Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   heeft u uw ambities in het leven al kunnen waarmaken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81871)

Mitgard 27 februari 2007 20:24

heeft u uw ambities in het leven al kunnen waarmaken?

welke ambities heeft u al kunnen waarmaken in het leven, welke niet?

Nick_ 27 februari 2007 20:29

Zou straf zijn als je dat al verwezenlijkt hebt aan 22 jaar ;)

TomB 27 februari 2007 20:34

Kwa ambities is het is mij vooral opgevallen in het leven dat hoe meer ge er verwezenlijkt, hoe meer nieuwe er bij komen. Een beetje zoals een race zonder finish.

Mijn ambities van toen ik 20 was lijken nu ik bijna 40 ben ook helemaal niet belangrijk om gelukkig te zijn. Veel tijd verneukt aan dingen die ik niet nodig had.

Bijter 27 februari 2007 20:51

'k Wou een eigen huis als 'k 35 was. Betaald. Gelukt. Maar 'k was zo stom om dat te verkopen en "ietske" groter te gaan wonen.

Dronkoers 27 februari 2007 21:26

Vroeger had ik weinig ambities buiten eens met een bom van een meiske een one-night-stand te doen en met een supersnelle auto op route 66 te vliegen.

Nu heb ik een schat van een vriendin, en 'k ben blij met wat ik meemaak.

de ambitie om met een supersnelle auto op route 66 te vliegen, heb ik niet kunnen waarmaken, maar mijn ambitie is al verzwakt en hoeft niet meer per se op route 66 te gebeuren :twisted:

DaBlacky 28 februari 2007 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2474434)
Vroeger had ik weinig ambities buiten eens met een bom van een meiske een one-night-stand te doen en met een supersnelle auto op route 66 te vliegen.

Nu heb ik een schat van een vriendin, en 'k ben blij met wat ik meemaak.

de ambitie om met een supersnelle auto op route 66 te vliegen, heb ik niet kunnen waarmaken, maar mijn ambitie is al verzwakt en hoeft niet meer per se op route 66 te gebeuren :twisted:

Zou je ons een plezier kunnen doen en toch dit op route 66 doen? Zijn we tenminste van uw rijgedrag af dankzij de cops. Ze lachen er daar namelijk minder mee dan hier.

Dronkoers 28 februari 2007 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2474995)
Zou je ons een plezier kunnen doen en toch dit op route 66 doen? Zijn we tenminste van uw rijgedrag af dankzij de cops. Ze lachen er daar namelijk minder mee dan hier.

Circuit ofzo eh blacky ;-)

Duvelke 28 februari 2007 10:43

ambities zijn stom, ge moet gewoon leven zoals het komt. Anders gade u toch maar ongelukkig voelen omdat je altijd meer en meer wilt.

Jantje 28 februari 2007 11:02

Als kind wilde ik de meest extreme sporten beoefenen en de wereld rondreizen.
Heb dit gedaan, maar betaal nu een hoge prijs ervoor.

Metal Tom 28 februari 2007 13:58

Trouwen: check
Eigen huis: check
Uitdagende job: check
Kind(eren): check
De grootste collectie metal in de wijde omtrek: check
Valschermspringen, bungeejumpen: check
Een eigen platenfirma: mee bezig

Damn, dringend tijd voor nieuwe uitdagingen

DaBlacky 28 februari 2007 14:08

ontmaagd: check
Samenwonen: uncheck (wel binnen een paar maanden in orde normaal gezien)
diploma: uncheck (en zelfs roet in het eten gegooid)
werk: check vanaf morgen, maar zeer onvast
een deel van de wereld gezien: uncheck, en aan mijn budget te zien zal dit nog even blijven

damn... ik sta nog nergens en ben al voorbij 1/3 van dit kloteleven.

Lof der Zotheid 28 februari 2007 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 2476268)

Ocharme toch...

Savatage 28 februari 2007 17:33

Miljonair worden is me nog altijd niet gelukt, maar ik ben er volop mee bezig :-)

Laya 28 februari 2007 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2475665)
Als kind wilde ik de meest extreme sporten beoefenen en de wereld rondreizen.
Heb dit gedaan, maar betaal nu een hoge prijs ervoor.

Hoezo Jantje?

Sorry voor mijn nieuwsgierigheid, ik ben maar een vrouw he :-)

Dronkoers 28 februari 2007 17:37

Citaat:

Scheiden, huis verkopen of afbreken, nog meer kinderen, grootste metalcollectie ter wereld, valschermspringen en /of bungee vanaf 10 000 meteren een eigen platenmultinational? :-D

garfield 28 februari 2007 18:56

mmmm

Macht grijpen in één of ander landje (zoals Nero in "Daris doet het")
Leren vliegen met een Gulfstream of helicopter
Trouwen
TV-station beginnnen

ik heb blijkbaar nog werk 8-)

Zwartengeel 28 februari 2007 19:45

Citaat:

Nog één. Straks doen de labels hier elkaar de das nog om verdorie! :-)

Gun 28 februari 2007 19:54

Ambitie is alleen maar een nare eigenschap van de mensheid!

