Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   reclame op stubru (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81902)

illwill 28 februari 2007 07:57

reclame op stubru

Reclame op stubru voor de koop van een Koran want als autochtonen de islam kennen zal integratie beter zijn?
Nu is het toch al ver gekomen. Zouden ze hetzelfde spotje doen voor islamieten die een bijbel zouden moeten kopen? :roll:

Zwartengeel 28 februari 2007 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 2475289)
Reclame op stubru voor de koop van een Koran want als autochtonen de islam kennen zal integratie beter zijn?
Nu is het toch al ver gekomen. Zouden ze hetzelfde spotje doen voor islamieten die een bijbel zouden moeten kopen? :roll:

Hier is de verantwoordelijke.

Citaat:

De Standaard en de Islam

26-FEB-07

De Standaard wordt vanaf volgende maand pas echt ‘onverantwoord interessant’. Letterlijk dan. Vanaf 5 maart trakteren ze ons op vijftien bijlagen over de islam onder de noemer ‘ de islam ontsluierd‘. Tijd dus om de boerka over de haag te smijten, en de baard af te scheren. Want ‘Moslims kunnen ook hip zijn’. Zo klinkt het ergens teasergewijs in de krant. Ook straf: volgende week maandag krijgen we een gratis Koran bij ons dagblad. De Koran als consumptie- en marketingartikel? Als dat maar goed komt…

Geen ketter die eraan twijfelt dat het De Standaard in de eerste plaats om aandacht te doen is. Hopelijk gooien ze er niet gelijk nog een paar lekker sappige moslimcartoons bovenop, of er gaan er weer een paar helemaal over de rooie. (Ter herinnering: De Standaard was er indertijd ook als de kamelen bij om de omstreden Deense cartoon te publiceren.) Toegegeven, de kans lijkt klein. Want De Standaard goes islam ‘omdat kennis van de ander de enige weg naar vriendschap is’. Pater Versteylen op zijn best. Breng daar maar eens wat tegenin!

Toch vreemd. In een niet zo ver verleden prijkten de afkortingen ‘AVV-VVK’ (Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor Kristus) op de voorpagina van De Standaard. Anno 2007 lijkt het wel alsof De Standaard ons wil bekeren tot de islam. Het kan verkeren.
http://www.express.be/zint/dvp_artic...&TypeA=ZWIJGER

Toegegeven, die laatste alinea is wel de moeite. Over een aantal jaren misschien 'Allah is groot' op de voorpagina'?

Herr Flick 28 februari 2007 08:04

Is het de Politiek Correcte Remix van de Koran , ? voor westerlingen...

of is het de echte, ?

Wat kost m, ik kan er altijd wel een stapeltje van gebruiken om mijn voeten op te leggen of zo, ... en dat is dan nog een vrij propere toepassing, ... ;-)

Desiderius 28 februari 2007 08:20

Klein experimentje: stapeltje Korans, gebruiken als brandstof voor de BBQ, videootje van draaien en publishen op youtube. En dan wedden hoe lang het duurt vooraleer het videootje wordt verwijderd.

lantjes 28 februari 2007 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2475310)
Klein experimentje: stapeltje Korans, gebruiken als brandstof voor de BBQ, videootje van draaien en publishen op youtube. En dan wedden hoe lang het duurt vooraleer het videootje wordt verwijderd.

Daar zou ik mijn varkensbrochettje niet willen boven roosteren, wie weet wat voor giftige dampen komen daar uit als je dat in de fik steekt.8O
En wat die reklame betreft, zoals 30 jaar geleden de sticker "Franstaligen, pas u aan of verhuis" zal dit de nieuwe versie onder het motto "Belgen, pas u aan of verhuis" kunnen zijn.:cry:

Bierke 28 februari 2007 08:49

de zoveelste opkloperij van de media imo ... spijtig dat stubru er zich toe laat verleiden

lombas 28 februari 2007 09:27

Ik heb twee korans, ik had daar geen dom StuBru-reclaampje voor nodig.

Bierke 28 februari 2007 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2475409)
Ik heb twee korans, ik had daar geen dom StuBru-reclaampje voor nodig.

Waarom 2 verzamel je die ofzo ?

lombas 28 februari 2007 09:30

Ik heb één Engelse vertaling van de koran lang geleden in Berlijn gekocht en dan later in Leuven een Nederlands-Arabische uitgave (de gangbare in Vlaanderen en Nederland).

