Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Verbod op iedere vorm van kledij !!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8182)

Het Skill Effect 13 januari 2004 14:06

:arrow: Het is onnatuurlijk.

:arrow: Zo ontstaat er diversiteit waar onze maatschappij niet klaar voor is!

:arrow: Het dient om zaken te verbergen!

:arrow: Als ze hoofddoeken, scoutsuniformen en zelfs BH's willen verbieden,... :wink:

:arrow: zonder kledij zou onze bevolking al heel wat rooskleuriger uitzien! : :oops:

:arrow: Verzin zelf nog een reden, ik ben al in m'n blote! :lol: :lol: :lol:

Antoon 13 januari 2004 14:49

Iedereen moet vrij zijn om te dragen of niet dragen van wat hij/zij wenst te dragen of niet te dragen. Behalve naakt rondlopen natuurlijk, want dan overtreed je de wet op de zeden.

Maar die zwarte en omvangrijke moslim-hoofddoeken die meestal ook gepaard gaan met een donkere burka zijn geen vrije keuze van kleding om de kleding, en ook geen religieuze traditie. Het gaat om een provocerende identificatie met het moslim-fundamentalisme.

Daarom moeten ze ook verboden worden in scholen en andere openbare plaatsen. Voor mijn part zelfs overal.

Het Skill Effect 13 januari 2004 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Iedereen moet vrij zijn om te dragen of niet dragen van wat hij/zij wenst te dragen of niet te dragen. Behalve naakt rondlopen natuurlijk, want dan overtreed je de wet op de zeden.

Maar die zwarte en omvangrijke moslim-hoofddoeken die meestal ook gepaard gaan met een donkere burka zijn geen vrije keuze van kleding om de kleding, en ook geen religieuze traditie. Het gaat om een provocerende identificatie met het moslim-fundamentalisme.

Daarom moeten ze ook verboden worden in scholen en andere openbare plaatsen. Voor mijn part zelfs overal.

Waarom is naakt rondlopen eigenlijk onzedenlijk?

Zolang die persoon niemand lastig valt of u begint te 'poken'... :wink:

Bobke 13 januari 2004 15:13

Mijn keuze staat er niet bij: “enkel voor vrouwen”

Antoon 13 januari 2004 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke

Heb je het over naaktlopen? Dan zou ik erbij voegen : enkel voor 'mooie, slanke' vrouwen.

Aangebrande Phönix 13 januari 2004 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Zolang die persoon niemand lastig valt of u begint te 'poken'... :wink:

Het is te confronterend waarschijnlijk.

merel 13 januari 2004 16:23

Citaat:

Koetjes en kalfjes, dus weet niet of je dat meent?

Maar als dat zo is, denk je dan niet dat je je mening eens moet herzien.
De jonge meisjes (ook die van tegen de dertig en al getrouwden) die hem dragen. En die functioneren in onze maatschappij, die dragen kleurrijke hoofddoeken. Geen zwarte omvangrijke hoofddoeken. Die hoofddoek kan echt wel een deel van de kleding zijn hoor, net zoals ik vaak een hoed draag. En die dragen vaak ook broeken (zelfs modieuze broeken) en truitjes in plaats van overwijde kleedsels.
Dus niet alles en iedereen over dezelfde kam scheren he, nuances zijn o zo belangrijk.
Onderdrukking is het gene wat moet worden aangepakt, niet het dragen van bepaalde kledij, of hoofddeksels.

Bobke 13 januari 2004 16:35

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke

Heb je het over naaktlopen? Dan zou ik erbij voegen : enkel voor 'mooie, slanke' vrouwen.

Ik ben dan ook toleranter dan jij. :wink:

Aangebrande Phönix 13 januari 2004 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door merel
Koetjes en kalfjes, dus weet niet of je dat meent?

Maar als dat zo is, denk je dan niet dat je je mening eens moet herzien.
De jonge meisjes (ook die van tegen de dertig en al getrouwden) die hem dragen. En die functioneren in onze maatschappij, die dragen kleurrijke hoofddoeken. Geen zwarte omvangrijke hoofddoeken. Die hoofddoek kan echt wel een deel van de kleding zijn hoor, net zoals ik vaak een hoed draag. En die dragen vaak ook broeken (zelfs modieuze broeken) en truitjes in plaats van overwijde kleedsels.
Dus niet alles en iedereen over dezelfde kam scheren he, nuances zijn o zo belangrijk.
Onderdrukking is het gene wat moet worden aangepakt, niet het dragen van bepaalde kledij, of hoofddeksels.

Kan trouwens bijzonder sexy zijn, tenminste als je smaak hebt.

Ik denk dat het grote probleem met hoofddoeken de herinnering is voor vele Vlamingen aan 50 (zelfs 30) jaar terug. De tijd dat iedereen (in Vlaanderen) met hoofddoeken rondliep. Samen met de emancipatie van de vrouw verdwenen die echter. Nu duikt ie weer op en denken velen terug aan de tijd toen iedereen hem droeg. Ze zien het als een stadium waar de moslimgemeenschap over moet, maar vergeten het los te koppelen van het symbool dat het sjaaltje geworden is.

Het Skill Effect 17 januari 2004 17:33

Wie heeft dit verbod al in de praktijk nageleefd?

S. 17 januari 2004 18:20

Citaat:

Citaat:

Discussie gesloten.

Véronique 17 januari 2004 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:

Discussie gesloten.

Ok, iedereen naakt, behalve die van Greenpeace :lol: :lol:

Het Skill Effect 8 juni 2005 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.

Discussie gesloten.

:rofl:

toccata 4 augustus 2008 21:41

Alles kan, alles mag

Dronkoers 4 augustus 2008 21:57

Absoluut verbod op slettebotten. Ingang vanaf gisteren. Zeer zware straffen bij elke overtreding.

Wat zou de wereld er een stuk mooier uitzien ;-)

koewachtenaar 4 augustus 2008 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3608949)
Absoluut verbod op slettebotten. Ingang vanaf gisteren. Zeer zware straffen bij elke overtreding.

Harige benen? brr

Jaani_Dushman 4 augustus 2008 22:01

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3608949)

Zie je deze mannetjes al met teensletsen aan?

Dronkoers 4 augustus 2008 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar (Bericht 3608953)
Harige benen? brr

Er bestaat nog zoiets als zedenschennis eh ;-)

Dronkoers 4 augustus 2008 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3608961)
Zie je deze mannetjes al met teensletsen aan?

Tuurlijk, onder hun eendelig water- en luchtdicht pak ;-)

Dronkoers 4 augustus 2008 22:03

Trouwens, sinds wanneer dragen mannen slettebotten?

Freaks ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be