Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Cadeau van Flahaut voor Kabilla: eredoctoraat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81796)

Griffin 27 februari 2007 10:20

Cadeau van Flahaut voor Kabilla: eredoctoraat

Citaat:

Premier Guy Verhofstadt en minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht zijn woedend om het eredoctoraat van de Koninklijke Militaire School (KMS) dat minister van Defensie André Flahaut aan de Congolese president Joseph Kabila wil verlenen.
Flahaut wil precies wel heel erg veel mensen een pleziertje doen. De ene met een bijna gratis repatriëring naar Rusland, de ander met een eredoctoraat... Kabilla mag dan een goeie strateeg zijn, om hem daarom meteen een eredoctoraat te geven vind ik toch wel wat ver gaan.

andev 27 februari 2007 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2472005)
Flahaut wil precies wel heel erg veel mensen een pleziertje doen. De ene met een bijna gratis repatriëring naar Rusland, de ander met een eredoctoraat... Kabilla mag dan een goeie strateeg zijn, om hem daarom meteen een eredoctoraat te geven vind ik toch wel wat ver gaan.

Eigenlijk is dit weer een voorbeeld van hoe Wallonië en zijn politici zich als "onafhankelijk" gedragen tov de Vlamingen die precies voor de lol in de regering zitten. Di Rupo zegt "oui" of "non", meestal "non", en dat is het. Ze doen wat ze zin hebben, ze stellen hun eisen en ze zijn gewoon die ingewilligd te krijgen...
Het is bijna een "soort onafhankelijkheid": ze doen gewoon hun zin... maar willen hoe dan ook de Vlaamse melkkoe aan zich gebonden houden. Wie niet naar hun pijpen danst brengt "het land in gevaar", is een nazi en een racist (... met een beetje overdrijving, maar niet veel...).

Er is maar één oplossing, maar wanneer komt ze er?

Jan Meuleman 27 februari 2007 11:01

Eredoctoraat Kabila

Citaat:

Kabila krijgt de eretitel ,,gezien het enorme werk dat zijn land heeft verricht op militair gebied'', meent Flahaut, die eerder ook zei dat de eretitel un signal fort de contact tussen België en Congo zou zijn.

Flahaut schrijft de beslissing toe aan de ,,Academische Raad'' van de KMS. Maar navraag leert dat de professoren vrijwel unaniem tegen zijn.
Of hoe de PS de Belgen nogmaals te kakken zet.

Griffin 27 februari 2007 11:02

Ik heb die topic al gestart in Internationale Politiek. Geen dank :>

Kim 27 februari 2007 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2472127)
Of hoe de PS de Belgen nogmaals te kakken zet.

U bent ineens Belg?

Lao Tzu 27 februari 2007 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2472085)
Er is maar één oplossing, maar wanneer komt ze er?

U bent uitgenodigd op de Vlaamse Week van VBJ Antwerpen!

Griffin 27 februari 2007 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2472142)
U bent ineens Belg?

Ssst hij heeft zijn identiteitskaart eens gelezen.

Randa 27 februari 2007 11:08

niet te geloven, en de vlamingen zullen het weeral slikken,
wat een devaluatie van da doctoraat zal er nog ene serieuze mens nadien dat doctoraat willen ?

Pieke 27 februari 2007 11:10

Flahaut, a loose canon

En niemand die daar binnen de regering iets tegen durft te ondernemen. Hij moet nogal wat weten over de interne keuken van de PS...

Knuppel 27 februari 2007 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2472142)
U bent ineens Belg?

Jij bent het er dus mee eens dat Kabila een eredoctoraat krijgt waar een stevig Belgisch visgeurtje aan zit?

Knuppel 27 februari 2007 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 2472163)
Flahaut, a loose canon

En niemand die daar binnen de regering iets tegen durft te ondernemen. Hij moet nogal wat weten over de interne keuken van de PS...

Was het alleen maar over de interne keuken van zijn eigen partij.....

Kim 27 februari 2007 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2472172)
Jij bent het er dus mee eens dat Kabila een eredoctoraat krijgt waar een stevig Belgisch visgeurtje aan zit?

WAAR zeg ik dat ik het ermee eens ben? :?

Het is een flater om U tegen te zeggen van Flahaut, ik zie niet in hoe jij kan concluderen dat ik het eens ben met zijn beslissing. :?

Fieseler 27 februari 2007 11:20

A propos...kunnen ze Filip den Taaien in dezelfde moeite er ook niet eentje geven?...oeps...die is misschien al gereserveerd voor Lorre de Mijnenveger...

Griffin 27 februari 2007 11:21

Citaat:

Flahaut, a loose canon

Ja, en niemand die die man gaat afstraffen, dankzij de idiote splitsing van België in allerlei kleine kieskringen. Mensen die in de regering willen zitten zouden zich op zijn minst door heel het land moeten laten beoordelen.

Pieke 27 februari 2007 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2472208)
Ja, en niemand die die man gaat afstraffen, dankzij de idiote splitsing van België in allerlei kleine kieskringen. Mensen die in de regering willen zitten zouden zich op zijn minst door heel het land moeten laten beoordelen.

Schaalvergroting is al doorgevoerd door Paars, cfr provinciale kieskringen.

Griffin 27 februari 2007 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 2472255)
Schaalvergroting is al doorgevoerd door Paars, cfr provinciale kieskringen.

En toch zou ik een nationale kieskring een goeie zaak vinden, voor de senaat bijvoorbeeld.

Lao Tzu 27 februari 2007 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2472375)
En toch zou ik een nationale kieskring een goeie zaak vinden, voor de senaat bijvoorbeeld.

Men kan misschien beter overwegen om de Senaat af te schaffen.

Herr Flick 27 februari 2007 13:00

Citaat:

Flahaut, a loose canon

Inderdaad, ... dat denk ik ook, of hoe verklaart ge dat anders ... ?

Herr Flick 27 februari 2007 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2472177)
WAAR zeg ik dat ik het ermee eens ben? :?

Het is een flater om U tegen te zeggen van Flahaut, ik zie niet in hoe jij kan concluderen dat ik het eens ben met zijn beslissing. :?

Een flater, komaan, dit is moedwillig saboteren en uw goesting doen...

Ze hebben hem gezegd dat hij niet mocht gaan, hij gaat toch, ze hebben hem gezegd dat hij geen verklaringen mocht doen en hij doet het toch...

dit is gewoon fuck you guy en kareltje, ik Flahaut van Air-Flahaut doe mijn goesting...

1 oplossing mogelijk, en dat is ontslag, ...

Maar ja, de guy zal nog wel eens op zijn knieën gaan zitten voor di pupo...

Confucius 27 februari 2007 14:07

Als de universiteit van Leuven prins Filip van België een doctoraat geeft, dan zie ik niet in waarom Kabila er geen zou mogen krijgen. Het zegt natuurlijk wel iets over het niveau van onze universitaire centra tegenwoordig. Ik heb het ooit anders geweten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be