Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=151)
-   -   Socio-Economische visie vh VB (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81844)

Pietje 27 februari 2007 17:34

Socio-Economische visie vh VB

Meneer Schoofs,

Welke is jouw socio-economische visie op de samenleving ? Meneer Dewinter, u wellicht goed bekend, speelt het klaar om (bij manier van spreken) 'smorgens stakende havenarbeiders (lees dokwerkers) steunende schouderklopjes te gaan geven, en diezelfde avond te gaan tafelen met ultra-liberale Captains of Industry. Graag jouw visie en mening. 8-)

Bert Schoofs 27 februari 2007 17:44

SP.A-voorzitter Vande Lanotte doet, naar ik meen, net hetzelfde: ook hij praat bijvoorbeeld met VOKA, en met de dokwerkers (?). Of ik nu uitgenodigd wordt door ABVV :) of VBO: ik ga erop in. Dat beschouw ik als mijn plicht overigens. Daarom hoef ik niemand achterna te lopen...

PAJOT 27 februari 2007 17:44

Het VB is en blijft uiteraard een solidaristische partij, moedigt het particuliere initiatief aan en verdedigt zowel de belangen van het grootkapitaal als de belangen van de arbeiders, belangen die niet tegenstrijdig zijn maar nauw met elkaar in verband staan.

Pietje 27 februari 2007 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs (Bericht 2473597)
SP.A-voorzitter Vande Lanotte doet, naar ik meen, net hetzelfde: ook hij praat bijvoorbeeld met VOKA, en met de dokwerkers (?). Of ik nu uitgenodigd wordt door ABVV :) of VBO: ik ga erop in. Dat beschouw ik als mijn plicht overigens. Daarom hoef ik niemand achterna te lopen...

Maar wat is jouw socio-economische visie op de samenleving : (ultra)-liberaal of eerder sociaal en solidair met de zwakkeren ?? En je kan moeilijk de twee tegelijk zijn. Trouwens, een VBO-er interesseert zich ook maar matig aan de levenskwaliteit vd werknemer.

Bert Schoofs 28 februari 2007 16:25

Laten we eens naar de economische situatie in Vlaanderen kijken: een heleboel familiebedrijven, KMO's en eenmansfirma's vormen van oudsher de motor van ons Vlaamse welvaartsstreven.

De tegenstelling arbeid-kapitaal is minder groot en minder scherp in deze ondernemingen, en de solidariteitsidee kan er veel meer spelen.

Het mag zeker niet de bedoeling zijn om het sociale zekerheidsstelsel en de verworven sociale rechten te ondermijnen. Geen Amerikaanse toestanden in gezondheidszorg, onderwijs, inkomensvervangende uitkeringen,... daar ben ik formeel in. Een sociaal gecorrigeerde markteconomie, laten we het daar maar bij houden.

Pietje 28 februari 2007 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs (Bericht 2476726)
Laten we eens naar de economische situatie in Vlaanderen kijken: een heleboel familiebedrijven, KMO's en eenmansfirma's vormen van oudsher de motor van ons Vlaamse welvaartsstreven.

De tegenstelling arbeid-kapitaal is minder groot en minder scherp in deze ondernemingen, en de solidariteitsidee kan er veel meer spelen.

Het mag zeker niet de bedoeling zijn om het sociale zekerheidsstelsel en de verworven sociale rechten te ondermijnen. Geen Amerikaanse toestanden in gezondheidszorg, onderwijs, inkomensvervangende uitkeringen,... daar ben ik formeel in. Een sociaal gecorrigeerde markteconomie, laten we het daar maar bij houden.

Van Gaever zal het graag horen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be