![]() |
Neutraal onderwijs
Beste
Het Vlaams Belang zegt vaak dat het onderwijs vandaag de dag niet meer neutraal is. Wat zou u doen om het onderwijs weer zo neutraal mogelijk te krijgen? |
Beste
Graag had ik antwoord op m'n vraag. |
De huidige eindtermen zijn geënt op maat van de multiculturele samenleving. Vaak wordt ons gedachtegoed ook nog eens door leraars bestreden. Wij vinden dat kinderen en jongeren eveneens de kritiek op de multiculturele samenleving mogen horen, en dat ze het nationalisme mogen leren kennen als een gedachtestroming naast al de andere.
|
Citaat:
Leuk,maar de vraag was hoe je dat ging doen. |
Ik hou mijn hart vast voor de toekomst indien men jongeren nationalisme aanleert op school, of monocultuur (gha, klinkt als een landbouwterm) promoot. Neen, diversiteit is goed. Uit alle oogpunten. Iedere geneticus gaat u dat vertellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe ga je voorkomen dat een leerkracht zijn mening laat doorschijnen in de les? |
Citaat:
|
Een leerkracht moet gewoon zijn vak geven, en het leerplan volgen. Verder moet hij zijn meningen niet opdringen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(a) die niet partijgebonden is en dus hij dus geen partijpolitieke stellingen uit; (b) hij ernaast ook ruimte geeft voor de andere bestaande opinies; (c) hij leerlingen ook hun opinies laat uiten en dit niet laat meespelen in het waardeoordeel van de leerlingenprestaties. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be