Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Waarom zijn de Moslims tegen homo's? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81872)

duveltje382 27 februari 2007 20:32

Waarom zijn de Moslims tegen homo's?

Juist ja,waarom zijn de Moslims zo tegen de Homo's?
Ik begrijp dit niet zo goed .....
Weet iemand waarom dit zo is?:roll:

Mitgard 27 februari 2007 20:33

om dezelfde reden als dat VB'ers tegen homo's zijn?

Chipie 27 februari 2007 20:35

Ik schakel over naar Raf... ;-)

jurgen79 27 februari 2007 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2474257)
Ik schakel over naar Raf... ;-)

Veel succes...van mij krijg je een potje vaseline als jullie op huwelijksreis gaan ;-)

Zwartengeel 27 februari 2007 20:37

Post nummer twee in deze draad en zie, het VB wordt er alweer bijgehaald.

Mitgard 27 februari 2007 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2474262)
Post nummer twee in deze draad en zie, het VB wordt er alweer bijgehaald.

ge kent mij hé ;-)

duveltje382 27 februari 2007 20:50

Van Moslims wordt het getolereerd dat het in hun geschrifte staat,en bij Vlamingen?

Savatage 27 februari 2007 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2474252)

Uit de 2e optie van uw peiling volgt de 3e ;-)

armoede 27 februari 2007 21:38

Hetzelfde als de katholieke godsdienst. Kweken om volgelingen te hebben en zo het geloof uit te breiden. Wie kweekt als de ratten die zal volgelingen hebben. En vermist uit homokoppels geen volgelingen voortkomen is homo zijn taboe.

Dronkoers 27 februari 2007 21:38

Om niet te laten zien dat ze er zelf 1 zijn?

No offence naar de homo's natuurlijk ;-)

Chilles 27 februari 2007 22:32

Gelukkig zijn er nog zo'n loltrappers als Jurgen.

carlgustaaf 27 februari 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2474263)
ge kent mij hé ;-)

gelukkig niet.

Karma 27 februari 2007 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2474252)

Ik veronderstel dat er bij Moslims evenveel homo's zijn als bij andere culturen. Ook bij de katholieken worden de homo's niet echt getolereerd (de laatste dertig jaar is er echter eerder een grotere "onverschilligheid" over de geaardheid). Zowat iedere cultuur is er nu eenmaal op gericht om zich voort te planten en bij homo's is dat een beetje moeilijk.

Marlboro 27 februari 2007 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2474254)
om dezelfde reden als dat VB'ers tegen homo's zijn?

Bullshit,ga het maar eens na beste vriend waarom moslims tegen homo's zijn.
Trouwens;het vb is NIET TEGEN homo's.

Dekoster 27 februari 2007 22:58

Het staat in hun geloof geschreven. Twee mensen van eenzelfde geslacht mogen geen gemeenschap met elkaar hebben. Dat is volgens de koraan verwerpelijk en een schande. Met het recht tot doding van mensen die deze regel overtreden.

BitterSweet 27 februari 2007 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 2474709)
Het staat in hun geloof geschreven. Twee mensen van eenzelfde geslacht mogen geen gemeenschap met elkaar hebben. Dat is volgens de koraan verwerpelijk en een schande. Met het recht tot doding van mensen die deze regel overtreden.

En staat de SPa daar achter???
Ik dacht dat die tegen alle soorten van discriminatie waren.

armoede 27 februari 2007 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 2474709)

Cultuur is volgens mij onstaan doordat wij gewoontes, ideeën, gevoelens en hoe ermee omgaan uitwisselen met elkaar. Cultuur is niet een voorgekauwd toneelstukje of een vastgelegd patroon maar een wordingsproces van een samenleving, waarin wij door elkanders beïnvloeding worden tot wie we zijn. Cultuur mag en kan ons niet opgelegd worden want dan leid dit tot een beperking van ons eigen zelfontplooiing.
Het modern Neo liberalisme zowel het oude Volsgeist-denken is enkel een voedingsbron voor fanatici die niet meer openstaan voor de vrije geest. Het kan ontaarden in een ondergeschikt maken van het individueel denken aan een opgelegd cultureel denken. Willen we streven naar een cultuur van vrijheid en vooruitgang dan zullen we termen als menselijkheid, individuele vrijheid, recht op geluk, binnen de cultuur niet over het hoofd mogen zien. Een gezonde cultuur brengt ons tot onszelf en geeft ons de ruimte om onszelf te zijn. En tot op heden zie ik op deze aardbol niet echt een cultuur die ons tot onszelf brengt, in tegendeel iedere cultuur vervreemd ons van ons zelf en legt ons een beeld op dat ver van onszelf staat.

Dekoster 27 februari 2007 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 2474757)
En staat de SPa daar achter???
Ik dacht dat die tegen alle soorten van discriminatie waren.

Daar staat sp.a en ik zeker niet achter achter dergelijke gedachtengang. Maar je hebt bij moslims extremisten en geen extremisten. De niet extremisten beleiden hun geloof naar hun denken en laten uitspraken als homofelie kan niet uit hun geloof. Net zoals we in de Katholieke kerk extermisten hebben die tegen holebi's zijn. Ik ben niet gelovig. Ben gedoopt geweest buiten mijn wil en weten en heb mij laten scharppen uit het doopregister en me laten ontdopen. Ook als uiting naar de kerk toe dat ik niet akkoord ga met hun standpunten ivm Holebi's.

Marlboro 27 februari 2007 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 2474849)
Daar staat sp.a en ik zeker niet achter achter dergelijke gedachtengang. Maar je hebt bij moslims extremisten en geen extremisten. De niet extremisten beleiden hun geloof naar hun denken en laten uitspraken als homofelie kan niet uit hun geloof. Net zoals we in de Katholieke kerk extermisten hebben die tegen holebi's zijn. Ik ben niet gelovig. Ben gedoopt geweest buiten mijn wil en weten en heb mij laten scharppen uit het doopregister en me laten ontdopen. Ook als uiting naar de kerk toe dat ik niet akkoord ga met hun standpunten ivm Holebi's.

Het gaat hem hier niet over de kerk maar over het waarom de moslims tegen homo's zijn.

Silvy domme melody haar moslimvriendje is tot en met tegen homo's.
Je hoeft als moslim althans zelfs niet eens een extremist te zijn om tegen homo's te zijn en hetgeen opvolgen wat er in die koran staat.

BitterSweet 27 februari 2007 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 2474849)

Met andere woorden Mr Dekoster extremisten en radicalen heb je in al de geledingen van de maatschappij.
Maar op stemmen staan geen naam natuurlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be