Citaat:

Over Ambitie

Ambitie is een typisch menselijke eigenschap. De wens om iets te bereiken, of dat nou status, macht of rijkdom is lijkt volslagen normaal. Iemand zonder ambities vinden we middelmatig of futloos. Toch kleven er nogal wat nadelen aan ambitie.

Door ambitie zijn we vooral met de toekomst bezig. Daar ligt immers het moment waarop we onze dromen gerealiseerd hebben en het moment waarop we tevreden en gelukkig kunnen zijn. Door die focus op de toekomst hebben we geen tijd voor het hier en nu.

Door ambitie werken we misschien wel veel meer dan we eigenlijk zouden willen. Misschien hebben we een vervelende functie of werkgever gekozen vanwege de carrière kansen. Misschien hebben we omwille van de gewenste sociale status wel een te duur huis of te dure auto uitgezocht in de veronderstelling dat het financieel straks wel beter wordt zodra we ons doel hebben bereikt.

Tegenover de ‘voordelen’ van ambitie kunnen we belangrijke nadelen plaatsen: Status, verantwoordelijkheid, carrière, macht en rijkdom betalen we onder andere met afhankelijkheid van geld/inkomen, zorgen, werkdruk en gebrek aan vrije tijd.

Ambitie lijkt een goede eigenschap omdat het volslagen legitiem is om ergens goed in te willen zijn. We kunnen goed zijn in ons werk omdat we er naar streven om het beste te zijn. We kunnen ook goed zijn in ons werk omdat we het met plezier en enthousiasme doen. Het resultaat is hetzelfde: we zijn goed in wat we doen. Maar de omstandigheden zijn verschillend:
In het eerste geval liggen plezier en bevrediging als een belofte in de toekomst en doen we ons huidige werk goed om daar te komen.
In het tweede geval echter, liggen plezier en bevrediging in het heden en is de manier waarop we ons werk doen het resultaat daarvan.

Ambities laten varen heeft iets engs. Het lijkt op opgeven. Wie er bewust voor kiest op grond van bovenstaande argumenten weet dat het geen kwestie van opgeven is, maar van bewust kiezen voor het hier en nu. Dat neemt niet weg dat we een leegte kunnen tegenkomen zodra we onze ambities opzij zetten.

Door onze ambities zijn we steeds met de toekomst bezig. Daar ligt het moment van succes en tevredenheid. We besteden veel energie en tijd aan het realiseren van onze ambities en aan het denken over de toekomst. Wanneer we besluiten om de ambities aan de kant te zetten hebben we ineens al die energie en tijd over. Er is geen doel meer aan de horizon. En de vraag komt op wat de zin van het leven is. We moeten dan leren om weer aandacht voor het hier en nu te hebben, om weer te kunnen genieten van het heden.

Het kan zijn dat er obstakels zijn om van het heden te kunnen genieten. Misschien hebben we ons sociaal leven verwaarloost, een te dure woning of een vervelende baan. We zullen die obstakels dan eerst uit de weg moeten ruimen-misschien wel volledig het roer om moeten gooien.

Maar het alternatief: doorleven met die obstakels terwijl we nieteens zeker weten of we het doel van onze ambitie ooit wel bereiken — doorgaan met leven in de toekomst in plaats van in het hier en nu — daarvan is de prijs naar mijn mening te hoog.

Jantje 28 februari 2007 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2476974)
Hoezo Jantje?

Sorry voor mijn nieuwsgierigheid, ik ben maar een vrouw he :-)

Paar keren te veel naar beneden gedonderd zonder beveiliging, bestond niet toen. Gevolg schedelbreuk en een paar dagen met licht uit geleefd(alle aanwezig geweest).

Rug kapot, moet zelfs oppassen of ik mag in een vierwieler gaan zitten.

En te veel ellende gezien op onze aardkloot. Ellende die vaak op een simpele manier kan opgelost worden, moesten wij niet zo egoïsties zijn.

Jantje 28 februari 2007 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2476314)
ontmaagd: check
Samenwonen: uncheck (wel binnen een paar maanden in orde normaal gezien)
diploma: uncheck (en zelfs roet in het eten gegooid)
werk: check vanaf morgen, maar zeer onvast
een deel van de wereld gezien: uncheck, en aan mijn budget te zien zal dit nog even blijven

damn... ik sta nog nergens en ben al voorbij 1/3 van dit kloteleven.

Verstandige mensen doen dit op kosten van andere en zorgen er zelfs voor dat ze betaald worden om te reizen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be