost dit binnenkort?
Eventjes een rekensommetje gemaakt aan de hand van de nieuwe taksen (onder de veronderstelling dat ze allemaal worden goedgekeurd).



1. nieuwe verpakkingstaks:
€ 180
2. nieuwe CO² taks op wagens:
€ 300 voor de wagen dame
€ 300 voor de wagen heer
3. nieuwe tolheffing van brussel:

150 werkdagen per jaar �* € 2/dag
€ 750 tolheffing voor dame
€ 750 tolheffing voor heer

----------------------------------------------------------------------------------
€ 2460 / jaar

Dank u SPa en Paars.

ik werk in Brussel minstens 240 dagen !!

paars heeft veel geld nodig om het profitariaat en het kaviaarsocialisme te betalen !

tijd dat het 10 juni is !

StevenNr1 2 maart 2007 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2482580)
dat brengt mij uit mijn humeur... zal mijn Hummer eens van stal halen

een grapje?

metten 2 maart 2007 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2481793)
Als goed luisterde is er geen wet en was het enkel een simulatie...

Met zo'n simulatie zou je ze nog op gedachten brengen...:|


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be