![]() |
Frankrijk is aan een terroristische islamitische aanslag met chemische middelen ontsnapt. Die verontrustende conclusie hebben agenten van de Franse binnenlandse veiligheidsdienst (DST) getrokken na verhoor van zeven islamitische personen die afgelopen dinsdag in de buurt van Lyon waren gearresteerd.
Volgens het dagblad Le Monde, dat gedeelten van de verhoren publiceerde, heeft de familie van de imam Chellali Benchellali uit Vénissieux, een voorstad van Lyon, zich actief bezighouden met het vervaardigen en bewaren van uiterst giftige stoffen. Het brein van die bende was Menad Benchellali, zoon van de imam. Hij had in Afghanistan een opleiding gekregen in het werken met gifgassen. Centrale figuur was een andere zoon, Hafed. De inlichtingendiensten hebben uit de verhoren de afgelopen dagen een hechte samenwerking kunnen constateren tussen deze groep en een islamitische groep in Parijs, die vorig jaar is opgerold en die in het bezit was van de uiterst giftige stof ricine. De groep in Lyon had een aantal activiteiten overgenomen, zoals het fabriceren van valse identiteitspapieren. Om de clandestiene activiteiten te financieren, werden overvallen uitgevoerd. Uit de verhoren wordt duidelijk dat de moslim-geestelijke uit Vénissieux zijn hele familie had ingeschakeld voor de gewapende strijd tegen het westen. Zijn oudste zoon Mourad is eerder in Afghanistan door Amerikaanse militairen gevangen genomen. Hij vertoeft momenteel in de speciale gevangenis op de basis Guantanamo. De jongste zoon Hafed had bij de vervaardiging van giftige stoffen de professionele hulp van een islamitische apotheker, Mourad Merabet, uit de nabijgelegen wijk Minguettes. De apotheker blijkt ook degene te zijn geweest die alle informatie op de harde schijf van Menads computer heeft gewist, vlak voordat de inlichtingendienst er kennis van had kunnen nemen. Intussen recruteerde vader Benchellali in het godshuis Aboe-Bakr activisten om in Tsjetsjenië te vechten. De burgemeester van Vénissieux heeft laten weten dat wat hem betreft de gebedsruimte van de imam voorlopig op slot mag. Er zijn in het plaatsje wel veertien van dit soort gelegenheden. Het leverde de burgemeester zaterdag een demonstratie op van tweehonderd moslim-gelovigen die protesteerden tegen 'religieuze discriminatie'. The Sunday Times meldde gisteren, dat de Britse politie 'een islamitische terrorist, die banden heeft met al-Qaida' heeft gearresteerd. De man, een Algerijnse asielzoeker, had brieven naar zijn moeder en zijn zus gestuurd, waarin hij aankondigde als 'martelaar' te willen sterven. ''Ik hoop dat jullie me als held en martelaar zullen behandelen,'' schreef hij. Bij onderzoek ontdekte de politie dat de man alle lichaamshaar had weggeschoren, een religieuze verplichting die vaak bij aanstaande terroristen wordt waargenomen. Ze zouden 'schoon' moeten zijn alvorens hun paradijselijke hiernamaals te kunnen binnengaan. Mohammed Atta, de man die leiding gaf aan de aanslagen in New York en Washington, gaf de orders dat alle negentien vliegtuigkapers hun lichaamshaar moesten scheren. |
weer zo'n slachtoffers van de Amerikaanse buitenlandse politiek. Wel vreemd dat ze zich van land vergist hebben :roll:
|
duidelijk genoeg dat Al-Quaida Europa even verwerpelijk vindt als de VS en toch heeft de Franse regering blijkbaar de boodschap nog alijd niet begrepen!!!!!!
|
Ik heb nooit de franse president 'lang leve Bin Laden en Al quaida" horen zeggen.
|
Citaat:
T' zou er nog aan moeten markeren en als het zo doorgaat is er wel een kans dat de volgende generatie Franse presidenten die wel eens zouden kunnen roepen! |
Citaat:
|
Ik heb ook leren werken met gassen en andere gevaarlijke chemische stoffen, op school :wink:
Is Europa nu ontsnapt aan een aanslag? |
Blauwe lagune hanteert het simpele wereldbeeld van een Amerikaan. Welke Europeaan moet er nu juichen omdat de yankees voor het eigen belang tegen de islamwereld ten strijde willen trekken? Een continent wiens eigen bestaan gebaseerd is op een mythe kan geen geneesmiddel bieden voor de problemen van andere volkeren. Evenmin dient zij haar eigen staatkundig systeem te projecteren op de andere volkeren, noch op Europa, noch op de islamitische volkeren. Zowel het Amerikanisme als het Islamisme betekenen de doodsteek van Europa. Alleen uit eigen beweging kan het tij gekeerd worden.
|
Eichmann, lees het artikel nog eens terug, het ging om Frankrijk, niet over de VS. Liever een simpel wereldbeel dan een fout wereldbeeld zoals dat van u. Nog veel success met uw judeo-zionistische-islamitische toestanden
|
Citaat:
|
We kunnen natuurlijk ook de problemen bij de wortel aanpakken. Maar dat is nu eenmaal niet de logica van de machtshebbers. Waarom wordt een land met een extreem-islamistische regering als Saudie-Arabië niks in de weg gelegd ?? Tja het zijn vriendjes van de heer Bush.
Veel logischer is het natuurlijk om een land waar langzaam maar zeker een beweging aan het groeien is voor meer democratie en secularisering een beetje af te dreigen (ja, ik heb het hier over Iran.) En wat wij kunnen doen tegen de aanslagen ?? Bitter weinig, elke gek die het in zijn kop krijgt kan met een beetje keukenmateriaal een bom in elkaar steken. Jintro |
Zucht, klik klik.
|
Citaat:
Ik denk dat Amerika's culturele probleem net het gebrek aan mythologie is, daardoor komt die die ze wel hebben en koesteren nogal belachelijk over in de ogen van een Europeaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Al-Qeauda en heel den battaklam is verderfelijk. Maar daarom hoeft men nog geen oorlog om valse redenen te voeren. of het de kontlikker van Dick Cheney te zijn.
De oorlog tegen terrorisme gaat om terrorisme en niet om macht en olie. |
Citaat:
Een modale Amerikaan kijkt op een geheel andere manier naar de wereld en hanteert totaal andere principes dan de modale Europeaan. Vandaar dat totaal foute dogma, dat Amerikanen dommer zouden zijn dan wij. Complete onzin die linkse pseudo-intellectuelen zo graag in stand willen houden. Wanneer ik weer eens een journalist dit dogma hoor bezigen, dan weet ik al meteen dat hij geen bal verstand heeft als het op de VS aankomt. Je zou ervan opkijken hoeveel VS-burgers ook liever zouden zien dat Amerika zich wat minder zou moeien het buitenland, en eerst eens de problemen in eigen land zou oplossen. En ja, ze koesteren andere waarden dan wij, en ja, e zijn niet zo goed in aardrijkskunde, maar dat is niet hun schuld, dat ligt aan hun overheid, maar zijn door de band een stuk vriendelijker en behulpzamer dan de gemiddelde Belg. Laat er geen vergissing over bestaan; ik het wel degelijk over Amerikaanse burgers, niet hun regering. De kloterij is dat de burgers niets meer te vertellen hebben in hun land. |
Democratsteve, jij maakt zelf ook een vergissing: je veronderstelt dat alle anti-amerikanisten tegen het amerikaanse volk zijn, terwijl zij bijna net hetzelfde zeggen als jij: ze hebben het wel degelijk over Amerikaanse regering, niet het amerikaans volk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be