Raven 28 februari 2007 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2475410)
Waarom 2 verzamel je die ofzo ?

Verschillende vertalingen allicht. En dan heb ik het niet over "taal" :-), maar over Mosfaserin

Lao Tzu 28 februari 2007 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2475339)
spijtig dat stubru er zich toe laat verleiden

Iets anders verwacht?

illwill 28 februari 2007 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2475310)

:lol: :lol:
Ik zou hem niet gebruiken voor de bbq, ik zou hem gewoon in het centrum op straat gooien zodat ze zien wat ermee gebeurt, als ik hem opstook zouden ze nog denken dat ik hem lees ook en dat is het laatste wat ik zou willen. Ik haat heiligen en godsdiensten, het is een verzinsel van de mens en zou tussen de spiderman boekjes moeten staan.

pinbag 28 februari 2007 10:44

Stubru trekt al lang op niks meer...

Dus im not surprised !!! =p

Zwartengeel 28 februari 2007 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2475618)
Stubru trekt al lang op niks meer...

Dus im not surprised !!! =p

Was ooit een kwalitatieve en hoogstaande muziekzender, maar dan spreek ik van zo'n tien jaar terug of daarvoor.

Nu worden dag in dag uit dezelfde, door de platenfirma's opgeklopte derderangsgroepjes opgehemeld en is het op het informatieve vlak verworden tot een bastion van het politiek-correct denken (ooit al eens naar "Brussel Midi" geluisterd bijvoorbeeld, waar steevast dezelfde moegehoorde BV's en politici van progressief linkse signatuur mogen komen aandraven om hun 'visie' te geven?).

Nierika 28 februari 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2475415)
Ik heb één Engelse vertaling van de koran lang geleden in Berlijn gekocht en dan later in Leuven een Nederlands-Arabische uitgave (de gangbare in Vlaanderen en Nederland).

Alleen jammer dat de proza van het oud Arabisch dat Mohammed gebruikte onvertaalbar is. Allé, dat beweren moslims toch steevast als ik hen op ongerijmdheden in hun boekse wijs.

Nierika 28 februari 2007 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 2475600)
:lol: :lol:
Ik zou hem niet gebruiken voor de bbq, ik zou hem gewoon in het centrum op straat gooien zodat ze zien wat ermee gebeurt, als ik hem opstook zouden ze nog denken dat ik hem lees ook en dat is het laatste wat ik zou willen. Ik haat heiligen en godsdiensten, het is een verzinsel van de mens en zou tussen de spiderman boekjes moeten staan.

Beware mortals! Jozef De Witte zal u allen in de gaten houden. Dit wordt een grote test voor de efficiëntie van zijn centrum!

lombas 28 februari 2007 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 2475817)
Alleen jammer dat de proza van het oud Arabisch dat Mohammed gebruikte onvertaalbar is. Allé, dat beweren moslims toch steevast als ik hen op ongerijmdheden in hun boekse wijs.

De koran in het Arabisch heeft zulke poëtische rijkdom dat het uiterst moeilijk is deze juist te vertalen.

Bijvoorbeeld: http://quran.islamway.com/mishary1424/058.mp3

vlijmscherp 28 februari 2007 12:12

die reklame zal wel overal te horen zijn zeker? op Donna in ieder geval ook. Als Standaard ervoor betaalt, waarom zou het dan niet op radio komen??

Nierika 28 februari 2007 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2475883)
De koran in het Arabisch heeft zulke poëtische rijkdom dat het uiterst moeilijk is deze juist te vertalen.

Bijvoorbeeld: http://quran.islamway.com/mishary1424/058.mp3

Dit klassiek Arabisch (?) gezang is dus voor een doorsnee Arabisch oor uiterst moeilijk om te zetten naar modern Arabisch, laat staan, een andere taal?
Begrijp je Arabisch overigens?

Nu, precies deze argumentatie is dus het ultieme alibi om met eender wat weg te komen: "Misinterpretation made him do it!"

Nierika 28 februari 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2475899)
die reklame zal wel overal te horen zijn zeker? op Donna in ieder geval ook. Als Standaard ervoor betaalt, waarom zou het dan niet op radio komen??

Het staat zelfs in de P, kun je nagaan...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be